اجتماعی 07:25 - 27 شهریور 1393
فرمانده انتظامی گلستان از دستگیری 27 تبعه افغان در این استان خبر داد که با استفاده از شناسنامه افراد فوت شده یارانه نقدی دریافت می‌کردند.

سوء استفاده از شناسنامه مردگان به شیوه های مختلف

 



به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از ایسنا، سردار «سیدمحمود میرفیضی» اظهارکرد: در راستای اجرای طرح تشدید برخورد با اتباع خارجه غیرمجاز و در پی کسب اخبار رسیده از منابع و مخبران مبنی بر اقامت غیرمجاز تعدادی از اتباع افغان در یکی از روستاهای علی‌آبادکتول، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.



وی ادامه داد: پس از تشکیل تیم ویژه‌ای برای بررسی موضوع و جمع‌آوری مستندات و اطلاعات و اخبار در این راستا، با هماهنگی مقام قضایی، مکان‌های شناسایی شده توسط مأموران مورد بازرسی قرار گرفت.



این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: در بازرسی‌های انجام شده 27 تن از اتباع افغان غیرمجاز دستگیر شدند. سردار میرفیضی تأکید کرد: همچنین در این عملیات تعدادی برگه تردد اتباع خارجه، کارت‌های اقامت موقت و مدارک جعلی دیگر پیدا شد.



وی اضافه کرد: با توجه به آنکه این افراد دارای هیچ‌گونه مدارک شناسایی معتبر نبودند، برای طرد به اردوگاه مراقبتی اتباع خارجه استان گلستان منتقل شدند. فرمانده انتظامی استان گلستان ادامه داد: پس از بررسی‌های تکمیلی پلیس نسبت به عملکرد افراد دستگیر شده، مشخص شد یکی از افاغنه غیرمجاز با استفاده از شناسنامه فردی که در سال 1374 فوت شده بود اقدام به دریافت یارانه نقدی می‌کرده است.



سردار میرفیضی افزود: متهم در اظهارات خود بیان کرد برای دریافت شناسنامه، به خانواده فرد فوت شده مراجعه کرده و با پیشنهاد مبلغی وجه نقد خانواده متوفی را متقاعد کرده شناسنامه را بدون ابطال و ثبت در مراجع قانونی به وی بفروشند.



وی متذکر شد: در تحقیقات دیگر مشخص شد سه تبعه افغان دستگیر شده دیگر نیز با استفاده از همین روش و با سوء‌استفاده از شناسنامه افراد فوت شده به اعمال خلاف قانون می‌پرداختند.

سردار میرفیضی متذکر شد: در حال حاضر تحقیقات برای مشخص شدن ابعاد دیگر پرونده یا هرگونه سوء‌استفاده احتمالی توسط این افراد از شناسنامه افراد فوت شده ادامه دارد.

 

2007

 


4746715
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از بازگرداندن پسر بچه ۳ ساله گمشده به آغوش مادرش، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر را محکوم کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از پیگیری برای تغییر قوانین بازدید ایمنی آتش‌نشانان از ساختمان‌ها خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مناسب سازی معابر شهری برای معلولان، مطالبه همیشگی این قشر بوده که متاسفانه این موضوع در برخی پروژه های شهری رعایت نمی‌شود و باعث ایجاد مشکلاتی برای معلولان شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از به ثبت رسیدن ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات در ۱۱ استان متأثر از سیل خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است