سیاسی 09:09 - 27 آبان 1397
آرین منش:
یک نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه پیروز شدن در جنگ اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست، گفت: شفافیت، مقابله با فساد و رانت، صادق بودن با مردم، اعتراف به اثربخش بودن تحریم‌ها و لزوم جذب مشارکت مردم برای پیروز شدن در جنگ اقتصادی از اولویت‌های اساسی کشور است.

پیروز شدن در جنگ اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست

به گزارش ایسنا، محمدجواد آرین منش با اشاره به اینکه کشورمان در شرایط بسیار ویژه و استثنائی تحت عنوان تحریم‌های آمریکا قرار دارد اظهار کرد: باید بپذیریم که این تحریم‌ها آثار خود را بر اقتصاد ایران خواهد گذاشت و تدریجا درآمدهای کشور را کاهش خواهد داد. مشکلاتی هم که در عرصه‌های اقتصادی از جمله مسائل ارزی و افزایش قیمت‌ها داشته‌ایم ناشی از اعلام آمریکا مبنی بر تحریم کردن کشورمان است.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین با بیان اینکه آثار منفی تحریم‌ها واقعیتی انکارناپذیر است بیان کرد: در این شرایط ما باید با مردم صادقانه سخن بگوییم و به جای آنکه تلاش کنیم که تحریم‌ها را بی اثر جلوه دهیم، با مردم شفاف و صادقانه سخن گفته و بیان کنیم که جنگ اقتصادی علیه کشورمان به راه افتاده است. در این شرایط برنامه ریزی مناسب برای مقابله با تحریم‌ها که با مشارکت مردم اجرا شود یک اولویت اساسی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌های بسیار جدی ما در سال‌های اخیر این بوده است که سرمایه اجتماعی به دلیل عدم شفافیت، عدم مقابله با فساد، رانت خواری و صادق نبودن با مردم، کاهش یافته است به گونه‌ای که مردم به رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی و سخن مسئولان اعتماد لازم را ندارند و هر گاه سخنی درباره تثبیت قیمت‌ها، نرخ دلار و مسائل اقتصادی بیان می‌شود، در ذهن مردم متبادر می‌شود که گویا جهشی در قیمت‌ها رخ خواهد داد. بنابراین نه تنها سخن مسئولان را نمی‌پذیرند بلکه بر خلاف آن عمل می‌کنند.

آرین منش در پایان تاکید کرد: پیروز شدن در جنگ اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست. اکنون مردم به جای آنکه سرمایه‌های خود را به جریان بیندازند آن را از گردونه اقتصاد خارج می‌کنند زیرا نسبت به آینده نگرانی دارند. شفافیت، مقابله با فساد، مقابله با رانت، صادق بودن با مردم، اعتراف به اثربخش بودن تحریم‌ها و لزوم جذب مشارکت مردم برای پیروز شدن در جنگ اقتصادی از اولویت‌های اساسی کشور است.

انتهای پیام


9976088
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که پس از تصویب در مجلس، برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: توسعه روابط با قاره آفریقا از اولویت‌های ایران است و در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل را دنبال می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع کشور‌های عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: نظام اسلامی مقابل «بی حجابی» در جامعه می‌ایستد. کسی را به زور به بهشت نمی‌برند، اما در مقابل ناهنجاری، نظام عقب‌نشینی نخواهد کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه رئیس جمهور چین در دیدار با علی باقری در مسکو ضمن قدردانی از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین گفت که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: گام اول برای موفقیت و تحقق اهداف اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا وجود اراده میان طرفین است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی گفت: در سایر مکاتب کارگر را ابزار تولید می‌دانند اما ما کارگر را خالق تولید، محور تولید و صاحب نظر در امر تولید می‌دانیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است