بین‌الملل 14:48 - 06 خرداد 1397
یک منبع در میان نیروهای سوریه دموکراتیک فاش کرد که عربستان و همپیمانان عربش تامین مالی پروژه تشکیل نیروهای موسوم به "گارد مرزی" در شرق و شمال شرق سوریه را آغاز کرده است.

اعراب منطقه تامین مالی پروژه "گارد مرزی" در شرق سوریه را آغاز کرده‌اند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آلمان، منابع کرد سوریه می‌گویند، یگان‌های مدافع خلق کرد و نیروهای "الصنادید" تحت رهبری حمیدی الجربا، تاسیس گارد مرزی جهت کنترل مرزهای میان سوریه و عراق را که از مثلث مرزی سوری، ترکیه و عراق تا رود فرات واقع در حومه شرقی دیرالزور ادامه دارد، با حمایت و پشتیبانی مالی عربستان آغاز کرده‌اند؛ هر نیرو از نیروهای گارد مرزی ماهانه 200 دلار حقوق دریافت خواهد کرد.

منبع مذکور مدعی شد: ورود عربستان به خط حمایت مالی و تشکیل گارد مرزی برای کنترل قسمتی از مرزهای سوریه است که پس از نفوذ ایران در بخش عراقی مرز و سیطره نیروهای همپیمان تهران بر بخش‌های گسترده‌ای از غرب عراق در مجاورت سوریه انجام می‌شود.

در همین راستا، ثامر السبهان، وزیر مشاور عربستان در امور منطقه خلیج فارس در اکتبر گذشته پس از سیطره نیروهای سوریه دموکراتیک بر استان رقه از این استان بازدید کرد و وعده ارائه کمک جهت بازسازی رقه را داد.

نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش و نیروهای سوریه دموکراتیک به دنبال کنترل کامل مرزهای عراق و سوریه در استان "الحسکه" و نیز منطقه "التنف" در منتهی الیه شرق حمص و در مجاورت مرزهای عراق هستند.

در همین راستا، احمد رمضان، مدیر شبکه رسانه‌ای "فرات پست" تاکید کرد: نمایندگانی از نیروهای نظامی امارات، عربستان و اردن در حال حاضر در داخل پایگاه نظامی "خراب عشق" واقع در غرب شهر "عین عیسی" در حومه شمالی رقه هستند و از چند روز اخیر در حال بازدید از این شهر تحت کنترل کردها هستند.

طرح ایجاد گارد مرزی در شرق سوریه یک طرح آمریکایی است و مسئولان این کشور پیشتر هم گفته بودند که بودجه این پروژه که قرار است اداره مناطق شرق و شمال شرقی سوریه را بر عهده بگیرد، باید توسط کشورهای عرب منطقه تامین شود. نیروهای سوریه دموکراتیک در آغاز سال جاری میلادی از تشکیل گارد مرزی که حدود 30 هزار عضو خواهد داشت، خبر دادند. این طرح با انتقاد شدید رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به عنوان همپیمان آمریکا رو به رو شده است.

انتهای پیام


9792186
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع امنیتی در تشریح حمله به میدان گازی شمال عراق گفتند: بمباران میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه با موشک کاتیوشا، تلفات انسانی برجای گذاشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک پهپاد ام کیو ۹ریپر به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار این هفته در سواحل یمن سقوط کرد که احتمالاً توسط انصارالله سرنگون شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه المسیره یمن جمعه شب گزارش داد که عربستان، روستا‌های مرزی در شمال یمن را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری جمعه شب اعلام کردند که ۲ تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اثر حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی در شرق لبنان، ۲ تن به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان انگلیسی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها و قطع ارتباط با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو در اعتراض‌های اخیر در دانشگاه‌های این کشور به دلیل جنگ اسرائیل در غزه سکوت کرد، اما مدعی شد که این اعتراض‌ها نشانه دموکراسی آمریکایی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است