اجتماعی 16:36 - 04 اردیبهشت 1396
وزارت بهداشت روسیه طرحی را در دست اجرا دارد تا از سال ۲۰۱۸ میلادی، فروش و استفاده از تمامی محصولات دخانی و قلیان را در امکان عمومی، رستوران و کافه‌های این کشور و کشورهای مستقل مشترک المنافع ممنوع کند.

تلاش روسیه برای ممنوعیت استفاده از دخانیات و قلیان در رستورانها و اماکن عمومی

به گفته وزارت بهداشت روسیه، رایزنی‌های گسترده‌ای برای اجرای این پروژه که هدف اصلی آن پیشگیری از اثرات مخرب دخانیات برسلامت مردم است با کشورهای آسیای میانه در جریان است.



بر اساس این طرح فروش، تبلیغات، استفاده و عرضه هر نوع محصول دخانی و قلیان در اماکن عمومی ممنوع خواهد شد.



براساس آمار موجود تنها در کشور ۱۵۰ میلیون نفری روسیه بیش از ۴۵ میلیون نفر سیگاری هستند که سالانه ۱۶ میلیارد بسته سیگار مصرف می کند و این کشور را در جایگاه سومین کشور سیگاری جهان قرار داده است.



همچنین سالانه نیم میلیون نفر در روسیه در اثر ابتلا به بیماری های مرتبط با مصرف دخانیات جان خود را از دست می دهند که باعث نگرانی شدید مقامات بهداشتی این کشور شده است.

انتهای پیام


9038553
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ گفت: طرح گذرگاه عابر پیاده در معابر شهر تهران در حال اجراست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سوابق مرد معتادی که بعد از ارتکاب به قتل، از سوی کارشناسان پزشکی قانونی مجنون تشخیص داده شد، نشان می‌دهد وی سه سال قبل نیز پدرش را کشته بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اشرف زاده گفت: تجزیه و تحلیل ۱۶۳ بخش صنعت و زنجیره تامین آنها نشان داده است که بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی جهان نسبتا یا شدیدا به طبیعت و خدمات آن وابسته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۴ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار کریمی از توافق پلیس بین الملل ایران و چند کشور برای استرداد متهمانی که اعلان قرمز آنها صادر شده است، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است