اقتصادی 03:40 - 06 بهمن 1393
راهنمای خرید/
یک سوم عمرمان را به خود اختصاص می‌دهد باید برای خوش بودنش بدون دریغ هزینه کنیم، چون منشأ برخی بیماری‌ها مثل دردهای عضلانی یا کمردردها در کالای خواب نهفته است و باید بیشتر نسبت به انتخاب آنها دقت کنیم.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران؛با توجه به تغییر عادات سنتی در زندگی امروزی ما به طور کلی کالای خواب در اکثر خانه ها اکنون به مواردی چون تختخواب، تشک، لحاف، بالش و روتختی تقسیم بندی می شود و اگر از بخش تختخواب که اما و اگرهای فراوانی دارد و بیشتر منوط به سلیقه افراد است بگذریم به بخش های نرم و راحتش یعنی تشک، لحاف، بالش و روتختی خواهیم رسید و درمی یابیم در این بین هم زیر و بم های بسیاری را باید بدانیم تا خوابی خوش را تجربه کنیم.


استاندارد را هرگز دست کم نگیرید

همان طور که بارها درباره اهمیت کیفیت تشک های طبی در سلامت جسم و روحمان شنیده ایم باید بدانیم استانداردهایی بسیار مهم در زمینه تولید این گونه کالا وجود دارد که تولیدکنندگان ملزم به رعایت کردن آنها هستند و باید خریداران نیز با آگاهی کامل از این استانداردها اقدام به خرید کنند.

به اعتقاد کارشناسان و پزشکان، تشک طبی استاندارد علاوه بر انعطاف پذیر بودن باید پارچه ای محکم با خصوصیات ضدحریق، ضدحشرات، ضد آب و ضد آلرژی را همراه با دوختی محکم داشته باشد. هر چند فنربندی قوی و مناسب و استحکام دیواره ها نیز از ملزومات تشک استاندارد است. بنابراین اگر تشکی که قصد خرید آن را دارید دارای این شرایط بود، می توانید به استاندارد بودنش امیدوار باشید و فراموش نکنید تشک طبی به طور کلی باید حدود 15 سانتی متر از لبه تخت خواب شما بالاتر قرار گیرد در غیر این صورت هرگز از خواص طبی بودن آن استفاده نخواهید کرد و در واقع فقط هزینه کرده اید.

خودتان دست به کار شوید و روی تشک بخوابید تا با استفاده از راهکاری بسیار ساده پی به کیفیت آن ببرید. برای اینکار کافی است به پشت و روی تشک دراز بکشید و بدن خودتان را روی تشک کاملا آزاد و سعی کنید دست خود را داخل گودی کمر قرار دهید اگر دست شما براحتی وارد گودی کمر شد و فاصله ای در کار نبود نشانه مناسب بودن تشک است، اما در غیر این صورت اگر دست شما به سختی و تلاش وارد گودی کمرتان شد یعنی تشک بیش از اندازه نرم است و ستون فقرات شما از حالت عادی خود خارج شده یا این که اگر فضای خالی بین تشک و گودی کمرتان زیاد بود نشانه سفت بودن بیش از اندازه تشک است که در هر دو حالت باعث ناراحتی و آسیب های جدید به اندام شما خواهد شد و باید درباره انتخاب تان تجدید نظر کنید.شورمان بومی شده و برخی تولیدکنندگان معتبر از آن در تولیدات خود استفاده می کنند.

خدمات پس از فروش را جدی بگیرید

ممکن است بارها شنیده باشید عمر مفید تشک های طبی معمولا بیشتر از سه سال نیست اما فراموش نکنید در صورت رعایت نکاتی بسیار ساده برای نگهداری از این وسیله می توانید بین هفت تا ده سال از آن بخوبی و بدون هیچ گونه نگرانی از سلامت خودتان استفاده کنید، اما از آنجا که در ساختار این وسیله لوازم و مواد گوناگونی مورد استفاده قرار گرفته بدون تردید ممکن است در طول مدت استفاده از آن به خدمات پس از فروش نیاز داشته باشید بنابراین سعی کنید هنگام انتخاب و خرید به اعتبار شرکت تولیدکننده و البته مدت زمان گارانتی یا وارانتی آن خوب دقت کنید بخصوص اگر قصد خرید محصولات خارجی را دارید بد نیست به تعداد نمایندگی ها و همچنین مدت زمان فعالیت این شرکت در بازار محل سکونت خود نیز حساس باشید تا مبادا به دلیل نبود خدمات پس از فروش مجبور به انتخابی دوباره باشید.

