اجتماعی 09:49 - 05 تیر 1401

سند مالکیت حرم رضوی صادر شد/رودخانه ها سند دار شدند

به گزارش خبرنگار مهر حسن بابایی، در همایش ملی ایده‌های تحول آفرین ثبتی که با حضور جمعی از مسئولان قضائی برگزار شد، گفت: با تلاش‌های شبانه روزی کارکنان ثبتی و با تشکیل قرارگاه جهادی شهید سلیمانی در همه استان‌ها اسناد کاداستری را برای ۹۶ درصد اراضی صادر کرده است. و در دو ماه آینده ۴ درصد عرصه‌های ملی صاحب اسناد حد نگاری می‌شوند.

وی ادامه داد: تکلیف ما بر برنامه ششم توسعه ۱۱۰ میلیون هکتار بود و ما امروز ۲۰ میلیون هکتار بیش از برنامه سند صادر کردیم. برای بیش از ۵۰ درصد شهرها و روستاها سند حد نگاری صادر شده است.

بابایی ادامه داد: صدور سند مالکیت حرم مطهری رضوی و استان قدس و حریم مطهر حضرت معصومه از اقدامات این سازمان است. در همین رابطه صدور اسناد آستان قدس برای ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی این سازمان و برای ۲۵۱ هکتار از اراضی مربوط به تولیت حضرت فاطمه معصومه صادر شده است.

بابایی ادامه داد: صدور ستد مالکیت بستر رودخانه‌ها از جمله دز و کارون به مساحت بیش از ۸۴ هزار هکتار، صدور سند مالکیت برخی تالاب‌ها، صدور سند ۸ جزیره هرمزگان و منطقه آزاد کیش از جمله اقدامات سازمان ثبت اسناد است.

این مقام قضائی تصریح کرد: همچنین صدور اسناد مالکیت اراضی ساحلی شمال و جنوب و همچنین دریاچه ارومیه به مساحت بالغ بر ۱۳۰۰۰۰۰ هکتار را در دستور کار داشتیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد ادامه داد: در سه ماه اخیر ۲۷ میلیون و ۹۸۳ هزار مورد خدمت الکترونیکی ارائه شده است که رشد ۵۰ درصدی داشته است.

وی با بیان ثبت اسناد در حوزه الکترونیک قدم‌های مثبتی برداشتیم گفت: بیش از ۲۵ سامانه تخصصی و ۱۳ سامانه عمومی راه اندازی کردیم

بابایی افزود: در سه ماه اخیر ۸۷۷ هزار و ۸۹۶ فقره سند مالکیت صادر که در مدت مشابه رشد ۱۳ درصدی داشتیم.


11605059
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار کریمی از توافق پلیس بین الملل ایران و چند کشور برای استرداد متهمانی که اعلان قرمز آنها صادر شده است، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است