استانی 15:41 - 22 آذر 1398
امام جمعه اردبیل:
ایسنا/اردبیل امام جمعه اردبیل گفت: اروپائی‌ها در نامه‌ای به شورای امنیت خواستار ممانعت ایران از تقویت توان موشکی شدند در حالی که همه دنیا بداند ما در این حوزه هیچ مذاکره‌ای را با غربی‌ها انجام نخواهیم داد.

توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست

حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار کرد: ما به اندازه کافی در برجام امتیاز به غربی‌ها داده‌ایم ولی بعد از این اجازه نخواهیم داد تا آمریکا و اروپائی‌ها مذاکره با ایران را منوط به کاهش توان هسته‌ای قرار دهند.

وی با بیان اینکه توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست، خاطرنشان کرد: هیچ صلاحی در دنیا همچون موشک بازدارندگی ندارد و غربی‌ها می‌خواهند با توطئه کاهش توان موشکی ایران انتقام 40 ساله خود را از ملت ایران بگیرند.

امام جمعه اردبیل تحقیر تاریخی غرب را به دست ملت ایران در سایه پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد و گفت: اگر آمریکا و غربی‌ها به این کشور بازگردند هفت کار را در اولویت انجام خواهند داد.

عاملی افزود: این هفت کار شامل ویرانی تمام مراکز علمی و تحقیقاتی ایران، انهدام توان نظامی کشورمان، ترور نخبگان علمی و زمین‌گیر کردن توان نظامی کشورمان و همچنین نابودی زیرساخت‌ها و تاسیسات حساس کشورمان خواهد بود که نظیر این کار را در سوریه، عراق، لیبی و یمن انجام دادند.

وی هدف اصلی غربی‌ها را در منطقه دستیابی به انرژی فراوان و تامین امنیت رژیم صهیونیستی توصیف و تصریح کرد: دشمنان این ملت امنیت داخلی و تجزیه کشورمان را هدف قرار داده‌اند تا ایران را به کشوری تابع، پیرو و ذره تبدیل کنند که نمونه این افکار پلید آنها را می‌توان در بنری که در ورزشگاه یادگار امام تبریز به اهتزاز درآمد، مشاهده کرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری تلاش استکبار جهانی را در تقسیم هند، ایران، چین و روسیه به کشورهای کوچک‌تر یادآور شد و بیان کرد: همه این توطئه‌ها و تحریم دشمنان با هوشیاری و بصیرت ملت ایران خنثی خواهد شد، چرا که ملت ایران شیعه امامی است که شهادت را بر زندگی ذلت‌بار ترجیح داده و هرگز اجازه نداده تا عزت انسان‌ها فدای منافع زودگذر شود.

عاملی در ادامه خطبه‌های نماز گفت: آمریکا نه تنها به دوست و دشمن رحم نمی‌کند، بلکه قابل اعتماد نبوده و دولت ترکیه که خدمات استثنائی به آمریکائی‌ها کرد با خف و خواری جواب آن را گرفت.

وی افزود: آمریکائی‌ها با تصویب لایحه نسل‌کشی ارامنه دست به تحقیر ترکیه زده و اردوغان که اخیرا به آمریکا سفر کرده بود دست از پا درازتر به کشورش بازگشت و آمریکائی‌ها با اعمال تحریم‌های جدید پاسخی صریح به خوش‌خدمتی او دادند.

به گزارش ایسنا، امام جمعه اردبیل ادامه داد: آمریکا با یکه‌تازی و غرور نابجا به دنبال تحریم کشورهای مختلف است در حالی که تحریم مصداق نادیده گرفتن مواثیق بین‌المللی و نماد بی‌رحمی، جنایت و قساوتی است که در حق بشریت انجام می‌شود.

عاملی به ظهور تفکر دجالی در عصر کنونی اشاره کرد و گفت: دجال همان قدرت اهریمنی غرب است که در قرن حاضر سعی کرده با تغییر ذائقه ملت‌ها اوضاع فرهنگ، اخلاق و معنویت را به هم بریزد.

انتهای پیام


10318075
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است