اقتصادی 22:21 - 01 آبان 1393
بندرعباس – ایرنا – استاندار هرمزگان گفت: توسعه بر اساس برنامه ریزی هایی رخ می دهد که مبتنی بر آمار و اطلاعات دقیق انجام باشد.

جاسم جادری شامگاه پنج شنبه در شورای برنامه ریزی هرمزگان بیان کرد: آمار و اطلاعات دقیق منجر به برنامه ریزی و برنامه ریزی و مدیریت منجر به توسعه می شود.



وی، با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه در معاونت برنامه ریزی و راهبردی ریاست جمهوری اظهار داشت: از فرمانداران به دلیل حرف نزدن در این خصوص گله مندم زیرا امروز هیچکدام از آنان در خصوص برنامه ششم توسعه سخن نگفته اند.



استاندار هرمزگان بیان کرد: برنامه ششم توسعه، مسیر حرکت کشور در بین سال های 1395 تا 1399 را تعیین می کند و می خواهد عقب ماندگی ها از برنامه پنجم توسعه را جبران کند.



جادری ابراز داشت: مدیران مشکل های خود را ارایه بدهند تا بتوانیم در برنامه استان که برای تدوین برنامه ششم توسعه به معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری می دهیم لحاظ کنیم.



وی با اشاره به اینکه هرمزگان منابع خوب درآمدی دارد، گفت: بسیاری از شرکت ها مالیات خود را در سایر استان ها و شهرهایی همچون، تهران، اصفهان و شیراز پرداخت می کنند در صورتی که محل فعالیت آنها هرمزگان است.



وی اضافه کرد: از اداره کل اقتصاد و دارایی هرمزگان می خواهیم با پی گیری ها و فعالیت هایی که انجام می دهد جلوی این رویه را بگیرد.



استاندار هرمزگان ابراز داشت: حق هرمزگان است که مالیات شرکت های فعال در محدوده جغرافیایی اش فعالیت می کنند را دریافت کند.



نماینده عالی دولت در هرمزگان ابراز کرد: درآمد های استان کم است و باید درآمدهای استان ها در بودجه که کمتر از 10 درصد کل بودجه کشور را تشکیل می هد افزایش داد.



وی بیان کرد: برای بهبود شرایط و فعالیت های اقتصادی و کسب بودجه نیاز به کمک نمایندگان داریم و از آنها تقاضای کمک بیشتری داریم.



استاندار هرمزگان اشاره کرد: با توجه به اینکه هرمزگان یکی ازاستان های پر درآمد کشور محسوب می شود می توان اینجا را با بودجه درآمد هزینه اداره کرد.



جادری خاطر نشان کرد : هرمزگان یکی از 15 استانی است که می توان آنرا با بودجه درآمد هزینه اداره کرد و این را به وزارت کشور اعلام کرده ایم.



استاندار هرمزگان یادآورشد: اکنون به دنبال انجام کاری اقتصادی و بهبود شرایط اقتصادی در استان هستیم و به همه معاونان و همکاران تاکید شده در این راستا گام بردارند.



نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ابراز داشت: کل بودجه های استان ها در بودجه 10 درصد از قانون بودجه کشور هم نیست و دو قِران پول می دهند فکر می کنند به یتیم داده اند.



سید عبدالکریم هاشمی ادامه داد: اقتصاد میناب، جاسک، سیریک و سایر نقاط هرمزگان به خواب فرو رفته و اقتصاد استان تعطیل شده و زمانی حرف بزنیم که عمل کنیم.



وی ادامه داد: برای بهبود شرایط اقتصادی مردم و ایجاد اشتغال باید گام برداریم اگر اکنون حرکت نکنیم و گام برنداریم چه زمانی این گام ها را برخواهیم داشت.



نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: چه زمانی پاسخگوی مردم خواهیم بود، آنان شغل می خواهند و فعالیت های اقتصادی، در صورتی که جلوی همین فعالیت هایی که مردم انجام می دهند مانع ایجاد می کنیم.



وی ابراز داشت: اگر می خواهیم اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم ، باید به مناطقی بپردازیم که ظرفیت دارند ولی به فعلیت نرسیده اند و گرنه در بندر شهید باهنر و شهید رجایی که کارها انجام می شود.



وی یادآور شد: اگر گمرک جاسک، تیاب و سیریک را فعال کردیم کاری برای مردم انجام داده ایم و درغیر این صورت این نشست ها مکان چاهی خوردن و دورهم صحبت کردن خواهد بود.



هاشمی با اشاره به اینکه کار اقتصادی انجام نمی دهیم ، بیان کرد: عملکرد استاندار را بر اساس فعالیت های اقتصادی می سنجیم.



