بین‌الملل 20:57 - 29 فروردین 1403
سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به اقدامات نظامی واشنگتن در جنوب شرقی آسیا گفت: استقرار موشک‌های بالستیک در فیلیپین، امنیت جهانی را تهدید می‌کند.

استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: استقرار موشک‌های میان برد آمریکا در فیلیپین، برای امنیت بین‌المللی به یک روز سیاه تبدیل خواهد شد.

وی از آمریکا خواست برای اطمینان از حفظ امنیت و ثبات جهانی از سیاست‌های روسیه پیروی کند و افزود: در غیر این صورت، تمام مسئولیت افزایش تنش در جهان بر عهده واشنگتن خواهد بود.

آمریکا و فیلیپین رزمایش‌های مشترکی با نام سالکنیب ۲۴ برگزار می‌کنند که در طول این رزمایش، نیرو‌های آمریکایی برای اولین بار سامانه موشکی میان برد (MRC) خود را در شمال لوزون در فیلیپین مستقر خواهند کرد.

پیش از این ژنرال چارلز فلین، فرمانده نیرو‌های آمریکایی مستقر در منطقه جنوب شرق آسیا گفته بود که کشورش در حال برنامه‌ریزی برای استقرار موشک‌های میان برد در آسیا برای بازدارندگی چین است.

طبق پیمان نیرو‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) که در سال ۱۹۸۷ بین شوروی و آمریکا امضا شد، واشنگتن نمی‌تواند موشک‌های بالستیک و کروز با برد ۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر را در جنوب شرقی آسیا مستقر کند. آمریکا در سال ۲۰۱۹ از این معاهده خارج شد.

منبع: ایرنا


12048325
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون اروپا پیشنهاد کرده است که شبکه اجتماعی تیک تاک به طور کامل در اتحادیه اروپا فیلتر شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان دانشگاه هاروارد در اقدامی به نشانه همبستگی با مردم غزه که به دلیل محاصره نظامیان صهیونیست قحطی و گرسنگی را تجربه می‌کنند در اقدامی نمادین قابلمه‌های حاوی غذای «مقلوبه» را برگرداندند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه «کان نیوز» اسرائیل خبر داد که نظر این رژیم برای آزادی اسرا در مرحله اول توافق با حماس برای آتش‌بس تغییر کرده و به ۳۳ نفر کاهش یافته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» درپی انتشار اخباری مبنی بر امکان صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو توسط دیوان بین‌المللی کیفری، این دیوان به اخبار منتشر شده در این باره واکنش نشان داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرتیپ بازنشسته لبنانی با اشاره به پاسخ تنبیهی اخیر ایران علیه رژیم صهیونیستی، به دستاورد‌های اطلاعاتی و ارزشمند تهران در این واکنش اشاره کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرتیپ بازنشسته لبنانی با اشاره به پاسخ تنبیهی اخیر ایران علیه رژیم صهیونیستی، به دستاورد‌های اطلاعاتی و ارزشمند تهران در این واکنش اشاره کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» خانم لودمیلا آودیووا ایران‌شناس، شاعر و نویسنده روس بر این باور است که ایران معاصر راه طولانی پیشرفت که نیازمند چند قرن است را در چند دهه و پس از انقلاب اسلامی پیموده و به کشوری مثال‌زدنی برای شرق و غرب جهان تبدیل شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند که شواهد حاکی از تحریم آکادمیک محققان این رژیم در دانشگاه‌های خارجی، در بحبوحه تحریم بین المللی صهیونیست‌هاست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» چند تن از مقامات آمریکایی ادعا کردند روسیه اعضای وفادار به خود را با نیرو‌های گروه واگنر ترکیب کرده است تا جلوی شورش احتمالی آنان را بگیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از شکایت ده‌ها خانواده از شرکت آسترازنکا به دلیل عوارض جانبی واکسن این شرکت، آسترازنکا برای اولین بار اعتراف کرد این واکسن در مواردی آسیب جدی به شخص وارد می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است