علمی فناوری 22:53 - 09 فروردین 1403
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.

توضیح وزارت بهداشت درباره خانم دکتر بخشی/ علت مرگ هنوز توسط پزشکی قانونی اعلام نشده است

پدرام پاک آیین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه وزارت بهداشت نسبت به تعویق یکساله طرح خانم دکتر بخشی و انتخاب محل خدمت او با وی همکاری کامل داشت اظهارداشت: در خصوص تعویق یکساله آغاز به طرح خانم دکتر بخشی، تغییر قالب خدمت ایشان از آموزشی به درمانی و همچنین انتخاب شهرستان محل خدمت وی، همکاری کامل را با ایشان به عمل آمد به طوری که تعیین شهرستان نورآباد به عنوان محل خدمت، انتخاب شخص ایشان بوده و وزارت بهداشت در هیچ یک از این مراحل به هیچ گونه خوداظهاری یا مدرکی که حاکی از بیماری روحی ایشان باشد، دسترسی نداشته است.

وی توضیح داد: ایشان طرح تخصص خود را به مدت یک سال به تعویق انداخته بود که وزارت بهداشت، در این زمینه همکاری لازم را با وی به عمل آورده، و با شروع طرح ایشان به فاصله یک سال بعد موافقت شده بود.

پاک آیین افزود: خانم دکتر بخشی یکبار در سال ۱۴۰۱ درخواست جابه جایی محل خدمت خود را بدون اشاره به هرگونه شرایط خاص یا ابتلا به بیماری روحی به کمیسیون تعهدات نیرو‌های متخصص ارائه کرد، اما از آنجا که طرح خود را اساسا آغاز نکرده و به مدت یک سال به تعویق انداخته بود، طبعا درخواست جابه جایی نیز بلاموضوع ماند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ هم که سال شروع طرح ایشان است، اساسا درخواستی از سوی ایشان به کمیسیون تعهدات ارائه نشده بود.

پاک آیین اضافه کرد: انتخاب شهرستان محل طرح در استان لرستان و گذراندن طرح در قالب درمانی به جای آموزشی در شهرستان نورآباد، بنا به خواست شخص مرحوم دکتر بخشی با هدف کاهش مدت طرح صورت گرفته و از سوی وزارت بهداشت در این زمینه، مانعی ایجاد نشده و اصراری نیز انجام نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون تعهدات نیرو‌های متخصص در صورت مشاهده سوابق بیماری روحی، پرونده دستیاران را به شورای عالی پزشکی ارجاع می‌دهد و شورای مذکور، آنها را برای خدمت به نزدیکترین محل به اقامتگاه ایشان اعزام می‌کند، گفت: با این حال در خصوص خانم دکتر بخشی سوابقی مبتنی بر بیماری در دست نبوده است.

دستیار وزیر بهداشت در پایان تصریح کرد: بر خلاف ادعای برخی رسانه‌های بیگانه در خصوص درج نام ایشان در لیست سیاه وزارت بهداشت، اساسا چنین لیستی وجود نداشته که نام ایشان یا دیگری در آن ثبت شده باشد.

به گزارش ایرنا مرگ این پزشک در دلفان لرستان طی پنجم فروردین درحالی خبرساز شد که برخی  منابع احتمال خودکشی وی را گمانه زنی کردند و عده‌ای نیز مدعی شده بودند که وزارت بهداشت وی را در لیست سیاه قرار داده بوده است.

منبع: ایرنا


12042644
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دبیر برگزاری کنگره شهدا، این کنگره را مهمترین راه خنثی سازی تهدیدات دشمنان در محیط‌های دانشگاهی دانست و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز همواره تاکید دارند؛ باید شهدا را به عنوان الگوی جوانان معرفی کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تاکنون بیش از 100 پروژه عمرانی به پایان رسیده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور از رشد صد در صدی دانش‌بنیان ها در بورس تا پایان سال خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به تعداد ۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی اعطاء شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» روابط عمومی سازمان غذا و دارو، اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت را که فاقد مجوز بهداشتی بوده یا ادعای درمانی داشته اند؛ اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران گفت: سالانه میلیارد‌ها جواب توسط آزمایشگاه‌ها صادر می‌شود، اما آزمایشگاه‌های تشخیص طبی کمترین شکایت‌ را دارند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر علوم با انتشار پستی در صفحه مجازی خود برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را در کمال امنیت و آرامش دانست و از دست‌اندرکاران حفظ سلامت و امنیت آزمون سراسری تقدیر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر علوم گفت: نخبگان معرفی شده توسط بنیاد نخبگان نیاز به شرکت در فراخوان جذب هیئت علمی ندارند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نامه‌ای درخصوص اعمال پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی که از سوی رییس صندوق بازنشستگی کشور به وزارت علوم ارائه شده را منتشر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه فرهنگیان از بورسیه تعدادی از دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است