علمی فناوری 12:01 - 14 تیر 1394
معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:
معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: فراهم کردن زمینه و فرصت مناسب برای بهره بردن از ظرفیت‌های تفریحی و به ویژه تولید ثروت بر مبنای دانش از ویژگی گردشگری فناورانه است.

محمود شیخ‌زین الدین معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به اهمیت توسعه گردشگری فناورانه در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان می‌توان گفت ایجاد امکانات، فرصت‌ها و زمینه‌های مناسب برای بهره‌مندی بهتر از ظرفیت‌های تفریحی-گردشگری و استفاده بهتر از اوقات فراغت و به ویژه تولید ثروت بر مبنای دانش و فناوری اصلی‌ترین ویژگی‌های گردشگری فناورانه است.


زین‌الدین خاطرنشان کرد: تجربه‌های هیجان‌انگیز و دلهره‌آور و صد البته لذت‌بخشی هستند که به دلیل محدودیت‌های امکاناتی، خطرهای جانی، نبود فرصت‌های آموزشی و نبود دسترسی به فناوری‌های مربوطه که علاوه بر عملکرد و کیفیت مناسب ایمنی افراد را نیز تضمین می‌کند.


معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی با اشاره به مصداق‌های گردشگری فناورانه تصریح کرد: رصدخانه کاسین لرستان از نمونه‌های گردشگری فناورانه است که توسط یک عده جوان خلاق ایرانی و در قالب یک فرصت گردشگری منطقه و در عین حال انتشار دانش و فناوری را ایجاد کند.


وی در ادامه تاکید کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای نخستین ‌بار از این طرح که در کشور انجام شده حمایت کرده است و برای تکثیر آن صندوق جمایت از نوآوری و شکوفایی تسهیلات مورد نیاز را ارائه می‌کند.


شیخ‌زین‌الدین عنوان کرد: گردشگری فناورانه به‌عنوان یکی از بخش های مهمی است که در اقتصادی کردن دانش مورد توجه و حمایت معاونت علمی و فناوری است. گردشگری فناورانه ضمن فراهم آوردن زمینه استفاده بهتر از اوقات فراغت، جذابیت‌های گردشگری و توریستی هر منطقه را بر اساس مزیت‌ها و ارزش‌های درونی به دنبال دارد.


وی بیان کرد: معاونت علمی و فناوری علاقمند است ظرفیت‌های موجود را برای تحقق گردشگری فناورانه مورد حمایت قرار دهد چراکه این حوزه می‌تواند زمینه‌ساز تحقق اقتصاد دانش‌بنیان باشد.








انتهای پیام/



6697760
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ تابستان امسال دستگاه‌های پوشیدنی جدیدی را معرفی خواهد کرد که احتمالاً هوش مصنوعی نقش مهمی در آنها ایفا می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در فاصله ۵۰ تا ۶۰ میلیون سال نوری از زمین، انفجار‌های ستارگانی مرموزی در کهکشان NGC ۴۳۸۳ رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» موجودات فضایی و جستجو برای حیات فرازمینی منبع دائمی کنجکاوی برای انسان‌ها به طور کلی و دانشمندان به طور خاص بوده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» هنگامی که سن افزایش می‌یابد، کاهش تدریجی سرعت و چابکی بدن ما غیرعادی نیست. خواه قدم زدن آرام در اطراف محله باشد یا دستیابی به کنترل تلویزیون، حرکات ما با افزایش سن کاهش می‌یابد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان برای تعیین زمان شکل‌گیری میدان مغناطیسی زمین، سنگ‌های باستانی حاوی آهن را در گرینلند بررسی کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام کرده است که ربات انسان‌نمای اپتیموس شرکت تسلا احتمالا از سال ۲۰۲۵ فروش خود را آغاز می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی راس ساعت ۸ صبح شروع شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تنها دو ماموریت رباتیک به عطارد راه پیدا کردند، اما همین ماموریت‌ها نیز برای رد بسیاری از فرضیه‌های نادرست درباره این دنیای داغ بسیار مهم بودند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است