علمی فناوری 18:40 - 25 مرداد 1396
دومین دوره جایزه ملی تحول دیجیتال با هدف ارزیابی، ارائه بازخورد و در نهایت معرفی سازمان‌های پیشرو در تحول دیجیتال در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

دومین دوره جایزه ملی تحول دیجیتال در دانشگاه تهران برگزار می‌شود

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی شامی زنجانی، دبیر جایزه ملی تحول دیجیتال درباره ویژگی‌های این رویداد علمی گفت: از جمله محورهای تخصصی این جایزه می‌توان به زبدگی دیجیتال (Digital Mastery)، نوآوری دیجیتال (Digital Innovation) و رهبران دیجیتال (Digital Leaders) اشاره کرد.

وی در تشریح این محور اظهار کرد: در حوزه زبدگی دیجیتال، بلوغ دیجیتال سازمان شرکت‌کننده در جایزه، ارزیابی خواهد شد. زبدگی دیجیتال، میزان مطلوبی از بلوغ دیجیتال است که در آن، سازمان با محوریت فناوری‌های نوین اطلاعاتی، به سطح قابل توجهی از عملکرد، بهره‌وری، تجربه جذاب مشتری و در نهایت سودآوری دست یافته است.

دکتر شامی زنجانی افزود: در بخش نوآوری دیجیتال، ابتکار و پروژه دیجیتال کاندیدا شده از سوی سازمان شرکت ‌کننده در جایزه، از منظر نوآوری ارزیابی خواهد شد. نوآوری کاندیدا شده باید تجاری‌سازی شده باشد.

دبیر جایزه ملی تحول دیجیتال در تشریح محور سوم، خاطرنشان کرد: در حوزه رهبران دیجیتال، مدیر ارشد دیجیتال کاندیدا شده از سوی سازمان شرکت کننده در جایزه، ارزیابی خواهد شد. مدیر کاندیدا شده باید نقش برجسته‌ای در فرایند تحول دیجیتال و رشد مبتنی بر فناوری اطلاعات سازمان خود ایفا کرده باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: برگزیدگان دومین دوره جایزه ملی تحول دیجیتال، ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۶، در اختتامیه «اجلاس مدیران تحول دیجیتال کشور» مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

دبیر جایزه ملی تحول دیجیتال گفت: نخستین دوره جایزه، سال گذشته با حضور چشمگیر ۱۸ سازمان معتبر و صاحب‌نام کشور برگزار و از برگزیدگان آن در بهمن ‌ ماه ۱۳۹۵ تقدیر شد. به تمام سازمان‌های شرکت کننده در نخستین دوره جایزه، گزارش بازخورد اختصاصی به صورت تفصیلی ارائه شد تا با بهره‌گیری از توصیه‌های ارائه شده در این گزارش، بتوانند مسیر بلوغ دیجیتال خود را موفق‌تر طی کنند.

دکتر شامی‌ زنجانی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر، بسیاری از سازمان‌ها کوشیده‌اند با تکیه بر قابلیت‌های متنوع و متعدد فناوری‌های تحول‌آفرین دیجیتال مانند رسانه‌های اجتماعی، فناوری‌های موبایل، رایانش ابری، تحلیل داده و کلان داده، اینترنت اشیا، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، کسب‌وکار خود را متحول کنند.

دبیر جایزه ملی تحول دیجیتال افزود: بخش قابل توجهی از این سازمان‌ها، همانند بانک‌ها، بیمه‌ها، شرکت‌های های‌تک و فناوری اطلاعات، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شرکت‌های توریستی، هتل‌ها، شرکت‌های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، شهرداری‌ها و سایر سازمان‌های بخش عمومی و دولتی، دیجیتال متولد نشده‌اند، اما با بهره‌گیری‌ از فناوری‌های دیجیتال به دنبال دستیابی به سطوح بالاتر عملکرد، بهره‌وری، نوآوری و رضایت مشتری هستند.

