اجتماعی 16:44 - 28 مهر 1397
معاون ستاد مبارزه با موادمخدر اعلام کرد
معاون اداری، مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر در کاهش مصرف مواد پرخطر گفت: بر همین اساس مصرف شیشه در کشور از ٢۵ تا ۲۸ درصد به ٨ درصد کاهش یافته و از رتبه سوم مصرف مواد به رتبه دوم رسیده است.

کاهش مصرف شیشه از ۲۸ به ۸ درصد / رشد ۴۴ درصدی کشفیات موادمخدر

به گزارش ایسنا، نجیب حسینی در مراسم تودیع و معارفه دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه یکی از نخستین سیاست‌های  رحمانی‌فضلی، دبیرکل سابق ستاد طی ۵ سال گذشته این بود که باید از حداکثر ظرفیت‌ها استفاده کنیم گفت: اولین اقدام وی تمرکز بر اجرایی کردن سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری بوده که طی آن ۲۰ جلسه مشترک با نهادهای مختلف برگزار شد. این سیاست ها بسیار جامع و کامل بودند.

وی افزود: رحمانی فضلی معتقد بودند که مبارزه صرفا امنیتی و انتظامی نیست، با این وجود طی این مدت کشفیات مواد مخدر تا ۴۴ درصد رشد داشته است. در حال حاضر ۹۸ درصد مردم جامعه سالم هستند و اگر خوب عمل کنیم این تعداد افراد سالم به کمک ۲ درصد از مصرف کنندگان مواد مخدر می‌آیند به همین دلیل بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد تاکید شده است.

معاون اداری و امور مالی  و مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در مدت ۵ سال اخیر هزار سمن به تعداد سازمان‌های مردم نهاد افزوده شده است،گفت: از آغاز فعالیت ما ظرفیت نگهداری از معتادان متجاهر ۱۷ هزار نفر بود که در حال حاضر به ۸۱ هزار نفر در سراسر کشور رسیده و این افزایش ظرفیت با کمک سازمان‌های مردم نهاد اتفاق افتاده است.  همچنین در تهران تنها ۴۰۰ نفر ظرفیت دولتی برای نگهداری معتادان وجود داشت که این میزان به ۸۰۰۰ نفر ظرفیت افزایش یافته است.

حسینی با بیان اینکه در هیچ دوره‌ای از تشکیل دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر مانند این دوره شاهد همراهی و همکاری استانداران کشور نبوده‌ایم، اظهار کرد: نکته مهم دیگر تشکیل ساختار اداری در دستگاه‌های اجرایی کشور است که این اتفاق امروز محقق شده است. همچنین آقای علی لاریجانی در مجلس در دو سال اخیر مشاور مبارزه با مواد مخدر منصوب کردند همچنین سطح همکاری‌ها با سیستم قضایی به بالا ترین شکل ممکن رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه از دیگر اقدامات رحمانی‌ فضلی ایجاد حساسیت بین سران قوا هیات دولت در حوزه مواد مخدر بوده است تصریح کرد: بر این اساس اطلاعات به شکل شفاف و روشن در دسترس عموم قرار گرفته است چرا که آقای رحمانی معتقد هستند موضوع محرمانه ای با مردم نداریم و این حساسیت نیز به دلیل اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف ایجاد شده است.

معاون اداری، مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: تمرکز بر اقدامات اطلاعاتی به‌ویژه در شرق کشور نیز باعث شده است که سرانه کشف مواد مخدر از ۱۹۱ کیلوگرم به ۳۴۶ کیلوگرم افزایش یابد همچنین تغییر بخش از جغرافیای مواد مخدر از افغانستان به سمت جنوب کشور از دیگر تغییرات به وجود آمده است. با این وجود از دیگر اقدامات، کاهش مصرف مواد پرخطر بوده به‌طوری که مصرف ۲۵ تا ۲۸ درصدی شیشه به ٨ درصد کاهش یافته و از رتبه دوم به سوم رسیده است. 

وی با اشاره به تشکیل ۲۴۰ کانون دانشجویی گفت: با کمک وزارت ورزش و جوانان حدود ۲۳۰۰ خانه روستایی نیز در مناطق محروم تشکیل شده است. همچنین برای اولین بار طرح صیانت از بهبود یافتگان نیز اجرایی شده است و ۸۰۰۰ نفر از بهبودیافتگان با استفاده از تسهیلات بانکی که مشغول به کار شده‌اند.

حسینی در پایان اظهارکرد: در آینده نزدیک شاهد تحول در قانون مبارزه با مواد مخدر هستیم به‌طوری که طرح جدیدی برای ضربه زدن به باندهای قاچاق ارایه خواهد شد.

انتهای پیام


9948519
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار کریمی از توافق پلیس بین الملل ایران و چند کشور برای استرداد متهمانی که اعلان قرمز آنها صادر شده است، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است