استانی 11:51 - 10 شهریور 1393
‌معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: راه‌اندازی بازارچه «چم‌سری»، ایلام را به قطب گردشگری تبدیل می‌کند.

تاکید معاون استاندار ایلام بر راه‌اندازی بازارچه «چم‌سری» ‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام «حسین کلانتری» در دیدار با سرکنسول ایران در کربلا که در استانداری ایلام انجام شد، اظهار کرد: اکنون در حال پیگیری راه اندازی بازارچه «چم‌سری» دهلران در مکاتبه با وزارت امورخارجه هستیم که به زودی موضوع در شورای عالی امنیت ملی مطرح می‌شود.

وی افزود: با توجه به موقعیت بسیار مناسب و همسایگی این بازارچه با استان "میسان‌" عراق و نیز علاقه‌مندی مسئولان عراقی این استان و ایلام در حال پیگیری مقدمات راه‌اندازی این پایانه مرزی هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام اضافه کرد: اگر این بازارچه راه‌اندازی شود، استان ایلام به قطب مبادلات تجاری و گردشگری، سیاحتی و تبدیل می‌شود و کانون توجه تجار و گردشگران خواهد بود.

کلانتری با بیان اینکه یکی از نیازهای مردم عراق استفاده از خدمات درمانی و پزشکی تخصصی است، تصریح کرد: به گفته سرکنسولگری ایران در کربلا، بیشتر مردم این کشور برای درمان بیماری‌ها به کشور هندوستان سفر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ایلام خوشبختانه از امکانات درمانی و بیمارستان‌های تخصصی مجهزی برخوردار است که می‌توان با گسترش زیرساخت‌های لازم برای این کار، گردشگران عراقی را که برای دریافت خدمات پزشکی و درمانی به خارج از این کشور سفر می‌کنند، به سمت استان و دیگر استان‌های ایران جذب کرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام ادامه داد: با توجه به نیازهای عراق و بازار بسیار متنوع و گسترده این کشور می‌توان برای توسعه تجارت خارجی بین دو کشور از مسیر مرز بین‌المللی مهران و در آینده بازارچه «چم‌سری» دهلران نهایت استفاده را در شرایط تحریم کنونی برد.

کلانتری یکی از درخواست‌های سرکنسول ایران در کربلا را اجازه تردد خودروهای شخصی عراق از مسیر مرز مهران دانست که خوشبختانه گمرک ایران این مجوز را صادر کرده است، ادامه داد: امید است با پیگیری‌های مسئولان استان ایلام و تقویت پیوندها و همکاری‌های اقتصادی از جمله در مقوله صادرات کالا و خدمات به استان‌های هم مرز با جمهوری اسلامی ایران در عراق بتوان از این ظرفیت‌های به وجود آمده در راستای توسعه روابط دو کشور، برقراری امنیت در مرزها و افزایش توسعه تجارت خارجی بهره گرفت.

انتهای پیام


4617022
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است