استانی 18:26 - 29 دی 1398
در نشست تحلیلی نرخ بیکاری مطرح شد:
ایسنا/خراسان جنوبی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ورود صنایع فرآوری به چرخه تولید محصولات کشاورزی و افزایش تسهیلات بانکی و اعتبارات باعث افزایش تقاضای کار و کاهش نرخ بیکاری در استان شده است.

سهم سبز کشاورزی در رونق اشتغال در خراسان جنوبی

غلامرضا قوسی، امروز یکشنبه ۲۹ دی، در نشست تحلیل عوامل موثر بر کاهش نرخ بیکاری در پاییز جاری، اظهار کرد: میزان تسهیلات پرداخت شده در سال گذشته معادل ۲۴۰ میلیارد تومان بود که منجر به ایجاد شغل برای ۴۰۵۸ نفر شد و از ابتدای امسال نیز تاکنون ۸۹ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت و برای ۱۴۸۷ نفر شغل ایجاد شده است.



وی ادامه داد: هر سال از محل اعتبارات عمرانی و تسهیلات بانکی به صورت ملی و استانی مبالغی تخصیص داده می‌شود که مقایسه این مبالغ در امسال و سال گذشته نشان می‌دهد که این اعتبارات در تثبیت و ایجاد اشتغال اثرگذار بوده است.



به گزارش ایسنا، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه اعتبارات تملک دارایی بخش کشاورزی نیز سال گذشته ۷۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شد که ۱۰۹ نفر اشتغال و ۷۹۰۰ نفر تثبیت اشتغال در پی داشته است.



قوسی اظهار کرد: از محل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی نیز سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان برای تامین نقدینگی، سرمایه در گردش و خرید محصول کشاورزی در استان پرداخت شد که امسال این اعتبارات ۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده و برای تامین نهاده‌های بخش کشاورزی هزینه شده است.



وی با اشاره به هزینه کرد ۶۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در حوزه اعتبارات تملک دارایی طی امسال و اشتعالزایی برای ۵۸۹ نفر و کمک به تثبیت اشتغال ۱۲ هزار و ۱۴۴ نفر، افزود: از ابتدای امسال ۱۴۱ مجوز صنایع تبدیلی، ۹۹ مجوز فرآوری محصولات استراتژیک، ۱۷۳ مجوز احداث گلخانه و ۶۲۱ مجوز در حوزه دام و طیور صادر شده است.



وی با اشاره به پرداخت تسهیلات کم‌بهره بخش اشتغال کشاورزی، خسارت سرمازدگی و سیل به کشاورزان، گفت: یکی از عوامل موثر بر کاهش نرخ بیکاری اعتبارات اشتغال پایدار بوده که با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و کم‌بهره، کشاورزان و روستاییان حمایت شده‌اند.



قوسی با بیان اینکه یکی دیگر از عوامل موثر در کاهش نرخ بیکاری، زمان برداشت محصولات کشاورزی است، تصریح کرد: بیشتر محصولات کشاورزی خراسان جنوبی در فصل پاییز برداشت می‌شود که با توجه به شرایط اقلیمی مناسب امسال و افزایش سطح زیرکشت شاهد رشد اشتغال در این بخش هستیم.



وی با اشاره با انعقاد دو سند تفاهم‌نامه برای ایجاد هاب شتر و احداث هزار هکتار گلخانه در استان، اظهار کرد: برای ایجاد هاب شتر در قالب تفاهم‌نامه با بنیاد برکت ۲۴۰۰ هکتار زمین واگذار شده و برای مراحل مقدماتی اجرای این طرح تاکنون ۱۰۰ نفر روز شغل ایجاد شده است.



رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره با فعالیت تشکل‌ها و تعاونی‌های بخش کشاورزی به عنوان عامل انگیزه بخش به کشاورزان و بهره‌برداران، بیان کرد: امسال ۱۹ هزار نفر روز در فصل پاییز مشغول برداشت محصولات کشاورزی استان بوده‌اند.



قوسی با اشاره به افزایش چهار برابری اعتبارات سیستم‌های نوین آبیاری و افزایش دو برابری اعتبارات قنوات در سال جاری، اظهار کرد: درخصوص نهضت گلخانه‌ای نیز ۵۴۳ هکتار نقشه برداری، مکان یابی و شناسایی شده که در این مراحل ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر روز نیرو بکارگیری شده‌اند.



وی با بیان اینکه برای ۴۳۱۱ نفر با اعتبارات حوزه آب و خاک در سال جاری تثبیت اشتغال انجام شده است، خاطرنشان کرد: امسال ۳۱ میلیارد تومان اعتبار آبخیزداری ابلاغ شده که نسبت به سال گذشته دو برابر رشد داشته و ۲۵ هزار نفر روز در قالب طرح‌های آبخیزداری به کار گرفته شده‌اند.



انتهای پیام


10352808
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است