بین‌الملل 14:09 - 10 اسفند 1393
تهران-ایرنا- وزیر دارایی آلمان با اتخاذ لحن ملایم تری علیه یونان گفت، دولت جدید چپ گرای آتن به اندکی زمان نیاز دارد اما به اجرای اصلاحات لازم برای برون رفت از بحران بدهی های خود متعهد است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، ولفگانگ شوئبله امروز (یکشنبه) در مصاحبه با روزنامه آلمانی بیلد ام سونتاگ گفت: دولت جدید یونان از حمایت عمومی قوی برخوردار است و من مطمئن هستم که اقدامات لازم را بکار خواهد بست و ضمن ایجاد نهادهای مالیاتی کارامد به تعهداتش پایبند خواهد بود.



شوئبله همچنین تاکید کرد که یانیس واروفاکیس همتای یونانی اش به رغم اختلافات سیاسی شان، برخورد مناسبی با وی داشته است.



فرانس پرس چنین اظهاراتی را نشانه تغییر لحن چشمگیر وزیر دارایی آلمان در قبال همتای یونانی اش ارزیابی کرد که از زمان انتخابات یونان و روی کار آمدن دولت ضد سیاست ریاضتی اتحادیه اروپا بارها اظهارات تحقیرآمیزی را علیه یکدیگر مطرح کرده اند.



شوئبله هفته گذشته با لحنی تند به یونان هشدار داد تا زمانی که به تعهداتش در قبال بازپرداخت بدهی هایش به مبلغ 240 میلیارد یورو (270 میلیارد دلار) متعهد نباشد یک یورو هم به عنوان کمک دریافت نخواهد کرد.



پارلمان آلمان روز جمعه توافق بدست آمده بین وزیران دارایی منطقه یورو و یونان را درباره تمدید اجرای برنامه اصلاحاتی این کشور تا چهار ماه دیگر با اکثریت آرا به تصویب رساند. در مقابل یونان متعهد شد طرح اصلاحات را اجرا کند.



وزیر دارایی آلمان با تاکید بر اصول اصلی برنامه تمدید کمک مالی به یونان تاکید کرد آتن باید به همه تعهداتش عمل کند و فقط در آن صورت، کمک های وعده داده شده را دریافت خواهد کرد.



اروپام**9158** 1337

انتهای پیام /*


5949576
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع امنیتی در تشریح حمله به میدان گازی شمال عراق گفتند: بمباران میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه با موشک کاتیوشا، تلفات انسانی برجای گذاشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک پهپاد ام کیو ۹ریپر به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار این هفته در سواحل یمن سقوط کرد که احتمالاً توسط انصارالله سرنگون شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه المسیره یمن جمعه شب گزارش داد که عربستان، روستا‌های مرزی در شمال یمن را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری جمعه شب اعلام کردند که ۲ تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اثر حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی در شرق لبنان، ۲ تن به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان انگلیسی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها و قطع ارتباط با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو در اعتراض‌های اخیر در دانشگاه‌های این کشور به دلیل جنگ اسرائیل در غزه سکوت کرد، اما مدعی شد که این اعتراض‌ها نشانه دموکراسی آمریکایی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است