استانی 14:01 - 19 مرداد 1399
مدیر کل آموزش و پرورش استان:
ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: سال گذشته حدود ۵۰۰ دانش آموز در استان از تحصیل و حضور در کلاس درس بازماندند.

۵۰۰ دانش آموز خراسان‌شمالی پارسال از تحصیل بازماندند

عباس سعیدی در گفت وگو با ایسنا اظهارکرد: طی سال گذشته ۵۰۰ دانش آموز در استان به دلایل مختلف فقر مالی و فرهنگی،ازدواج، نیروی کار بودن برای خانواده،فوت و بیماری، عدم تامین هزینه های تحصیل و سرویس مدارس دانش آموز و در برخی موارد مختلط بودن کلاس ها در برخی از روستاها از حضور در مدرسه درس بازماندند.

وی با بیان اینکه بیشترین بازماندگان از تحصیل خراسان شمالی از پایه ششم به هفتم و از نهم به دهم است، افزود: در بخش مشکلات اقتصادی والدین و بیماری کودکان، دستگاه های مختلف از جمله بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و دانشگاه علوم پزشکی برای حل مشکلات این دانش آموزان در کنار آموزش و پرورش وارد عرصه می شوند.

سعیدی با تاکید بر انسداد مبادی بیسوادی در استان، عنوان کرد: آموزش پرورش با مشارکت ثبت احوال آمار تمامی دانش آموزان واجب التعلیم را داشته و برای اطلاع از وضعیت برخی از آنانی که در کلاس درس حاضر نشده تک به تک به منازل  آنان مراجعه می کنند.

وی  با تاکید بر لزوم جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل، افزود: پوشش تحصیلی در آموزش و پرورش استان بیش از ۹۸ درصد است.

سعیدی با اشاره به اینکه هم اکنون نام نویسی از دانش آموزان در مدارس در حال انجام بوده و حضور دانش آموزان در مدارس بستگی به اعلام نظر ستاد استانی کرونا دارد، یادآورشد: آموزش به دانش آموزان امسال در سه محور مجازی، نیمه حضوری و حضوری انجام می شود.

وی گفت: اگر شرایط به‌گونه‌ای باشد که ستاد ملی کرونا اجازه برگزار شدن کلاس را بدهد، مشکلی با برگزاری حضوری مدارس نداشته و کلاس‌ها را دایرخواهیم کرد، در غیر اینصورت برنامه های مختلفی برای ارائه آموزش داریم.

وی ادامه داد: در مناطقی که تعداد دانش‌آموزان محدود بوده و وضعیت آن ها هم از نظر وجود موضوع کرونا، سفید باشد، کلاس های درس برپا می شود، اما در مناطق زرد کلاس ها نیمه حضوری و یا به صورت زوج و فرد برپا خواهد شد و در مناطق قرمز نیز آموزش مجازی مد نظراست.

سعیدی گفت: در مدارس روستایی و عشایری مناطق قرمز به لحاظ شیوع بیماری کرونا، و در صورت عدم دسترسی دانش آموزان به سامانه شاد، برای تداوم آموزش ارسال بسته های آموزشی، درسنامه ها از طریق راهبران آموزشی و استفاده از برنامه های آموزشی تلویزیون انجام می شود.

وی با بیان اینکه سلامتی دانش‌آموز و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای آموزش ‌و پرورش حائز اهمیت است، گفت: همه اقدامات آموزشی در نقاط مختلف استان با توجه به شرایط و چارچوب کلان مشخص ‌شده توسط وزارت آموزش ‌و پرورش، تصمیم‌گیری می شود تا ضمن حفظ سلامتی دانش آموزان، آموزش تعطیل هم نشود.

سعیدی یادآورشد: با توجه به اینکه آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریورماه است، دغدغه هایی همانند اینترنت،  تلفن همراه و تبلت در بخش سخت افزاری برای معلمان و دانش آموزان وجود دارد.

وی با بیان اینکه اینترنت رایگان از مطالبات فرهنگیان و دانش آموزان بوده که باید وزیر آموزش و پرورش و ارتباطات در این خصوص تدبیری بیاندیشند، ادامه داد: برای تامین زیرساخت های سخت افزاری همانند گوشی و تبلت نیز با وزارت صمت رایزنی شده تا این دستگاه به صورت ارزان قیمت در دسترس همه قرار بگیرد.

انتهای پیام


10658790
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است