بین‌الملل 10:31 - 31 شهریور 1397
نیروهای سوریه دموکراتیک بعد از سه روز درگیری با داعش برای آزادی آخرین مقر این گروه در شرق رود فرات، توانستند کنترل شهرک باغوز را در حومه دیرالزور در دست بگیرند.

تشدید حلقه محاصره مخفیگاه ابوبکر بغدادی و احتمال گریختن وی

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، نیروهای سوریه دموکراتیک دهم سپتامبر عملیاتی را برای آزادی آخرین مقر تروریست‌های داعش در شرق سوریه در منطقه صحرایی هم‌مرز با عراق آغاز کردند اما به گفته کارشناسان ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش احتمالا این بار نیز موفق به فرار می‌شود.

ابوبکر بغدادی طی چند سال اخیر از حملات هوایی نجات یافته و دست‌کم یک بار زخمی شد اما کارشناسان هشدار می‌دهند که وی در هنر مخفی شدن ماهر است و این بار نیز فرار خواهد کرد.

هشام الهاشمی، کارشناس عراقی در امور داعش گفت: بغدادی در صحرای سوریه یا بادیه شام در منطقه بین عراق و سوریه مخفی شده و بین البعاج و هجین در سوریه در رفت و آمد است.

رزتشت کوبانی، از رهبران کرد از محور حمله در نزدیکی شهرک السوسه گفت: این شهرک مقر آخر مزدوران داعش است. تمامی رهبران و سرکرده‌های خارجی این گروه در شهرک‌های السوسه، هجین و الشعفه هستند و آن‌ها را در آنجا از پای درخواهیم آورد.

اما حسن حسن، پژوهشگر دانشگاه جورج واشنگتن گفت که رصد کردن مکان بغدادی احتمالا آسان نخواهد بود.

وی گفت: بغدادی به خوبی می‌داند چگونه خود را مخفی کند. او و گروهش از اشتباهات رهبرشان ابوعمر بغدادی و فرمانده نظامی‌شان ابوحمزه المهاجر که در سال ۲۰۱۰ جانشان را از دست دادند، عبرت گرفته‌اند و این بدان معنی است که تعداد اندکی از افراد مورد اعتماد از مکان وی اطلاع دارند.

اگر این بار بغدادی بتواند فرار کند احتمالا به باندهای زیرزمینی داعش در منطقه دیگری از عراق یا سوریه می‌پیوندد.

به گفته هشام الهاشمی داعش همچنان ۲۰۰۰ نیروی فعال در عراق و ۳۰۰۰ نیرو در سوریه دارد.

حمله به شهرک هجین و اطراف آن احتمالا ۵۰۰ داعشی در سوریه را مجبور به فرار به عراق کند.

نیروهای سوریه دموکراتیک روز جمعه توانستند شهرک الباغوز در حومه دیرالزور را بعد از سه روز درگیری با داعش آزاد کنند.

این شهرک به دلیل اینکه دروازه اصلی شهر هجین، آخرین مقر داعش است، برای این گروه اهمیت زیادی داشت.

از سوی دیگر، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف آمریکا عملیات هلی‌برن را در اطراف روستای المراشده انجام داده و تعدادی نیرو را که به نظر می‌رسد رهبران داعشی بودند که با ائتلاف همکاری اطلاعاتی داشتند، منتقل کردند.

انتهای پیام


9914742
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انصارالله یمن اعلام کرد در طول ۲۰۲ روز تجاوز اسرائیل به غزه، حدود ۱۰۲ کشتی اسرائیل، آمریکا و انگلیس مورد حمله قرار گرفتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: سفر آیت‌الله رئیسی فرصتی برای تعمیق همکاری‌های همه جانبه ما با ایران بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع فلسطینی گزارش دادند جنگنده‌های اسرائیلی یک مقر صلیب سرخ را در غرب غزه مورد حمله قرار داده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنابر اعلام رسانه‌های کره شمالی کیم جونگ اون در جریان آزمایش ارزیابی سامانه موشک‌انداز چندگانه که به زودی آزمایش رسمی آن انجام می‌شود، قرار گرفته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ایالات متحده می‌خواهد مراسم اصلی فارغ التحصیلی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی را برای اولین بار در تاریخ این دانشگاه به دلایل امنیتی لغو کند. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی بارندگی شدید در تانزانیا و کنگو ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حامیان جنبش صلح در ایتالیا همزمان با روز رهایی ایتالیا از فاشیسم علیه نظامی گری کشور‌های غربی تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در نتیجه حملات پنجشنبه شب حزب الله در پاسخ به حملات ارتش اسرائیل به جنوب لبنان، یک صهیونیست در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین به هلاکت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برپا کردن چادر در اعتراض به حدود هفت ماه جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه از دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده به دانشگاه‌های کانادا گسترش یافت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» راهپیمایی‌های گسترده در حمایت از مردم فلسطین در استان‌های مختلف شهر صعده امروز با شعار «همراه با غزه باعزت... بسیج و آمادگی» برگزار شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است