به گزارش ایسنا، دکتر مهدی شامی زنجانی، دبیر جایزه ملی تحول دیجیتال درباره ویژگیهای این رویداد علمی گفت: از جمله محورهای تخصصی این جایزه میتوان به زبدگی دیجیتال (Digital Mastery)، نوآوری دیجیتال (Digital Innovation) و رهبران دیجیتال (Digital Leaders) اشاره کرد.
وی در تشریح این محور اظهار کرد: در حوزه زبدگی دیجیتال، بلوغ دیجیتال سازمان شرکتکننده در جایزه، ارزیابی خواهد شد. زبدگی دیجیتال، میزان مطلوبی از بلوغ دیجیتال است که در آن، سازمان با محوریت فناوریهای نوین اطلاعاتی، به سطح قابل توجهی از عملکرد، بهرهوری، تجربه جذاب مشتری و در نهایت سودآوری دست یافته است.
دکتر شامی زنجانی افزود: در بخش نوآوری دیجیتال، ابتکار و پروژه دیجیتال کاندیدا شده از سوی سازمان شرکت کننده در جایزه، از منظر نوآوری ارزیابی خواهد شد. نوآوری کاندیدا شده باید تجاریسازی شده باشد.
دبیر جایزه ملی تحول دیجیتال در تشریح محور سوم، خاطرنشان کرد: در حوزه رهبران دیجیتال، مدیر ارشد دیجیتال کاندیدا شده از سوی سازمان شرکت کننده در جایزه، ارزیابی خواهد شد. مدیر کاندیدا شده باید نقش برجستهای در فرایند تحول دیجیتال و رشد مبتنی بر فناوری اطلاعات سازمان خود ایفا کرده باشد.
وی در ادامه تصریح کرد: برگزیدگان دومین دوره جایزه ملی تحول دیجیتال، ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۶، در اختتامیه «اجلاس مدیران تحول دیجیتال کشور» مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
دبیر جایزه ملی تحول دیجیتال گفت: نخستین دوره جایزه، سال گذشته با حضور چشمگیر ۱۸ سازمان معتبر و صاحبنام کشور برگزار و از برگزیدگان آن در بهمن ماه ۱۳۹۵ تقدیر شد. به تمام سازمانهای شرکت کننده در نخستین دوره جایزه، گزارش بازخورد اختصاصی به صورت تفصیلی ارائه شد تا با بهرهگیری از توصیههای ارائه شده در این گزارش، بتوانند مسیر بلوغ دیجیتال خود را موفقتر طی کنند.
دکتر شامی زنجانی خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر، بسیاری از سازمانها کوشیدهاند با تکیه بر قابلیتهای متنوع و متعدد فناوریهای تحولآفرین دیجیتال مانند رسانههای اجتماعی، فناوریهای موبایل، رایانش ابری، تحلیل داده و کلان داده، اینترنت اشیا، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، کسبوکار خود را متحول کنند.
دبیر جایزه ملی تحول دیجیتال افزود: بخش قابل توجهی از این سازمانها، همانند بانکها، بیمهها، شرکتهای هایتک و فناوری اطلاعات، فروشگاههای زنجیرهای، شرکتهای توریستی، هتلها، شرکتهای حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، شهرداریها و سایر سازمانهای بخش عمومی و دولتی، دیجیتال متولد نشدهاند، اما با بهرهگیری از فناوریهای دیجیتال به دنبال دستیابی به سطوح بالاتر عملکرد، بهرهوری، نوآوری و رضایت مشتری هستند.
این متخصص حوزه دیجیتال افزود: گروه دیگری از سازمانها نیز وجود دارند که از ابتدای حیات خود، دارای ماهیت دیجیتال بوده و به دیگر بیان، بر بستر فناوریهای اطلاعاتی متولد شده و توسعه یافتهاند. معمولاً این کسبوکارها را با اپلیکیشنهای موبایل آنها میشناسیم. این گونه کسبوکارها نیز به دنبال بهبود وضعیت رقابتی خود، در محیط کسبوکارهای دیجیتال هستند. استارتاپهای دیجیتال را میتوان نمونهای از سازمانهای این گروه دانست.
وی خاطرنشان کرد: تحول دیجیتال، بر بازآفرینی مدل کسبوکار سازمانها با محوریت فناوریهای تحولآفرین دیجیتال، ارتقای تجربه دیجیتال مشتری و بهبود دیجیتال فرایندهای سازمانی متمرکز است.
از اهداف این جایزه میتوان به افزایش آگاهی و بینش در بدنه مدیریتی سازمانهای کشور در خصوص اهمیت و جایگاه تحول دیجیتال، بهبود و ارتقای فرهنگ ارزشآفرینی دیجیتال در فضای کسبوکار کشور، تشویق سازمانها به انجام فرایند خودارزیابی و شناسایی نقاط ضعف و فرصتهای بهبود خود در زمینه تحول دیجیتال، ارزیابی وضعیت تحول دیجیتال شرکتکنندگان در جایزه توسط داوران خبره و ارائه گزارش بازخورد به سازمانها در راستای بهبود وضعیت تحول دیجیتال آنها و شناسایی و معرفی سازمانهای پیشرو کشور در حوزه تحول دیجیتال اشاره کرد.
بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه تهران، علاقهمندان به حضور در این رویداد مهم میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی نخستین دوره جایزه ملی تحول دیجیتال به نشانی www.DTaward.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام