سیاسی 12:01 - 08 شهریور 1394
در پی پشتیبانی تعداد بیشتری از دموکرات‌های کنگره آمریکا از توافق هسته‌ای ۲۳ تیر ماه با ایران، کاخ سفید روز جمعه اظهار اطمینان کرد که از آرای کافی در کنگره برای حمایت از وتوی قطعنامه احتمالی رد توافق در کنگره برخوردار است.

اطمینان کاخ سفید به کسب آرای کافی برای تایید توافق هسته ای

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه ۲۸ اوت گفت که در پی اعلام موافقت تعداد بیشتری از نمایندگان دموکرات در کنگره آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، دولت آمریکا مطمئن است در صورتی که کنگره قطعنامه‌ای در رد این توافق تصویب کند، از تعداد آرای کافی برخوردار است تا وتوی رئیس جمهوری به قوت خود باقی بماند.

 

در صورت تصویب قطعنامه‌ای علیه توافق هسته ای وین توسط نمایندگان کنگره، حامیان توافق به ۳۴ رای از میان ۱۰۰ سناتور و ۱۴۶ رای از میان ۴۳۵ نماینده مجلس نمایندگان نیاز دارند که وتوی رئیس جمهوری به قوت خود باقی بماند.

 

به گزارش صدای آمریکا، در آخرین تحولات در این زمینه، سناتور دموکرات دیک دوربن موافقت خود را با توافق هسته‌ای وین اعلام کرد، اما اد رویس نماینده جمهوریخواه در مجلس نمایندگان، روز شنبه مدعی شد توافق هسته‌ای با ایران موجب ناامنی بیشتر جهان خواهد شد.

 

وی قطعنامه‌ای را پیشنهاد کرده است که از اجرای توافق جلوگیری شود. قرار است مجلس نمایندگان در ماه سپتامبر این پیشنهاد را به رای بگذارد. رویس و منتقدان توافق هسته‌ای با ایران می‌گویند، این توافق امتیازات بسیاری به ایران می‌دهد در حالی که امنیت آمریکا و متحدانش را نادیده می‌گیرد.

 

از سوی دیگر، حمایت سناتور دیک دوربن از توافق هسته‌ای در جلب حمایت دموکرات‌ها از این توافق به ویژه پس از اعلام مخالفت سناتور شومر با آن، نقش رهبری کننده داشته است.

 

سناتور دموکرات تام کارپر نیز که روز جمعه موافقت خود را با توافق هسته‌ای با ایران اعلام کرد، سی امین عضو دموکرات حامی این توافق در مجلس سنا است. او درباره تصمیم خود گفته است که توافق با ایران هم برای آمریکا خوب است و هم برای متحدان آمریکا از جمله اسرائیل.

 

 

106

 


6978942
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع قزاقستان دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از جنبش دانشجویان آمریکایی شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که پس از تصویب در مجلس، برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: توسعه روابط با قاره آفریقا از اولویت‌های ایران است و در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل را دنبال می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع کشور‌های عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است