علمی فناوری 18:43 - 04 دی 1393
سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) به منظور گرامیداشت پانزدهمین سالگرد آغاز ماموریت ترا (Terra) ماهواره رصدگر زمین، مجموعه تصاویر ماهواره ای تهیه شده از زمین توسط این ماهواره را منتشر کرد.

تصاویر ماهواره ای از کره زمین



 به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از ایرنا، ماهواره ترا در دسامبر سال 1999 میلادی با هدف رصد زمین و بررسی جو اقیانوس ها به فضا پرتاب شد.

 

این ماهواره برای انجام یک ماموریت پنج ساله طراحی شده بود اما همچنان به فعالیت خود در مدار زمین ادامه می دهد و داده های ارزشمندی از زمین تهیه و ارسال می کند.

 

در سال 2002 و 2004 میلادی نیز دو ماهواره آکوا (Aqua) و آئورا (Aura) به ماهواره ترا پیوستند.

 

در طول 15 سال ماموریت ماهواره ترا و سایر ماهواره های رصدگر زمین، داده های ارزشمندی از تغییرات زمین تهیه شده و در اختیار محققان قرار گرفته است.

 

2019


5483741
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن باروری و ناباروری ایران گفت: زوج هایی که برای درمان ناباروری مراجعه می‌کنند بر اساس میزان مشکلاتشان موجود، از احتمال موفقیت مختلفی برخوردار خواهند بود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه تهران گفت: با دیوان محاسباتی کشور توافق کردیم که گزارشات حسابرسی در دانشکده حکمرانی مورد بررسی قرار بگیرند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گروهی از دانشمندان سیاره‌شناسی توانستند سن آتشفشان‌های در حال فوران در قمر Io متعلق به سیاره مشتری را تعیین کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران»  رئیس دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور مفتخر به تقدیم ۹۸ شهید به انقلاب اسلامی است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک پژوهش جدید، سرنخ‌های دقیقی را درباره علت فرسایش مداری سیاره‌های فراخورشیدی موسوم به «مشتری داغ» ارائه می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان خبر از کشف یک عملکرد غیرمنتظره در مخچه انسان که «مغز کوچک» نیز نامیده می‌شود، داده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آرتریت پسوریاتیک زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم ایمنی بدن باعث التهاب مفاصل و ساختار‌های اطراف (آنتزها) که به استخوان متصل است، شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگران باور دارند که جسمی غول‌پیکر، وضعیت گروهی از اجرام واقع در ناحیه فراتر از مدار نپتون را تثبیت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در حالی‌ که روانپزشکان در تشخیص اختلالات روانی کمتر به علت‌های جسمانی می‌پردازند، در بسیاری از موارد علل فیزیکی ریشه مشکلات روانی هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ظاهراً HTC قصد دارد پس از مدت‌ها، با رونمایی موبایلی میان‌رده به بازار برگردد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است