سیاسی 09:54 - 25 تیر 1399
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح مربوط به تغییر کف و سقف عضویت در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی مخالفت کردند.

مخالفت مجلس با تغییر سقف کمیسیون‌های تخصصی

به گزارش ایسنا، کلیات طرح اصلاح تبصره یک ماده ۳۸ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در دستور کار جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) قرار گرفت. در این طرح پیش‌بینی شده بود که هیات رییسه می‌تواند کمیسیون‌هایی را که کمتر از ۱۹ نفر یا بیشتر از ۲۳ نفر عضو دارند نیز ثبت کنند تا این کمیسیون‌ها رسمیت پیدا کنند.

محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی در توضیح طرح پیشنهادی اظهار کرد: هنوز تعدادی از همکاران نماینده را در جمع خود نداریم و اگر انتخابات مرحله‌ی دوم به تاخیر نیفتد ۱۱ نفر دیگر در شهریورماه به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می‌کنند از سویی برخی کمیسیون‌ها و حداقل یکی از آنها به نصاب لازم نرسیده و نمی‌توانند تشکیل جلسه دهند و موارد ارجاعی را بررسی کنند، زیرا ما مجوز قانونی برای نصاب کمتر کمیسیون‌ها نداریم.

الیاس نادران در جریان بررسی این طرح گفت: در این طرح به هیات رییسه اختیار داده شده که سقف کمیسیون‌ها را کاهش یا افزایش دهد. هیات رییسه برای ۴۱ نفر از اعضای پارلمان مصوبه ۴۱ بندی داشت و نهایتا شش نفر را به کمیسیون بودجه آورد که مشاغل‌شان هیچ ارتباطی به این کمیسیون نداشته است. این‌که بخواهیم با این سابقه هیات رییسه به آن اختیار دهیم که کف و سقف کمیسیون‌ها را تعیین کند واویلاست.

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر اظهار کرد: وقتی ما کمیسیون‌ها را شروع کردیم آیین‌نامه‌ها روشن بود و دستورالعملی به پیوست آیین‌نامه وجود داشت که هیات رییسه و شعب می‌توانستند آن را اصلاح کنند و این کار طبق مقررات انجام شد. در مورد این طرح هم مخالف و موافق حرف بزنند نهایتا هرچه تصمیم مجلس شورای اسلامی باشد عمل خواهد شد.

ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی این طرح تصریح کرد: کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی هنوز تشکیل نشده است؛ در حالی که یکی از کمیسیون‌های مهم و کلیدی است؛ حتی ماهیتا می‌تواند مهم‌تر از کمیسیون اصل ۹۰ باشد. حتی می‌شد پیشنهاد ادغام این دو کمیسیون را بدهیم که کارآمد شود.

در نهایت پس از اظهارات نمایندگان مخالف و موافق کلیات طرح اصلاح آیین‌نامه برای تغییر کف و سقف عضویت نمایندگان در کمیسیون‌ها به رای مجلس شورای اسلامی گذاشته شد که نمایندگان با آن مخالفت کردند.

انتهای پیام


10619586
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع قزاقستان دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از جنبش دانشجویان آمریکایی شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که پس از تصویب در مجلس، برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: توسعه روابط با قاره آفریقا از اولویت‌های ایران است و در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل را دنبال می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع کشور‌های عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است