اما درباره نگهداری این وسیله بد نیست بدانید کارشناسان و تولیدکنندگان تشک های طبی معتقدند اگر هر سه ماه یکبار تشک طبی مورد استفاده خودتان را پشت رو کنید طول عمرش را دوبرابر کرده اید و دیرتر نیازمند خرید دوباره خواهید شد.

بنابراین به یاد داشته باشید هر سه ماه یکبار تشک خودتان را پشت و رو کنید، اما کار تمام نشده چون باید آن را سروته نیز بکنید تا کاملا قرار گرفتن بدن شما هنگام خواب روی آن تغییر کند و از ایجاد فرورفتگی در آن جلوگیری شود.

فراموش نکنید قاتل تشک های طبی بخصوص طبی فنری، رطوبت و نم است. بنابراین اگر به هر دلیل مایعات روی تشک ریخت و حتی اگر روکش آن ضد آب بود به سرعت اقدام به خشک کردن آن کنید و در صورت امکان اجازه دهید گرمای خورشید در طول روز روی نقطه مورد نظر شما بتابد تا عمق تشک خشک شده و مانع از ایجاد پوسیدگی یا مواردی اینچنینی شود.

همین امروز اقدام به خرید کنید

با رعایت نکاتی ساده در زمینه نگهداری تشک های طبی می توان طول عمر آنها را طولانی تر کرد، اما جای تردید نیست که این وسیله نیز عمر مفیدی داشته و به هر حال روزی باید آن را تعویض کنید، پس هنگامی که یکی از این نشانه ها در تشک شما ظاهر شد درنگ نکنید و برای تعویض آن اقدام نمایید.

1 ـ اگر فرورفتگی در سطوح تشک ایجاد شده باشد. به این ترتیب که وقتی از روی تشک بلند می شوید بازهم گود باقی مانده باشد.

2 ـ اگر تشک شما صدایی شبیه در رفتن فنر می دهد یا به طور کلی هنگام حرکت روی آن صدای غیرعادی از آن شنیده می شود. این صدا نشان از گسیختگی میان فنربندی داخل تشک است که در نهایت به ضایعات عضلانی و ستون فقرات شما منجر خواهد شد.

3 ـ اگر هنگام برخاستن از خواب شبانه احساس کمر درد دارید یا دچار گرفتگی عضلات هستید بدون تردید تاریخ انقضای تشک شما فرا رسیده و باید به دنبال جایگزین آن باشید.

حالا اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که فکر می کنید باید امروز راهی بازار باشید فراموش نکنید برخی فروشندگان تشک قدیمی شما را تعویض می کنند این گونه که تشک قدیمی را با قیمتی مشخص خریداری کرده و از قیمت تشک نو کم می کنند بنابراین اگر قصد خریدی اقتصادی دارید به این امتیاز که برخی تولیدکنندگان برایتان قائل شده اند در کنار تمام موارد یاد شده دقت کنید.


5700561
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، سالانه برای واردات ذرت و کنجاله سویا ۸ میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شود که مسئولان با جایگزینی نهاده دامی و کشت گیاهان کم آب بدنبال کاهش وابستگی و خروج ارز از کشور هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت گفت: در بخش‌هایی که امکان همکاری ما با آفریقا بیشتر است، ۲۰۰ تاجر در حوزه‌های مختلف شناسایی شده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در واکنش به مباحث مطرح شده اخیر، مدیریت رشد نقدینگی در اقتصاد کشور در دوره اخیر را در وضعیتی کاملا با ثبات دانست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر صمت گفت: تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی هم در حوزه صادرات و هم واردات دوبرابر خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل پشتیبانی امور دام گفت: با شیب ۲۷ درصدی طی یک‌ماه گذشته، روزانه خرید حمایتی مرغ به هزارتن رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته کاری که گذشت چهار روز شاهد ورود نقدینگی بودند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه به ۲۳.۵۱ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با افزایش ۴.۳۶ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت: خوشبختانه در حوزه لاستیک خودرو‌های سواری کمبودی نداریم و این صنعت امسال ۳۰۰ میلیون یورو ارز برای تولید نیاز دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و وضعیت مناسب دما، شرایط مطلوبی پیش روی کشاورزان دیم کار است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است