استانی 00:27 - 01 اردیبهشت 1393
فرماندار کوهبنان:
فرماندار کوهبنان گفت: مردم و دولت باید برای ارتقای فرهنگ اسلامی تلاش کنند.

مردم و دولت باید برای ارتقای فرهنگ اسلامی تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، سیدمجتبی هاشمی یکشنبه‌شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه (ص) اظهار داشت: سراسر زندگانی بانوی حضرت فاطمه زهرا (س) مملو از مکارم اخلاق و رفتارهای نمونه انسانی است.

وی با بیان اینکه بخش‌های مختلف زندگی حضرت زهرا (س) درس‌های زندگی از جمله صبر و بردباری را به ما می‌دهد، بیان داشت: آگاهی از زندگی‌نامه ائمه اطهار و جامه عمل پوشاندن به پند و اندرزها و سیره زندگی آنان در واقع حاکم کردن فرهنگ اسلامی و سبک زندگی اسلامی در جامعه است.

فرماندار کوهبنان افزود: در طول تاریخ زندگی بشر پیامبران الهی نقش اساسی در فرهنگ‌سازی داشته‌اند و قسمتی از رسالت آنان پایه‌گذاری فرهنگی سازنده در فضایی اسلامی بوده است تا از این مسیر انسان را به سوی کمالات راهنمایی کنند.

هاشمی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، عنوان کرد: فرهنگ امری همگانی است و مانند هوا است که همه آن را استنشاق می‌کنند و نبود آن نبود حیات و زندگی سالم را در پی دارد.

وی تصریح کرد: تلاش و فعالیت در زمینه ارتقای فرهنگ صرفا تکلیف نهاد و سازمان خاصی نیست و همه مردم باید خود را موظف به کسب آگاهی در زمینه فرهنگ اسلامی بدانند و تلاش کنند که علاوه بر استقلال اقتصادی به استقلال فرهنگی نیز دست یابند.

این مسئول در پایان ابراز داشت: فرهنگ زیربنای جامعه است و پرداختن به امور فرهنگی در واقع محکم ساختن پایه‌های جامعه با مصالح مرغوبی چون اندرزهای دینی و سیره ائمه اطهار است که جامعه را به یک مدینه فاضله مبدل می‌کند.


3532906
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است