به گزارش ایسنا، سید حسن موسوی نژاد با بیان این مطلب، تصریح کرد: در حال حاضر میانگین عمر واگنهای شرکت رجا 31 سال است و این در حالی است که حتی در خطوط ریلی کشور واگن 50 ساله نیز تردد میکند.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی حمل و نقل ریلی کشور خرید واگنهای جدید را در گروی افزایش قیمت بلیت دانست و گفت: در مقایسه قیمت بلیط قطارهای معمولی با سرعت زیر 140 کیلومتر در 23 کشور، ایران بعد از هندوستان ارزانترین قطارهای دنیا را دارد. ما مذاکراتی با شرکتهای واگنسازی مطرح دنیا داشتهایم اما قیمت بلیت واگنهای جدید قطعا بیشتر است.
وی که در برنامه مناظره حاضر شده بود، با بیان اینکه سرمایه شرکتهای ریلی تنها صرف هزینه جاری میشود، اعلام کرد: با توجه به رقم تورم در سالهای گذشته شرکتهای ریلی افزایش هزینههای زیادی داشتهاند و مجموع اعتباری که برای بخش مسافری هزینه میشود پایینتر از رقمی است که باید باشد.
در دولت گذشته ساخت هزار کیلومتر خط آهن محقق نشد
در ادامه معاون امور مسافری شرکت راه آهن با بیان اینکه از سال 1335 تاکنون در خطوط اصلی راهآهن جنوب تنها یکبار بهسازی انجام شده گفت: از سال 1307 الی 1317 شبکه ریلی کشور به شکل خاص در خطوط اصلی احداث شد که شامل خطوط تهران - شمال و تهران - جنوب بوده است. این خط اصلی پس از سال 1335 هیچ بازسازی دیگری را به خود ندیده است.
راشدی با اشاره به اینکه در دولت گذشته ساخت هزار کیلومتر خط آهن محقق نشد اعلام کرد: در این دولت تنها سالانه 300 کیلومتر ریل احداث شد که این در حالی است که ساخت خطوط جدید راهآهن اهمیت بسیاری دارد و سفرهای ریلی امنترین سفرها و انتخاب مردم است. در حال حاضر تنها دو مسیر دو خطه تهران - مشهد و بافق - بندرعباس وجود دارد و کشور نیاز بسیاری بالاتری از این رقم دارد.
اادامه دارد
5031892