سیاسی 00:30 - 30 شهریور 1393
‌آصفری با تأکید بر حضور آمریکا و زمینه‌سازی ایجاد ناامنی در منطقه توسط این کشور گفت: داعش تاکنون با چراغ سبز آمریکا دست به اقدامات تروریستی زده است.

آصفری: داعش چراغ سبز ترور را از آمریکا گرفته است ‌

محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، با تأکید بر اینکه امنیت خاورمیانه بحث مهم و حساسی است، اظهار کرد: تأثیری که کشورهای منطقه در تأمین امنیت پایدار خاورمیانه دارند را کشورهای دیگر به هیچ عنوان ندارند.

وی تصریح کرد: حضور کشورهای غربی در منطقه به اسم امنیت صرفاً به جهت تأمین منافع خودشان است و به دنبال این هستند تا با ایجاد ناامنی و قرمز کردن وضعیت فضای منطقه منابع ارزشمند خاورمیانه را به یغما ببرند.

آصفری هماهنگی، همفکری و همراهی کشورهای منطقه را لازمه تأمین امنیت عنوان کرد و گفت: با ایجاد امنیت قطعاً می‌توان مقابل اختلاف‌افکنی در منطقه را گرفت و این امر صرفاً با همراهی کشورها محقق می‌شود.

وی حضور موشک‌های رژیم صهیونیستی در خطوط مرزی ترکیه و همچنین حضور ناوگان آمریکا در آب‌های آزاد خلیج فارس را نشانه وجود منبعی ارزشمند در منطقه عنوان کرد و افزود: حضور غربی‌ها به هیچ عنوان لزومی ندارد اما، صرفاً برای در اختیار داشتن این منافع و رسیدن به منابع موجود، به اسم تأمین امنیت در خاورمیانه حاضر شده‌اند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان تأکید کرد: حضور این کشورها در منطقه چیزی جز ناامنی را به دنبال نداشته است. بخش اعظمی از تهدیدات امروز موجود در خاورمیانه به دلیل حضور آمریکایی‌هاست. در بحث گروهک‌های تروریستی می‌توان کاملاً به این امر پی برد.

وی با اشاره به سابقه گروهک‌های تروریستی در خاورمیانه گفت: گروهک‌های تروریستی چون داعش زمانی شکل گرفته‌اند که آمریکا در منطقه حضور داشته است. اوج شکل‌گیری داعش مربوط به سال‌های 2003 تا 2006 و دقیقاً همزمان با حضور آمریکایی‌ها در منطقه و عراق است. داعش این حضور را غنیمت شمرد و با چراغ سبز آمریکایی‌ها دست به اقدامات تروریستی زده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر وزیر دفاع به ترکمنستان گفت: این سفر تعامل هرچه بیشتر را رقم خواهد زد چراکه پس از استقلال این کشور همواره روابط مطلوبی بین دو کشور حاکم بوده است و این سفر اتحاد بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

آصفری اضافه کرد: این چنین تعاملاتی امنیت در منطقه خزر را فراهم خواهد کرد و اجازه حضور کشورهای دیگر را نیز نخواهد داد.

انتهای پیام


4755844
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر سرکوب دانشجویان و اساتید دانشگاه در آمریکا به دلیل حمایت از مردم فلسطین پرداخته‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش به شکست راهبردهای دشمنان در برابر جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر خواهیم پرداخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع قزاقستان دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از جنبش دانشجویان آمریکایی شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که پس از تصویب در مجلس، برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است