فرهنگی‌هنری 08:11 - 03 فروردین 1398

شاهد منفعل‌ترین کاراکتر دنیای نمایش در «ایوانف» باشید!

به گزارش خبرنگار مهر، علاقه مندان به تئاتر و هنرهای نمایشی می‌توانند در ایام تعطیلات نوروز به دیدن فیلم-تئاترهای مختلف بنشینند.

فیلم-تئاتر «ایوانف» اثری است که دیدن آن در این ایام پیشنهاد می‌شود. این اثر نمایشی نوشته آنتوان چخوف با طراحی و کارگردانی امیرضا کوهستانی تا به حال ۲ بار اجرای عمومی داشته است. اولین اجرای این نمایش مهر و آبان ۱۳۹۰ در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر و دومین اجرای کار در سال ۹۵ در همین سالن بود.

محمد حسن معجونی، سعید چنگیزیان، مهین صدری، وحید آقاپور، محمدرضا نجفی، فریبا کامران، علی باقری، فاطمه فخرایی، رضا بهبودی و نگار جواهریان بازیگران «ایوانف» هستند.

«ایوانف» یکی از ۵ نمایشنامه بلند چخوف محسوب می‌شود و دراماتورژی و اقتباس کوهستانی از این متن، نمایش را به اثری امروزی با مختصات زندگی در جامعه معاصر تبدیل کرده است. بهره گیری از بازی‌های مینیمیال و میزانسن ایستا که جزو ویژگی‌های آثار امیررضا کوهستانی است باعث شده در این اجرا در عین حفظ شدن روح چخوف شاهد فضایی فرمالیستی که مورد علاقه کارگردان است نیز باشیم.

یکی از ویژگی‌های مثبت این اثر نمایشی بازی‌های روان و قابل باور بازیگران به خصوص محمدحسن معجونی در نقش ایوانف است که به درستی توانسته یکی از منفعل‌ترین و تنبل‌ترین کاراکترهای نمایشی را خلق کند.

ایوانف، مرد متأهل سی و هشت ساله‌ای است که ظاهراً به دلیل افسردگی اخیر خود، رفتارهایش از چارچوب هنجارهای متعارف خارج شده‌اند. او علناً با بی‌اعتنایی نسبت به همسر جوان اما به شدت بیمار خود و رفت‌وآمدهایش به خانه لیبیدف و مصاحبت با ساشا دختر جوان این خانواده، موضوع بدگویی ساکنان وراج شهر شده است. از سوی دیگر، از آنجا که فردی اهل مطالعه است و آشنایی محدودی با ادبیات و فلسفه دارد در تصور خویش با نگاهی انتقادی، هذیان‌گویی‌های آشفته خود را شبیه به هملت می‌بیند؛ افرادی که در عین نارضایتی از خود، تلقی و احساسی قهرمانانه از خویش دارند …

فیلم-تئاترها این روزها در اکثر شهر کتاب‌ها، فروشگاه‌های فروش فیلم‌های شبکه نمایش خانگی و بعضی کتاب‌فروشی‌های معتبر قابل خرید هستند همچنین علاقه مندان می‌توانند با خرید اینترنتی، این محصولات را با قیمت مناسب‌تری تماشا کنند.


10085028
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارگردان گفت: سال ۸۷ ایده‌ای به ذهنم رسید که مستندی درباره کاشت، داشت و برداشت محصول شالی بسازم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم سینمایی «آه سرد» در دومین حضور جهانی در چهل و ششمین جشنواره فیلم مسکو موفق به دریافت ۲ جایزه شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه «کافه مستند» با پخش مستند «آقای خاص» به کارگردانی سجاد ترابی سراغ ناگفته‌هایی از زندگی محمد بنا، سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام هادی (ع) در روایتی تأکید کرده‌اند که زائر قبر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همچون کسی است که حرم امام حسین (ع) را زیارت کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نغمه مستشار نظامی مخمسی را در استقبال از سروده رهبر انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق بیتی از آن را خواندند، سروده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» منتظری نمایشگاه کتاب تهران را پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران دانست و گفت: شعار سی و پنجمین دوره این رویداد در عین کوتاهی پیام‌ مهمی دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای با حضور کارگردان و بازیگران سریال «رستگاری»، از عوامل این مجموعه تلویزیونی تقدیر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب شد و «تمساح خونی» و «مست عشق» به رقابت پرداختند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی فوتبال ساحلی گفت: زمانی که پنج میلیون نفر برای انتخاب «قهرمان ایران» رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است