این متخصص حوزه دیجیتال افزود: گروه دیگری از سازمان‌ها نیز وجود دارند که از ابتدای حیات خود، دارای ماهیت دیجیتال بوده و به دیگر بیان، بر بستر فناوری‌های اطلاعاتی متولد شده و توسعه یافته‌اند. معمولاً این کسب‌وکارها را با اپلیکیشن‌های موبایل آنها می‌شناسیم. این ‌ گونه کسب‌وکارها نیز به دنبال بهبود وضعیت رقابتی خود، در محیط کسب‌وکارهای دیجیتال هستند. استارتاپ‌های دیجیتال را می‌توان نمونه‌ای از سازمان‌های این گروه دانست.

وی خاطرنشان کرد: تحول دیجیتال، بر بازآفرینی مدل  کسب‌وکار سازمان‌ها با محوریت فناوری‌های تحول‌آفرین دیجیتال، ارتقای تجربه دیجیتال مشتری و بهبود دیجیتال فرایندهای سازمانی متمرکز است.

از اهداف این جایزه می‌توان به افزایش آگاهی و بینش در بدنه مدیریتی سازمان‌های کشور در خصوص اهمیت و جایگاه تحول دیجیتال، بهبود و ارتقای فرهنگ ارزش‌آفرینی دیجیتال در فضای کسب‌وکار کشور، تشویق سازمان‌ها به انجام فرایند خودارزیابی و شناسایی نقاط ضعف و فرصت‌های بهبود خود در زمینه تحول دیجیتال، ارزیابی وضعیت تحول دیجیتال شرکت‌کنندگان در جایزه توسط داوران خبره و ارائه گزارش بازخورد به سازمان‌ها در راستای بهبود وضعیت تحول دیجیتال آنها و شناسایی و معرفی سازمان‌های پیشرو کشور در حوزه تحول دیجیتال اشاره کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه تهران، علاقه‌مندان به حضور در این رویداد مهم می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی نخستین دوره جایزه ملی تحول دیجیتال به نشانی www.DTaward.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام


9367275
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل قصد دارد به‌زودی جزئیات کامل اندروید ۱۵، اندروید TV و ور او اس ۵ را اعلام کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدتی پس از گوشی گلکسی A54، حالا یک به‌روزرسانی غیرمنتظره برای A35 نیز منتشر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رقابت بیش از یک میلیون نفر از داوطلبان ۵ گروه آزمایشی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ امروز پایان یافت، کنکوری‌ها نیمه اول مردادماه منتظر نتیجه اولیه آزمون خود باشند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گروهی از متخصصان در مؤسساتی از جمله دانشگاه «هوکایدو»‌ ژاپن می‌گویند بنابر نتایج یک مطالعه گسترده، باکتری‌های مقاوم به دارو ممکن است از جامعه انسانی به محیط‌های آبی و حیات وحش منتقل شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نوعی نانوحباب مغناطیسی موسوم به اسکایرمیون، به عنوان گزینه آتی برای تولید بیت‌های کامپیوتر‌ها است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سندرم ناخن زرد یک بیماری نادر است که ناخن‌های دست و پا را درگیر می‌کند و معمولا افراد بالای ۵۰ سال به این عارضه دچار می‌شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دفترچه سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد و کلید اولیه سوالات نیز از سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) در دسترس خواهد بود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ تابستان امسال دستگاه‌های پوشیدنی جدیدی را معرفی خواهد کرد که احتمالاً هوش مصنوعی نقش مهمی در آنها ایفا می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در فاصله ۵۰ تا ۶۰ میلیون سال نوری از زمین، انفجار‌های ستارگانی مرموزی در کهکشان NGC ۴۳۸۳ رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» موجودات فضایی و جستجو برای حیات فرازمینی منبع دائمی کنجکاوی برای انسان‌ها به طور کلی و دانشمندان به طور خاص بوده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است