استانی 15:57 - 26 اردیبهشت 1401

هوشمند سازی نظارت‌ها موجب شفافیت در اقدامات سازمان می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی جمادی ظهر دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر اظهار داشت: هدف اصلی از تشکیل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تمرکز کلیه امور مربوط به جمع‌آوری، نگهداری، اداره و فروش اموالی که به‌موجب قانون به تملک، تصرف، تحت توقیف یا مدیریت دولت در می‌آید.

وی تصریح کرد: در حقیقت با تشکیل سازمان دو واحد اداری موازی (مرکز کالای متروکه و دفتر اجرایی تبصره ۲۸ قانون بودجه) در هم ادغام و وظایف آن در سازمان جدیدالتأسیس تمرکز یافت و از سویی امور مشابهی که توسط دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی یا دادگستری انجام می‌شد، به سازمان منتقل شد.

جمادی ادامه افزود: سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به‌منظور جمع‌آوری و نگهداری، اموال تملیکی منقول و غیرمنقول و حقوق مالی که بر اثر احکام و قرارهای قطعی مراجع ذیصلاح قضائی و یا تصمیمات مراجع صلاحیت‌دار اداری و صنفی به انحاء مختلف از قبیل ضبط، مصادره، استرداد و هوشمند سازی نظارت‌ها می‌توان به شفافیت اقدامات سازمان دست پیدا کرد.

رفع کمبودهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی نیازمند تعامل میان مجموعه‌ای است

دادستان بوشهر نیز در این نشست با اشاره به وظایف سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی بر اساس قانون تشکیل آن وظیفه تعیین تکلیف کلیه اموال تملیکی دولت با رعایت توأمان حقوق مردم و امین اموال دولت و حافظ حقوق مردم است.

علی حسن‌پور اضافه کرد: بر طبق قانون تشکیل این سازمان، هرگونه اموال و دارایی که طبق شرایط خاصی به مالکیت دولت در می‌آید، باید در اختیار این سازمان قرار گرفته و تا تعیین تکلیف آن اداره و نگهداری این اموال به عهده سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خواهد بود.

وی در ادامه افزود: نیروی انسانی و نبود زیرساخت مناسب و انبارها از جمله مشکلات درون سازمانی سازمان تملیکی است که نیاز به دانش لازم و تخصص، زیرساخت‌های لازم و امکانات نگهداری با توجه به هوای گرم بوشهر و تعامل میان مجموعه‌ای و وجود سامانه‌ای برای جمع‌آوری اطلاعات و بروز رسانی امور، برای تسریع در کار ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر دوشنبه مراسم تکریم و معارفه مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر با حضور سید عبدالمجید اجتهادی معاون وزیر و مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور و مدیران ستادی برگزار شد.

در این آئین از زحمات محمدقاسم صادقی مدیر سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی سابق استان بوشهر تقدیر و رحیم بهادری به‌عنوان مدیر سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر معرفی شد.


11563196
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است