استانی 15:28 - 21 آذر 1398

شورای عالی صادرات در کشور تشکیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی پیش از ظهر پنجشنبه در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کرمان بیان داشت: وزارت صمت، بخش بازرگانی تجاری و همچنین رایزنان اقتصادی ما در خارج از کشور ماموریت‌های مهمی بر عهده دارند. مسائل و مشکلات مربوط به بخش صادرات تقریبا در چارچوب مباحث قرار دارند و به نظر می‌رسد نقش موثری در صادرات ما ایفا می‌کنند.

وی افزود: امروز یکی از چالش‌های ما در حوزه صادرات ما در خارج از کشور این است که نحوه صادرات ما صادرات سنتی است و صادرکنندگان ما مستقل و تکی عمل می‌کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: صادرکنندگان ما در خارج از کشور با یکدیگر رقابت ناسالم دارند که مخرب است.

پورابراهیمی گفت: ۹۰ درصد صادرات ما به ۱۰ کشور در دنیا است که در این راستا باید برنامه‌ریزی کنیم و باید بررسی شود که چرا ما نمی‌توانیم تحت یک برند خاص صادرات را انجام دهیم که یکی از خلأهای جدی ما این است.

وی یادآور شد: کرمان استانی صادراتی است و باید مشکلات و موانع را بررسی و برای حل آنها اقدام کنیم.

پورابراهیمی گفت: ما سه مشکل پیش رو داریم ابتدا نرخ ارز و دوم نحوه تهاتر صادرات داخلی و خارجی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: کاهش ارزش پول ملی یک ظرفیت برای صادرات محسوب می‌شود که باید به آن توجه ویژه شود.

وی یادآور شد: اخیرا عراق ۱۷ کالای ما را شامل ممنوعیت واردات کرده که باید در این رابطه جلساتی گذاشته شود و دلیل آن مورد بررسی قرار گیرد.

پورابراهیمی گفت: عدم ثبات در سیاست‌های اقتصادی کشور به صادرات ضربه می‌زند که ۲۷ دستورالعمل ارزی در سال گذشته صادره شده که قابل قبول نیست.

وژ تصریح کرد: آمریکایی‌ها در تحریمها علیه ما خیانت کردند و طبعا ما از این موضوع نخواهیم گذشت اما این سوال مطرح است که چرا در داخل کشور تحریم‌ها را برنمی‌دارید؟

وی افزود: اتاق بازرگانی ما یکی از فعالترین اتاق‌های ایران است و اولین جلسه پیگیری اوراسیا در کمیسیون اقتصادی اتاق بازرگانی کرمان تشکیل شد ضمن این که ظرفیت تولید در استان کرمان فوق‌العاده است.

پورابراهیمی گفت: چرا شورای عالی صادرات در کشور تشکیل نمی‌شود؟ باید کارگروهی در این خصوص تشکیل شود امروز مطالبه جدی ما این است چرا جلسات شورای عالی صادرات تشکیل نمی‌شود.


10317522
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است