سیاسی 00:05 - 03 آذر 1393
یک مقام نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران با اشاره به محتوای دیدار وزیران خارجه ایران و آمریکا به خبرنگار ایسنا اعلام کرد که در این دیدار درباره نحوه ادامه مذاکرات گفت‌وگو شد.

یک مقام نزدیک به تیم مذاکراتی: ظریف و کری درباره نحوه ادامه مذاکرات گفت‌وگو کردند

این مقام ایرانی با اعلام این مطلب به خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اعزامی به وین، ادامه داد: در ملاقات ظریف و کری درباره موضوعات مختلف هسته‌ای و هم‌چنین راه‌حل‌های مربوط به آن‌ها گفت‌وگو شد.

او گفت: سناریوهای مختلف نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که موضوع نحوه ادامه مذاکرات یکی از آن‌ها بود.

به گزارش ایسنا، برخی رسانه‌های غربی بعد از ملاقات ظریف و کری از آغاز مذاکره دو طرف بر روی بحث تمدید مذاکرات خبر دادند.

وزیران خارجه ایران و آمریکا عصر یک‌شنبه دیداری دوجانبه برگزار کردند که حدود یک ساعت به طول انجامید.

این ششمین دیدار ظریف و کری در چند روز گذشته در وین است، اما برای اولین بار است که وزیر خارجه کشورمان و کری دیداری دو جانبه با یکدیگر داشتند.

دیدارهای قبلی ظریف و کری با حضور کاترین اشتون بوده است. وزیران خارجه ایران و آمریکا تلاش دارند تا بر سر یک تفاهم سیاسی و کلی در چارجوب توافق جامع به نتیجه برسند و اختلاف‌ها را از سر راه بردارند.

یک عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای شنبه شب به ایسنا گفت: هیات‌های مذاکره کننده ایران و 1+5 بر روی توافق کلی و سیاسی و نه توافق جامع مذاکره می‌کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به محدودیت زمان و حجم زیاد جزئیات و ضمائم توافق احتمالی، امکان دست یافتن به توافق جامع و کامل تا سوم آذر غیر ممکن است. از این رو تلاش داریم بر روی کلیات توافق که اصول توافق را شامل می‌شود از جمله ابعاد غنی سازی، تعداد سانتریفیوژها و چارچوب زمانی فعالیت‌ها، چگونگی لغو تحریم‌ها، فعالیت فردو، اراک وغیره به تفاهم برسیم.

انتهای پیام


5254013
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع قزاقستان دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از جنبش دانشجویان آمریکایی شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که پس از تصویب در مجلس، برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: توسعه روابط با قاره آفریقا از اولویت‌های ایران است و در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل را دنبال می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع کشور‌های عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است