وی بیان کرد: در انتخاب پیمانکار برای کارهای عمرانی پیمانکاری انتخاب شود که توانایی انجام کار داشته باشد.



نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی خطاب به استاندار هرمزگان گفت: زمانی از شما راضی می شویم که کار های اقتصادی شروع شود و نمی گوییم کارها خاتمه یابد، زیرا کار برای انجام فراوان است.



وی یادآور شد: اگر در این خصوص برنامه ریزی و اجرا کردیم آنگاه کاری شده و در غیر این صورت شورای برنامه ریزی استان تعطیل است.



نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بندی در قانون بودجه می آوریم که بر اساس آن کل مازاد درآمد دولت در استان های محروم و کمتر توسعه یافته هزینه شود.



دیگر نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ابراز داشت: اگر می خواهیم از ظرفیت نمایندگان در قانون بودجه استفاده خوبی شود مدیران تا قبل از تقدیم لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی پیشنهادهای خود را ارائه کنند.



ابوالقاسم جراره ادامه داد: 90 درصد از پیشنهادهای نمایندگان پس از تقدیم لایحه بودجه نتیجه ای نخواهد داشت، مدیران اکنون پیشنهاد های خود را ارائه دهند تا بتوانیم چانه زنی های لازم را انجام دهیم.



وی ابراز کرد: بسیاری از مسائلی که می بینیم همچون کسری بودجه 14 میلیارد تومانی یکی از دستگاه های دولتی ، خوب نیست و این نشانه نداشتن برنامه ریزی است.



نماینده مردم مرکز هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بودجه های استانی بسیار اندک و محدود است و درصد قابل توجهی از منابع مالی در اختیار وزارت می باشد.



وی خاطر نشان کرد: هرکس قدرت لابی گری و چانه زنی بیشتری داشته باشد بیشتر می تواند منابع مالی در اختیار وزرا را جذب کند.



جراره اضافه کرد: از این فرصت باید به خوبی برای توسعه و جذب منابع مالی مورد نیاز استان استفاده کنیم.



وی خاطر نشانکرد: دیدگاه ها و نگرش ها به مسائل اقتصادی باید واقع بینانه باشد و بدانیم جنگ اقتصادی تمام نمی شود و باید براساس شرایط کنونی پیش برویم.



وی اظهار کرد: مردم انتظار دارند به عنوان مسوول برای آنها فکر کنیم و اگر برای استان اندیشه نکنیم چه کسی کار و اندیشه می کند.



نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید برنامه ریزی داشته باشیم و از برنامه های ملی نیز برش استانی تهیه کنیم ، همچنین هر دستگاه باید برنامه کارشناسی شده داشته باشد.



وی ادامه داد: نگاه نادرستی به هرمزگان وجود دارد و فکر می کنند چون مرزی است مردمش قاچاق می کنند ، مگر قاچاق زیر یک میلیون تومان داریم.



نماینده مردم بندرعباس، قشم ، حاجی آباد ، ابوموسی وبندرخمیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این ظلم است ، دیدگاه ها به مردم استان را باید اصلاح کنید.



وی یادآور شد: زمانی گمرک های کوچک در گذرگاه های استان مستقر بودند و مردم فعالیت های تجاری خود را انجام می دادند و باید دوباره آنها را احیا کنیم تا کار های مردم به سهولت انجام شود.ک/3



8144/668

انتهای پیام /*


5024206
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت: خوشبختانه در حوزه لاستیک خودرو‌های سواری کمبودی نداریم و این صنعت امسال ۳۰۰ میلیون یورو ارز برای تولید نیاز دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و وضعیت مناسب دما، شرایط مطلوبی پیش روی کشاورزان دیم کار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیراجرایی سندیکای چای گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید برگ سبز چای به ۱۴۵ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل گمرک ایران گفت: میزان صادرات محصولات نساجی در سال گذشته به ۴۸۹ میلیون دلار رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: با توجه به نبود تقاضا در بازار داخل، صادرات دام راهکار ایجاد رونق و تحرک در صنعت دامپروری است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی کمیسیون روابط بین الملل و توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، از افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: با هدف عبور موفق از اوج بار تابستان امسال، ۲۶ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت ماه وارد مدار می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان توسعه تجارت از رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی وزارت جهاد گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و ثابت ماندن ارزش افزوده کالا‌های اساسی، هرگونه افزایش قیمت شکر، حبوبات و دیگر کالا‌ها گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه بارفروشان از توزیع روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن پیاز در میدان مرکزی خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است