استانی 16:03 - 28 آبان 1397

۲۸۰ مدرسه فرسوده مطلق در استان کردستان وجود دارد

به گزارش خبرنگار مهر، رشید قربانی پیش از ظهر امروز در مراسم احداث مجتمع فرهنگی، آموزشی خیر مدرسه ساز که در استانداری کردستان برگزار شد، گفت: این مجتمع در میدان گاز سنندج کنار مدرسه تیزهوشان قرار گرفته و امید این مجموعه بزرگ در مهر ماه ۹۹ به بهرداری برسد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان عنوان کرد: طبق گفته وزیر آموزش و پرورش ۳۰ درصد از مدارس کشور غیر استاندارد بوده و وضعیت استان کردستان نیز دست کمی از این آمار ندارد.

وی با بیان اینکه هزار و ۷۳ مدرسه فرسوده در استان وجود دارد، گفت؛ ۲۸۰ مدرسه فرسوده مطلق از میان این مدارس وجود دارد که ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی این مدارس نیاز است.

قربانی با بیان اینکه مدارس نیازمند بودجه های جهشی دولتی و خیرین هستند، گفت: در سال گذشته ۳۴ میلیارد تومان اعتبار خیرین و دولتی جدا بودجه به آموزش و پرورش استان کردستان اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: در سال جاری ۳۵ میلیارد تومان اعتبار جهشی دولتی به کردستان اختصاص پیدا کرده که جدا از این رقم ۱۰ میلیارد تومان اعتبار جهت خرید تجهیزات به آموزش و پرورش استان کردستان تخصیص پیدا کرده است.

با احتساب وضعیت اقتصادی امروز ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مجتمع آموزشی شبانه روزی برای دختران و پسران اعتبار نیاز است. 


9977640
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است