سیاسی 10:47 - 11 مرداد 1393
دادگاهی در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، دو تبعه این کشور را به اتهام همکاری با نهادهای امنیتی ایران به حبس ابد محکوم کرده است.

حبس ابد به اتهام جاسوسی برای ایران

 

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، خبرگزاری های جمهوری آذربایجان گزارش دادند که حکم محکومیت حافظ ولی اف و آغامیر آغامیروف به حبس ابد، در پایان جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام های آنها مبنی بر همکاری با نهادهای امنیتی ایران در باکو اعلام شده است.

 

محاکمه این دو نفر در چند ماه گذشته جریان داشته است.

 

طبق قوانین جمهوری آذربایجان حکم صادر شده قابل فرجام خواهی است و آنها می توانند در مدت ۱۰ روز نسبت به حکم دادگاه اعتراض کنند.

 

حکم محکومیت این دو تبعه آذربایجانی به استناد ماده ۲۷۲ قانون جزای آذربایجان (خیانت به دولت) صادر شده است.

 

به گزارش رادیو فردا(Radio Farda)، در ۱۴ اسفند سال گذشته کابینه آذربایجان در گزارش مبارزه با تروریسم و ضد جاسوسی سال ۲۰۱۳ میلادی خود به مجلس ملی این کشور خبر از بازداشت دو تبعه آذربایجان به اتهام فعالیت های جاسوسی داده بود.

 

براساس این گزارش، این دو با دستور نهادهای امنیتی ایران اقدام به عکسبرداری، فیلم برداری و گردآوری اطلاعات از اتباع اسرائیلی مقیم باکو و محل زندگی آنها می کردند.

 

آنها همچنین متهم به گرد آوری اطلاعات از پایگاه های داده ی شبکه های تلفن همراه و نیز پلیس راه آذربایجان بودند.

 

اتهامی که به سرعت از سوی مقامات ایرانی تکذیب شد.

 

سید محمد آیت اللهی، مسئول امور رسانه ای سفارت ایران در باکو، هرگونه ارتباط ایران با دو تبعه دستگیر شده جمهوری آذربایجان را تکذیب کرد و گفت روابط تهران – باکو در سایه احترام و اعتماد متقابل، رو به توسعه می باشد.

 

در گزارش دولت آذربایجان همچنین یک تبعه ایران نیز در همین سال، به اتهام قاچاق مهمات و سلاح و جلب اتباع آذربایجان برای همکاری با نیروهای امنیتی ایران بازداشت شده بود.

 

پیش تر خبرگزاری های آذربایجان خبر از بازداشت بهرام فیضی، شهروند ایرانی در ماه مارس سال ۲۰۱۳ به اتهام جاسوسی، ترور و قاچاق مواد مخدر از سوی نیروهای امنیت ملی جمهوری آذربایجان در شهر باکو داده بودند.

 

در سال ۲۰۱۲ نیز مقام های جمهوری آذربایجان خبر از بازداشت ۲۲ شهروند این کشور به اتهام جاسوسی برای ایران دادند.

 

106


4370075
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع قزاقستان دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از جنبش دانشجویان آمریکایی شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که پس از تصویب در مجلس، برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: توسعه روابط با قاره آفریقا از اولویت‌های ایران است و در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل را دنبال می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع کشور‌های عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است