اقتصادی 20:00 - 14 اردیبهشت 1394
در فروردین‌ امسال‌ محقق شد
مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی گفت: در فروردین ماه‌ سال 94، بیش از یک میلیون و 59 هزار تن کالا از کشور ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 29 درصد افزایش یافته است.

افزایش 29 درصدی ترانزیت جاده‌ای کالا‌به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‌ عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، محمدجواد عطرچیان درباره ترانزیت جاده‌ای اظهار داشت: با اقدامات انجام شده از سوی‌ سازمان راهداری در زمینه توسعه و بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل و تقویت کریدورهای ترانزیتی از مسیر جمهوری اسلامی ایران در فروردین امسال از مجموع کالاهای ترانزیت شده، 518هزار تن را مواد نفتی و 520 هزار تن را مواد غیرنفتی تشکیل داده‌اند که عمده‌ترین بخش مواد غیرنفتی کالاهایی نظیر مواد سوختی، انواع ترکیبات شیمیایی، انواع پنبه، بوده است.


مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری افزود: در مدت زمان مذکور، از میان مرزهای کشور پرویزخان در استان کرمانشاه‌ با 276  هزار تن معادل 26 درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا به شمار می‌رود‌ پس از آن مرزهای بندر عباس، باشماق و بازرگان در رده‌های بعدی قرار دارند.


وی‌ اظهار داشت: در زمینه ترانزیت خروج کالا از کشور، بندر امام خمینی (ره) با 434 هزار تن معاد‌ل 41 درصد در رده نخست و پس از آن مرزهای بندرعباس، بازرگان، لطف‌آباد و سرخس در رده‌های بعدی قرار دارند.


عطرچیان بیشترین حجم تردد کامیون‌های حامل بار ترانزیتی را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام کرد و افزود: از 47 هزار دستگاه تعداد سفر کامیون‌های حمل‌کننده کالاهای ترانزیتی، 26 هزار دستگاه معادل 56 درصد توسط کامیون ایرانی و مابقی توسط سایر ملیت‌ها از کشور حمل شده است.


وی بیان کرد: در صورت روان‌سازی و کاهش زمان و هزینه های ترانزیت کالا از کشور‌، افزایش میزان ترانزیت کالا در سال جاری تا حدود 15 میلیون تن در سال نیز دور از دسترس نیست و جمهوری اسلامی ایران به دلیل موقعیت استراتژیک و ژئوپلتیک خود به عنوان چهار راه ترانزیتی آسیا و اروپا دارای پتانسیل های کافی برای افزایش ترانزیت کالا و مسافر از طریق شیوه های گوناگون حمل و نقل است.


انتهای پیام/

6313624
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» پس از حمله پهپادی افراد ناشناس به یک میدان گازی بزرگ در اقلیم کردستان که منجر به کشته شدن چهار نفر شد، به طور موقت فعالیت آن متوقف شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل صندوق پنبه گفت: براساس آمار سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی است که تولید داخل ۵۰ درصد نیاز صنعت را جوابگوست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه بارفروشان از کاهش ۶۰ درصدی قیمت میوه‌های نوبرانه طی یک ماه اخیر خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : بیش از ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی ۱۳هزار پلاک فرسوده تحویل داده می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز زمین شناسی مرکز تحقیقات گفت: در منطقه‌ جنوب غرب کشور شاهد فرونشست زمین به میزان ۲متر در طول ۹سال بوده ایم که یک زنگ خطر بزرگی به شمار می رود
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر اقتصاد در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار عدم‌تخصیص سهمیه سوخت به خودروها و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث با جدیت بیشتر شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند گفت: ۱۳ هزار واحد خالی از سکنه در پرند شناسایی شده که ۱۰ هزار واحد از آن به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت عمران پرند گفت: هنوز اراضی مورد نیاز برای ۴۰ هزار متقاضی مسکن ملی در شهر جدید پرند تامین نشده است که حدود ۱۳۰۰ هکتار می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: با توجه به زایش‌های مناسب، خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد در راستای حمایت از تولید باید صورت بگیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: حجم معاملات خرد امروز ۱۰ اردیبهشت ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۴ هزار و ۱۳۹ میلیارد تومان ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است