سیاسی 16:04 - 21 تیر 1397

نقض برجام از سوی آمریکا نقض آشکار معاهدات بین المللی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، سلمان خدادادی رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران-اوکراین، که در رأس هیأتی از اعضا گروه دوستی پارلمانی کشورمان در اوکراین به سر می برد با «کازاچنکو» رییس گروه دوستی پارلمانی اوکراین و ایران دیدار کرد و در خصوص موضوعات مختلف و راه های تقویت و تحکیم روابط دوستانه با یکدیگر گفتگو و رایزنی کرد.

خدادادی در ابتدای این دیدار تشکیل گروه دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور را نشان‌دهنده علاقمندی به تقویت روابط دوستانه فی ما بین و رفع موانع موجود بر سر راه همکاری های دو کشور دانست.

وی با بیان اینکه راهبرد جمهوری اسلامی ایران برقراری روابط دوستانه با تمامی کشورها به دور از مناقشات سیاسی و بین المللی است، گفت: اگر روابط بر پایه یک همکاری اقتصادی فعال شکل گیرد در تحکیم روابط سیاسی نیز تاثیر مثبت خواهد داشت.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اوکراین تصریح کرد: اگر روابط بر پایه یک  همکاری اقتصادی فعال شکل گیرد در تحکیم روابط سیاسی نیز تاثیر مثبت خواهد داشت  و مراودات ایران و اوکراین از این امر مستثنی نیست.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش بر اهتمام نمایندگان دو ملت در  تصمیم سازی و توسعه و گسترش همکاریها در زمینه های مختلف اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و انرژی تاکید کرد.

در ادامه این دیدار «کازاچنکو» رئیس گروه دوستی پارلمانی اوکراین و ایران با اشاره به  تحولات بین المللی و منطقه ای  بر تلاش  برای دستیابی به راه حلی منطقی در جهت حفظ  منافع دو ملت تاکید کرد.

وی با ابراز خرسندی از سفر گروه دوستی پارلمانی کشورمان به «کی یف» و مذاکرات فی مابین دو گروه دوستی پارلمانی را مثبت و سازنده ارزیابی و ابراز امیدواری کرد با بهره گیری از ظرفیتهای پارلمانی، همکاریها در زمینه های مورد نیاز دو کشور بیش از پیش توسعه و گسترش یابد.

دیدار رئیس و اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اوکراین با معاون وزیر خارجه اوکراین

خدادادی همچنین در دیدار با «کسیلیدسا» معاون وزیر امورخارجه اوکراین  با اشاره پایبندی و اجرای تمامی تعهدات ایران به توافق برجام، خروج یک جانبه آمریکا از این توافق را نقص آشکار معاهدات بین المللی دانست و گفت: آمریکا بار دیگر به جهان ثابت کرد که غیر قابل اعتماد است و به راحتی تعهدات خود را زیر پا می گذارد.

وی تصریح کرد: در برخورد با این اقدام آمریکا امیدواریم اتحادیه اروپا با تصمیمی منطقی و پایبندی به تعهدات برجام، بتواند اعتماد ایران و دیگر کشورهای جهان را جلب کرده و همکاریها در عرصه بین المللی با احترام و حفظ منافع متقابل ادامه یابد.

رییس کمیسیون اجتماعی و گروه دوستی پارلمانی کشورمان در بخش دیگری از این دیدار با اشاره به مواضع جمهوری اسلامی ایران در احترام به تمامیت ارضی کشورها اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بوده است که استقلال اوکراین را به رسمیت شناخته و بر مواضع خود در حفظ و احترام به تمامیت ارضی اوکراین تاکید داشته و بر آن پایبند است.

خدادادی خاطرنشان کرد : راهکار برون رفت از مناقشات سیاسی، مذاکره طرف های درگیر با یکدیگر است.

«کسیلیدسا» معاون وزیر امورخارجه اوکراین نیز در  این دیدار با اشاره به علاقمندی اوکراین برای ارتقاء روابط با جمهوری اسلامی ایران، سفر مقامات عالیرتبه پارلمانی و دولتی را در توسعه روابط فی مابین حائز اهمیت خواند و بر آن تاکید کرد.

وی گفت: بی تردید آینده روابط اوکراین و ایران از افق روشنی برخوردار خواهد بود و هر دو کشور با اتکا به توانمندیهای یکدیگر باید در جهت توسعه همکاریها به نفع دو ملت تلاش کنیم.


9840159
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع قزاقستان دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از جنبش دانشجویان آمریکایی شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که پس از تصویب در مجلس، برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: توسعه روابط با قاره آفریقا از اولویت‌های ایران است و در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل را دنبال می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع کشور‌های عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است