اقتصادی 14:10 - 10 آبان 1393
تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران از تامین برق صنایع از طریق بورس انرژی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، میرفتاح فتاح قره باغ گفت: یک طرف بورس انرژی عمدتا فروشندگان خصوصی و طرف دیگر خریداران یعنی شرکت های توزیع هستند.



وی افزود: اگرچه شرکت های توزیع از شرکت های برق منطقه ای جدا شده اند اما ماهیت آنها به صورت کامل خصوصی نیست و اگر زمانی سهام شرکت های توزیع به طور کامل به بخش خصوصی واگذار شود، می توانیم شاهد رونق بیشتر بورس انرژی باشیم.



فتاح قره باغ با بیان اینکه برنامه ریزی شده تا خریداران خصوصی که بیش از پنج مگاوات مصرف دارند، ازطریق بورس انرژی برق موردنیاز خود را تامین کنند، گفت: به دنبال این هستیم که مصرف کننده های عمده صنعتی که کالاهایشان در بورس عرضه می شود، برق خود را از طریق بورس و با قیمت آزاد خریداری کنند.



وی اظهار داشت: اگر صنایع برق خود را از بورس خریداری کنند، موجب کشف قیمت در بورس شده و بورس به حالت واقعی شدن نزدیک می شود.



مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق کشور تصریح کرد: کشف واقعی قیمت ها به تصمیم گیرندگان در دولت و وزارت نیرو کمک می کند تا قیمت واقعی برق مشخص و براساس آن، برنامه ریزی های صنعت انجام شود.



وی یادآور شد: این کار تشویقی برای بخش خصوصی است که با احداث نیروگاه بتوانند کالای خود را با قیمت مناسب عرضه کنند.



فتاح قره باغ از آمادگی وزارت نیرو برای خرده فروشی برق در بورس انرژی خبر داد و گفت: اگر دستورالعمل مشترکی بین وزارت نیرو، شرکت بورس انرژی و سازمان بورس اوراق بهادار تدوین و منویات هر سه طرف لحاظ شود، می توان خرده فروشی برق را در کشور انجام داد اما پیش از این باید خرید برق صنایع از بورس رونق بگیرد.



اقتصام(1)1053**1558

انتهای پیام /*


5090540
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در واکنش به مباحث مطرح شده اخیر، مدیریت رشد نقدینگی در اقتصاد کشور در دوره اخیر را در وضعیتی کاملا با ثبات دانست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر صمت گفت: تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی هم در حوزه صادرات و هم واردات دوبرابر خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل پشتیبانی امور دام گفت: با شیب ۲۷ درصدی طی یک‌ماه گذشته، روزانه خرید حمایتی مرغ به هزارتن رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته کاری که گذشت چهار روز شاهد ورود نقدینگی بودند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه به ۲۳.۵۱ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با افزایش ۴.۳۶ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت: خوشبختانه در حوزه لاستیک خودرو‌های سواری کمبودی نداریم و این صنعت امسال ۳۰۰ میلیون یورو ارز برای تولید نیاز دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و وضعیت مناسب دما، شرایط مطلوبی پیش روی کشاورزان دیم کار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیراجرایی سندیکای چای گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید برگ سبز چای به ۱۴۵ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل گمرک ایران گفت: میزان صادرات محصولات نساجی در سال گذشته به ۴۸۹ میلیون دلار رسید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است