اجتماعی 12:35 - 01 مرداد 1393
کرمانشاه - ایرنا - معاون برنامه ریزی استانداری کرمانشاه بر این باور است که نباید نگرش سیزده بدری به حوزه مهم میراث فرهنگی و گردشگری استان داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈعلی اصغر میرزاییˈ روز چهارشنبه در نشست کارگروه گردشگری استان که در استانداری برگزار شد، از نبود نقشه راهبردی و دورنمای توسعه ای در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی ابراز ناخرسندی کرد.



وی با بیان اینکه از ظرفیت همه ارگان های همسو در بحث گردشگری باید بهره گیری کرد، از متولیان میراث فرهنگی و گردشگری استان خواست تا برای افق های زمانی دور دست تر برنامه داشته باشند که می خواهند شمار گردشگران استان را به چه رقمی افزایش دهند، سهم بخش های هوایی، زمینی و ریلی در ورود گردشگر به استان چه میزان خواهد بود و اینکه درآمدهای حاصله از بخش گردشگری استان چه رقمی می شود؟



وی ادامه داد: میراث فرهنگی باید برای همه این بخش ها برنامه ای مشخص و جامع داشته باشد و برنامه ها را منطبق بر واقعیت ها تنظیم کند نه بر حسب آرزوها لذا به اعتقاد من هنوز کرمانشاه بخوبی معرفی نشده و هنوز باید ˈپیدایمانˈ کنند و دست کم 15 سال کار لازم است تا دارای یک موقعیت خوب جهانی و ملی در عرصه گردشگری و توریسم شویم.



وی گفت: همه ظرفیت های ورزشی، بازی های محلی، رسانه ای، صنایع دستی و.. را باید پویا کرد و از آنها برای ارتقای حوزه گردشگری استان کمک گرفت.



میرزایی همچنین از ادارات استان خواست تا در سربرگ های شان یکی از نمادهای تاریخی - باستانی استان مانند کتیبه بیستون، طاق بستان و.. را درج کنند یا اینکه در ورودی ادارات تصاویری از این نمادها را در انظار عمومی قرار دهند.



وی از اداره کل میراث فرهنگی استان خواست تا برای بحث های آشپزی در مورد غذاهای بومی و سنتی و نیز سوغاتی های استان کتابی تدوین و منتشر کند.



میرزایی گفت: گردشگری تنها ورود و خروج عده ای آدم به استان نیست بلکه از نگاه ما یک حرکت انفجاریست که دامنه و موج آن بسیار مهم تر از خود انفجار است.



وی خواهان استاندارد کردن خدمات ارائه شده به گردشگران استان از جمله در مراکز اقامتی و رستوران ها شد و با بیان اینکه گردشگری دارای شعاع وسیعی است، نبود وسعت دیدگاه در این حوزه را آسیب زا برشمرد.



احیای لباس های محلی استان کرمانشاه، راه اندازی یک سایت مناسب برای ایجاد بانک اطلاعاتی در حوزه گردشگری، عدم ارائه آمار سرقت در استان بخصوص در ایام نوروز که اوج ورود مهمانان به استان است و برخی نکات از دیگر مواردی بود که معاون برنامه ریزی استانداری به آنها اشاره کرد.



در این نشست مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه نیز گزارشی از فعالیت های این سازمان را ارائه کرد.



ˈعلی فعله گریˈ گفت: ایجاد پنج کمپ و اردوگاه گردشگری و رساندن شمار کمپ های استان به 12 مورد با پیش بینی اعتباری حدود 320 میلیارد ریال تا پایان سال 96 در دستور کار قرار دارد.



همچنین ایجاد 21 منطقه نمونه گردشگری با اعتبار پنج میلیارد و 300 میلیون ریال نیز در دست بررسی و مطالعه قرار دارد.



در بخش دیگری از این گزارش اعلام شد که 21 پروژه توسعه زیرساختی با 495 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی و استانی نیز قرار است به اجرا در آید ضمن اینکه ایجاد 89 مورد زیرساخت مجتمع های گردشگری، خدماتی، تفریحی و رفاهی نیز با 580 میلیارد ریال قرار است در استان اجرایی شود.



ایجاد باغ شهر در سطح پنج هزار هکتار از باغات و محدوده های قابل سکونت شهرستان هرسین با توجه به پیش بینی احداث راه آهن غرب و گذر از این منطقه و نیز کریدور کرمانشاه به خرم آباد نیز مدنظر است و قرار است که این محدوده در قالب قطعات 500 و هزار متر مربعی قابل خرید و فروش باشد.



استان کرمانشاه حدود سه هزار اثر تاریخی و باستانی و طبیعی دارد که در این بین محوطه تاریخی بیستون از سوی یونسکو به ثبت جهانی رسیده و تلاش برای ثبت جهانی اثر فاخر طاق بستان نیز ادامه دارد.



571/567

انتهای پیام /*






4307722
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار کریمی از توافق پلیس بین الملل ایران و چند کشور برای استرداد متهمانی که اعلان قرمز آنها صادر شده است، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است