گوناگون 13:06 - 23 بهمن 1394
رییس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول:
رییس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول گفت: باید زمینه آموزش مهارت‌ها در محیط‌های صنعتی و اجرایی برای دانشجویان رشته‌های فنی و مهندسی در زمان تحصیل فراهم شود.

زمینه مهارت‌آموزی دانشجویان در محیط‌های صنعتی فراهم شود

دکتر محمدرضا عصاری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، با تأکید بر لزوم ارتباط دانشگاه و صنعت برای کارآفرینی و اشتغال، اظهار کرد: باید برای دانشجویان رشته‌های مهندسی این امکان وجود داشته باشد که در سال آخر تحصیل و پیش از فارغ‌التحصیلی‌، مهارت‌آموزی را در محیط کار فرا بگیرند.

وی افزود: به طور مثال در رشته مهندسی مکانیک زمینه‌های کاری مختلفی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را بر اساس فعالیت‌های مهارتی و تخصصی تعریف کرد و در حوزه نیروگاهی، دانشجویان این رشته در یک دوره آموزشی چندماهه شرکت کنند و بخشی از واحدهای درسی خود را در محیط عملی بگذرانند.

رییس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول با بیان این‌که این امر فاصله زمانی مهارت‌آموزی که فارغ‌التحصیلان باید آن را طی کنند کاهش می‌دهد، تصریح کرد: این دوره، دانشجویان را به‌طور مستقیم به مهارت‌آموزی هدایت می‌کند و موجب می‌شود فارغ‌التحصیلان در کنار پایه علمی که در دانشگاه فرا گرفته‌اند، از مهارت لازم نیز برخودار شوند.

عصاری ادامه داد: این پیشنهاد را ارایه دادیم اما برای اجرایی‌شدن یک همت فرادستی نیاز دارد؛ گرچه مورد استقبال قرار گرفت اما هنوز در قالب یک آیین‌نامه تدوین نشده است؛ به دنبال آن هستیم که این پیشنهاد به وزیر علوم منعکس شود و از حمایت‌های وی بهره‌ ببریم؛ دانشگاه‌ها لازم است به سوی کار آفرینی و اشتغال حرکت کنند.

وی با بیان این‌که در ارتباط دانشگاه و صنعت دشواری‌هایی وجود دارد، گفت: با توجه به تجربه و ظرفیتی که در دانشگاه صنعتی دزفول وجود دارد، در صورت ارتباط با صنعت بسیاری از مشکلات قابلیت برطرف‌شدن دارد و دانشگاه در این حوزه مستعد است اما باید در سطح وزارت‌خانه‌ها برای توسعه این ارتباطات اقدام شود.

رییس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول عنوان کرد: اکنون دانشگاه در حوزه‌های برق و نیروگاه، صنایع تبدیلی و معماری و شهرسازی ارتباط خوبی با صنعت برقرار کرده است و مأموریت‌هایی به آن واگذار شده است.

عصاری در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد سال 95 در حوزه پژوهش و ارتباط با صنعت سالی درخشان خواهد بود، البته در این خصوص کار سخت است اما باید باور ما بر این باشد که در هم‌افزایی دانشگاه و صنایع مشکلات قابل حل‌شدن است و نگاه‌ها باید به این سمت باشد.

انتهای پیام


7676331
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است