استانی 19:06 - 01 آبان 1393
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان خبر داد
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان گفت: درب حرم مطهر امام حسن عسکری(ع) و ورودی سراب غیبت امام زمان‏(عج) توسط لرستانی‌ها ساخته می‏‌شود.

ساخت درب حرم مطهر امام حسن عسکری(ع) توسط لرستانی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌‏آباد، اصغر حقی‏‌پور عصر امروز در نشست با خبرنگاران در خرم‌‏آباد اظهار داشت: درب حرم مطهر امام حسن عسکری(ع) و ورودی سراب غیبت امام زمان‏(عج) توسط لرستانی‌ها ساخته می‏‌شود که این برای ما یک افتخار بزرگ است.

وی عنوان داشت: در حال حاضر کارگاه ساخت این درب در حسینیه ثارالله خرم‏‌آباد در نظر گرفته شده است که برای ساخت آن نیازمند دو کیلو طلا با عیار بالا، 100 کیلوگرم نقره، 400 کیلوگرم استیل، 700 کیلو گرم مس و 12 متر مربع شیشه کریستال نیاز دارد که مردم لرستان از همین حالا هدایایی خود را برای ساخت این درب آغاز کرده‏‌اند.

حقی‏‌پور یادآور شد: با توجه به اینکه چوب ساج یکی از بااستقامت‏‌ترین چوب‏‌ها است و بیش از 500 سال مقاومت دارد، بنابراین برای تهیه این درب از این نوع چوب استفاده می‏‌شود که در حال تهیه آن هستیم.

این مسئول با دعوت از همه قلم‌کاران، هنرمندان، منبت‌کاران و خاتم‌کاران استان لرستان برای ساخت این درب، گفت: انتظار ما ساختن این درب مطهر توسط هنرمندان لرستانی است، اما در صورتی که هنرمندان توانایی این کار و ساخت درب از روی نقشه را نداشته باشند، برای ساخت ان از هنرمندان اصفهانی دعوت به عمل می‏آید.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان با اشاره به اینکه از زمان تأسیس ستاد عتبات عالیات لرستان تاکنون مردم این استان بیش از 6 میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی به ساخت عتبات عالیات کشور عراق اهدا کرده‌اند، تصریح کرد: از ابتدای سال‏‌جاری تا شهریورماه امسال مردم ولایت‏‌مدار لرستان 600 میلیون تومان نذورات و هدایایی خود را به صورت نقدی و غیرنقدی در اختیار ستاد عتبات عالیات استان قرار داده‌‏اند.

این مسئول بیان داشت: نذورات غیرنقدی مردم این استان شامل سیمان، مصالح ساختمانی، سنگ، طلا و... بوده است که هر کدام در جای خود صرف شده‌‏اند.

حقی‌‏پور با بیان اینکه تاکنون 18 کاروان متشکل از افراد متخصص و مهندسان معماری، کاشی‏‌کاری، عمران و ساختمانی از استان لرستان به کشور عراق اعزام شده‌اند، متذکر شد: این کاروان‌ها بیش از 40 روز در کشور عراق بازسازی و توسعه عتبات عالیات به صورت فی سبیل‌الله انجام می‏‌دهند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان در پایان عنوان داشت: این افراد 259 نفر بوده که در حال حاضر کاروان 18 در حال انجام کارهای ساختمانی عتبات عالیات کشور عراق هستند.


5023674
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است