سیاسی 12:03 - 12 تیر 1394

وزیر خارجه ایران در مصاحبه با پایگاه المانیتور تاکید کرد که واشنگتن بین تحریم و توافق هسته ای باید یکی را انتخاب کند.



به گزارش فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در مصاحبه با پایگاه المانیتور تاکید کرد که واشنگتن بین تحریم و توافق هسته‌ای باید یکی را انتخاب کند.



ظریف همچنین گفت که تعامل با ۶ کشور تصمیمی استراتژیک بود که ایران اتخاذ کرد و این روند رو به پایان است. وی توضیح داد که چطور تعهد او کمک کرد که آرامش خود را حتی وقتی که بسیار خسته بود حفظ کند و در صورتی که این موضوع تا این حد برای کشورش و منطقه مهم نبود امکان داشت که وی واکنش دیگری داشته باشد.



وزیر خارجه ایران درباره خطوط قرمزی که «آیت‌الله علی خامنه‌ای» رهبر انقلاب تعیین کرده‌اند و اینکه این خطوط قرمز می‌تواند دستیابی به توافق را غیر ممکن کند هم گفت: « سخنان رهبر انقلاب تاکید بر مواضعی هستند که از روز اول ما با آنها مذاکرات را آغاز کردیم.»



ظریف در توضیح این مورد گفت: «نخستین روز مذاکرات، درپیامی که در توییتر رهبر انقلاب منتشر شد، عکسی از من و تیم گذاشته شد و در این پیام آمده بود: «من مذاکره‌کنندگانمان را قابل اعتماد، متعهد، شجاع و مومن می دانم.» و من در پاسخ به این نوشته با علامت لبخند نوشتم که این عکس در نطنز به همراه تیم گرفته شده است و حمایت رهبری برای تیم ما بسیار مهم است.»



وی درباره «جان کری» همتای آمریکایی خود هم گفت: «جان آدم معقولی است و او می‌داند که آمریکا باید بین توافق و تحریم‌ها یکی را انتخاب کند. توافق در صورتی به دست می‌آید و یا شکست خواهد خورد که آمریکا بخواهد تحریم‌ها را بردارد و یا آنها را حفظ کند.»وب سایت منتشر خواهد شد

6684863
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» با تصمیم رئیس مجلس، جدول شماره ۸ لایجه بودجه ۱۴۰۳ مربوط به برآورد تملک دارایی‌های مالی برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نمایندگان مجلس با اضافه شدن مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به جدول شماره ۷ برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور موافقت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: دشمن به دنبال یاس است و مدرسه باید ایجاد امید و انگیزه کند؛ معلم باید مجری ایجاد امید در جامعه و نسل جدید باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیسی گفت: امروز نگاه آموزش و پرورش تحولی است؛ مدیر مدرسه و معلمان محوریت ایجاد این تحول هستند و باید در این راستا کمک کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نمایندگان مجلس با اعمال اصلاحاتی در جدول ۷ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور با تصویب این جدول موافقت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی با انتشار پیامی قهرمانی تیم ملی والیبال دانش‌آموزی در مسابقات جهانی صربستان را تبریک گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ درباره آخرین شرایط بررسی این لایحه توضیحاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور به حضور تک تیراندازان در دانشگاه‌های آمریکا واکنش نشان داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است