استانی 16:45 - 02 مرداد 1393
ذباح انتقاد کرد:
ارومیه - خبرگزاری مهر: مدیر راهیان نور سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج از نبود زیرساختهای لازم در مناطق عملیاتی آذربایجان غربی با وجود غنای منطقه برای بازدید راهیان نور انتقاد کرد.

آذربایجان غربی در تامین زیرساختهای مناطق عملیاتی مشکل دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی ذباح ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اردوی راهیان نور آذربایجان غربی با بیان اینکه متاسفانه آذربایجان غربی به دلیل وجود مشکلات زیر ساختی و کمبود محل های اسکان زائران، در مناطق عمکلیاتی، جز آخرین استانها از لحاظ پذیرش زائر در کل کشور محسوب می شود، افزود: در این راستا با توجه به استقبال اتباع 38 کشور جهان جهت بازدید از مناطق عملیاتی ایران، فرصت ارزشمندی برای نشان دادن ظرفیت های گردشگری و معرفی شهدای والامقام کشور به شمار می رود.

وی با بیان اینکه معرفی اسوه هایی همچون شهیدان باکری و مبارز نستوه آذربایجان غربی حجت الاسلام غلامرضا حسنی جز با انجام کارهای فرهنگی ممکن نیست، اظهار داشت: در این رابطه با توجه به اینکه دشمنان نظام و انقلاب اسلامی با ابزار ماهواره سعی در خدشه دار کردن اذهان جوانان میهن را دارند باید اسوه های جمهوری اسلامی ایران به جامعه معرفی شود.

مدیر راهیان نور سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج با اعلام اینکه امسال ۱۶ هزار و ۴۰۰ نفر راوی برای حضور در مناطق جنگی آموزش داده شده اند که ۳۰ درصد این راویان تجربه حضور در مناطق عملیاتی را نداشته اند، عنوان کرد: متاسفانه با وجود اینکه فرهنگ ایثار و شهادت همچنان در آذربایجان غربی ساری و جاری است اما سهم استان از 5 میلیون نفری که سالیانه به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می شوند بسیار ناچیز است.

ذباح ضمن تاکید بر اینکه باید با تقویت زیرساخت های مناطق عملیاتی سراسر کشور،شاهد حضور پرشمار زائران داخلی و خارجی به منظور استمرار نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم، ادامه داد: همچنین امسال 20 هزار نفر خادم نیز ساماندهی شده که بسیاری از آنها از طلبه‌ها و دانشجویان هستند و در این رابطه 4 هزار و 500 مدیر کاروان نیز آموزش داده شده‌اند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه ترویج، تقویت و اشاعه اردوهای راهیان نور را گامی موثر در نهادینه سازی فرهنگ دفاع مقدس در جامعه بخصوص در میان نسل جوان دانست و با تاکید بر لزوم شناساندن آموزه ها و مفاهیم دفاع مقدس به جوانان افزود: یکی از بهترین و موثرترین کارهایی  که می توان در جهت انتقال ارزش‌ها، مفاهیم و دستاوردهای دفاع مقدس  به نسل جوان انجام داد، برگزاری اردوهای راهیان نور است که لازم است بیش از پیش مورد توجه مدیران و مسئولان قرار گیرد.

علیرضا رادفر آذربایجان غربی را یکی از قطب‌های مهم شناساندن آموزه‌های دفاع مقدس عنوان و اعلام کرد:  آذربایجان غربی با تقدیم 12 هزار شهید گلگون‌کفن در دوران دفاع مقدس، نقش ارزنده‌ای را در هشت سال جنگ تحمیلی ایفا و می تواند بعنوان یکی از قطب های مهم برگزاری اردوهای راهیان نور در کشور مطرح شود، ولی در سال های بعد از جنگ، استان در بحث برگزاری اردوهای راهیان نور بسیار مظلوم واقع شده است.

وی در ادامه با گرامیداشت مقام شامخ شهید "مهدی زین‌الدین" گفت: کمتر کسی می داند که محل شهادت این شهید والامقام در استان آذربایجان غربی می باشد، لذا ضرورت دارد در خصوص شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان در این استان، بیشتر تحقیق و تفحص صورت گیرد.

 


4317413
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است