بین‌الملل 09:11 - 08 مهر 1393
یک منبع نزدیک به «احمدزی» در گفت‌وگو با فارس خبر داد
یک منبع نزدیک به رئیس جمهور جدید افغانستان اعلام کرد: اشرف‌غنی در نخستین اقدام چند مقام ارشد دولتی را تعیین کرد.

نخستین انتصاب در دولت اشرف‌غنی/ پیمان امنیتی احتمالاً امروز امضا می‌شود

«طاهر زهیر» منبع نزدیک به اشرف‌غنی احمدزی رئیس جمهور افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، اظهار داشت: اشرف‌غنی احمدزی در نخستین اقدام رئیس دفتر، نماینده رئیس جمهور در امور دولت‌داری و اصلاحات اداری و مشاور امنیت ملی خود را تعیین کرد.

زهیر افزود: اشرف‌غنی احمدزی پس از انجام مراسم تحلیف، «حنیف اتمر» را به عنوان مشاور امنیت ملی، «احمدضیا مسعود» را به عنوان نماینده خود در امور دولت‌داری و اصلاحات اداری و «سلام رحیمی» را به عنوان رئیس دفتر خود انتخاب و فرمان انتصاب آنان را صادر کرد.

وی در ادامه تأکید کرد: این انتصابات شب گذشته انجام شده و دیگر انتصابات نیز هم‌اکنون ادامه دارد.

این در حالی است که بر اساس گزارش‌ها «بشیراحمد ته‌ینج» عضو پارلمان افغانستان به عنوان معاون رئیس دفتر رئیس جمهور جدید این کشور انتخاب شده است.

این منبع نزدیک به اشرف‌غنی احمدزی که سخنگوی احتمالی وی در دولت جدید افغانستان خواهد بود، گفت: در خصوص سمت سخنگوی احمدزی تاکنون اقدام جدی نشده و «ایمل فیضی» سخنگوی «حامد کرزی» رئیس جمهور این کشور هنوز در سمت خود باقی است.

**پیمان امنیتی احتمالاً امروز امضا می‌شود

طاهر زهیر در ادامه اظهار داشت: گفت‌وگو در مورد امضای پیمان امنیتی نیز در کاخ ریاست جمهوری این کشور جریان دارد.

وی افزود: احتمال دارد که رئیس جمهور این کشور امروز فرمانی صادر کند تا پیمان امنیتی کابل-واشنگتن همین امروز امضا شود.

این منبع نزدیک به رئیس جمهور جدید افغانستان در ادامه تأکید کرد: رایزنی‌ها در مورد این که چه کسی از جانب افغانستان این پیمان را امضا کند، ادامه دارد اما تاکنون مشخص نشده چه شخصی این پیمان را امضا می‌کند.

وی تصریح کرد: پیمان امنیتی کابل-واشنگتن احتمالاً امروز توسط یکی از مقامات ارشد دولت جدید افغانستان که در تیم انتخاباتی اشرف‌غنی بوده امضا شود.

زهیر در ادامه گفت: از جانب آمریکا نیز تاکنون مشخص نیست که این پیمان را چه کسی امضا خواهد کرد، اما هم‌اکنون 2 مقام ارشد دولتی آمریکا در افغانستان حضور دارند.

وی افزود: مشاور امنیت ملی آمریکا در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید این کشور وارد کابل شده و امکان دارد وی این پیمان را امضا کند.

این عضو ستاد انتخاباتی اشرف‌غنی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی دیگر از گزینه‌های کاخ سفید برای امضای پیمان امنیتی کابل-واشنگتن «جیمز کانینگهام» سفیر آمریکا در کابل است و وی نیز صلاحیت امضای پیمان امنیتی با دولت کابل را دارد.

پیمان امنیتی کابل-واشنگتن از یک سال پیش روی میز «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان قرار داشت ولی وی این پیمان را امضا نکرد و دلیل عدم امضای این پیمان را نامناسب بودن منافع 2 طرف در آن عنوان کرد.


4838304
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک پهپاد ام کیو ۹ریپر به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار این هفته در سواحل یمن سقوط کرد که احتمالاً توسط انصارالله سرنگون شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه المسیره یمن جمعه شب گزارش داد که عربستان، روستا‌های مرزی در شمال یمن را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری جمعه شب اعلام کردند که ۲ تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اثر حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی در شرق لبنان، ۲ تن به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان انگلیسی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها و قطع ارتباط با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو در اعتراض‌های اخیر در دانشگاه‌های این کشور به دلیل جنگ اسرائیل در غزه سکوت کرد، اما مدعی شد که این اعتراض‌ها نشانه دموکراسی آمریکایی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد هر گونه حکمی که از سوی دادگاه لاهه صادر شود، تأثیری بر اقدامات این رژیم نخواهد داشت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است