استانی 21:24 - 09 بهمن 1393
قم- ایرنا - نخستین سالگرد ارتحال آیت الله 'سید احمد قتیل زاد' امام جمعه سابق انزلی پنجشنبه شب با حضور جمعی از علما، روحانیون و قشرهای مختلف مردم قم و انزلی در مسجد اعظم حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که حضرات آیات شبیری زنجانی،سبحانی جوادی آملی،امینی و نمایندگان دفتر مراجع تقلید مکارم شیرازی،صافی گلپایگانی و همچنین دفتر رهبر معظم انقلاب درقم حضور داشتند ، یاد و خاطره آن عالم ربانی گرامیداشته شد.



نماینده قم درمجلس شورای اسلامی دراین آیین ،'مرحوم قتیل زاد را عنصری انقلابی و ولایی توصیف کرد و افزود : آن مرحوم پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تشکیل کمیته انقلاب در انزلی قدم های خوبی برای بهبود فضای نامطلوب و غیرفرهنگی این شهر برداشت.



حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی با بیان اینکه آن عالم ربانی در آغاز پیروزی انقلاب با تاسیس حوزه علمیه خواهران در بندر انزلی منشا تحولات فرهنگی قابل توجهی در این شهر شد،افزود: طلاب زن تربیت شده در این حوزه با ورود به آموزش و پرورش این نهاد را دستخوش تغییرات و تحولات خوبی کردند.



وی بااشاره به نقش آیت الله قتیل زاد در روحیه بخشی به آوارگان مناطق جنگ زده کشور، تصریح کرد:حضور آن مرحوم در اردوگاهها و چادرهایی که برای جنگ زدگان در بندر انزلی ایجاد شده بود،مایه دلگرمی و قوت قلب آسیب دیدگان جنگ تحمیلی در زمان اشغال خرمشهر از سوی دشمن بود.



نماینده قم بااشاره به فعالیت منافقین درشمال کشور و بویژه بندر انزلی در سالهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی،تصریح کرد:درحالی که گروههای منحرف چپ درهمه جا تصاویر لنین و استالین را نصب کرده بودند و هرگونه اجتماع و گردهمایی مذهبی و اسلامی را به هم می زدند آن مرحوم باتوجه به سمت قضایی که عهده دار بود باتمام قدرت دربرابر این انحرافات ایستادگی کرد.



عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اذعان به اینکه امام جمعه سابق انزلی مانند برخی ها، انقلابی پس از دوران انقلاب اسلامی نبود،تصریح کرد: آن فقید سعید از همان دوران آغاز نهضت اسلامی به رهبری حضرت امام(ره) در صفوف انقلابیون قرار گرفت، و در تمام برهه های مختلف انقلاب تمام سختی ها را در دفاع از انقلاب تحمل کرد، و همواره ارتباط قوی و مستحکمی با حوزه های علمیه و مراجع تقلید داشت.



آیت الله سید احمد قتیل زاد از شاگردان حضرات آیات عظام گلپایگانی(ره)، میرزا هاشم آملی(ره) و بهجت(ره)، پس از عمری تلاش و مجاهدت در ترویج و تبلیغ معارف اهل بیت(ع)در شامگاه بیست و دو بهمن 1392دعوت حق را لبیک گفت و پیکرش در جوار حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.ک/3



7403/ 550/1547

انتهای پیام /*


5731684
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است