استانی 09:41 - 03 آذر 1393
مدیر آب منطقه‌ای جیرفت:
مدیر امور آب منطقه‌ای شهرستان جیرفت گفت: در سال‌جاری با پلمپ 115 حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان کرمان رتبه دوم را به دست آوردیم.

115 حلقه چاه غیرمجاز در جیرفت پلمپ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حمید علیدادی صبح امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب گفت: در گذشته سیاست مسئولان توسعه کشاورزی بود اما در این زمینه مقاومت کردیم و اجازه حفر چاه جدید صادر نشد.

وی با تاکید بر اینکه از این پس اجازه حفر چاه‌های غیرمجاز را به کسی نمی‌دهیم، ادامه داد: با همکاری فرمانداری و دستورهای قاطع دادستانی در سال‌جاری با پلمپ 115 حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان کرمان رتبه دوم را به دست آوردیم.

مدیر امور آب منطقه‌ای شهرستان جیرفت تصریح کرد: هم‌اکنون 2 گروه گشت برای شناسایی چاه‌های پروانه‌دار در دشت جیرفت فعال هستند که توانستند، 70 حلقه چاه را که دارای برداشت بیش از حد مجوز خود بوده‌، شناسایی کرده و اخطار دهند.

علیدادی افزود: تدابیر لازم اندیشیده شده تا ابتدا برای این 70 حلقه چاه پروانه‌دار که برق‌دار هستند، کنتور حجمی نصب شود تا از هرگونه تنش اجتماعی و برخورد قضایی جلوگیری به عمل آید.

وی با تاکید بر ضرورت تشکیل پلیس آب در جیرفت عنوان کرد: با همکاری دادستانی طی یک روز در یک‌هزار هکتار 35 حلقه چاه غیرمجاز در سطح شهرستان پر شده است.

مدیر امور آب منطقه‌ای شهرستان جیرفت با بیان اینکه وزارت نیرو برخی از برنامه‌ها و طرح‌های منطقه را اساس کار خود قرار داده تا در مناطق دیگر اجرایی کند، اظهار کرد: با تعامل و همکاری با دادستانی و نیروی انتظامی توانستیم خواب را از حفاران غیرمجاز بگیریم.

وی اظهار کرد: بر اساس مصوبه روزهای اخیر مجلس شورای اسلامی طرح‌های آبیاری تحت فشار بخش کشاورزی در مناطق محروم به صورت رایگان اجرا می‌شود.

علیدادی راندمان آبیاری در منطقه را 30 درصد و هدررفت آب را 70 درصد ذکر کرد و گفت: در بحث آبیاری تحت فشار پرونده‌های زیادی وجود دارد که نیازمند اعطای تسهیلات هستند و ما نیز برای همکاری با متقاضیان آمادگی کامل داریم.


5255585
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است