علمی فناوری 12:09 - 10 آبان 1393
ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با توجه به اهمیت برپایی نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی در کشور تقویم نمایشگاهی برای آن ترسیم می‌کند.

تقویم نمایشگاهی گیاهان دارویی و طب سنتی ترسیم می‌شود

به گزارش سرویس علمی ایسنا، سی وششمین جلسه کارگروه تخصصی توسعه فناوری و کارآفرینی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی ریاست جمهوری با موضوع بحث و تبادل نظر پیرامون راهکارهای سرمایه گذاری در پروژه‌های گیاهان دارویی و طب ایرانی (سنتی) برگزار شد.

در این جلسه مصوب شد تا مستندسازی کارگروه‌های آموزشی برگزار شده در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران آغاز شود تا در نمایشگاه دوسال آینده مباحث جدید و غیر تکراری به مخاطبان ارائه شود.

پیرو این مصوبه، مباحث 18 کارگروه تخصصی در حوزه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران ظرف یک ماه آینده به صورت مستند در آمده و چکیده مهمترین مطالب آن در اختیار فعالان و علاقه‌مندان این حوزه قرار می‌گیرد.

همچنین اعضای کارگروه این جلسه پیشنهاد دادند تا با توجه به اهمیت برپایی این نمایشگاه در کشور تقویم نمایشگاهی برای آن ترسیم و مشخص شود.

از دیگر مصوبات سی و ششمین جلسه کارگروه تخصصی توسعه فناوری و کارآفرینی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بررسی آسیبهای پیش روی تعدد برگزاری نمایشگاه و همایش‌های مرتبط با حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی ایران بود.

در این راستا مصوب شد تا به منظور جلوگیری از تکراری شدن موضوعات برپایی همایش و نمایشگاه‌های مرتبط با این حوزه سرفصل‌های مجزا به همراه موضوعات مرتبط با سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی از سوی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تهیه و تدوین شده و بر روی پایگاه اطلاع رسانی این ستاد قرار گیرد.

با اجرایی شدن مصوبه سیاستهای راهبردی برپایی نمایشگاه در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی برگزارکنندگان همایش و نمایشگاه‌هایی که موضوعات مورد نظر این ستاد را مدنظر قرار دهند، مورد حمایت مادی و معنوی قرار می‌گیرند.

ساماندهی شرکتهای فعال در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی و ایجاد بانک اطلاعاتی این شرکتها از دیگر مصوبات سی و ششمین جلسه کارگروه تخصصی توسعه فناوری و کارآفرینی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بود.

بنابراین گزارش، محسن ابراهیم پور از دانشگاه تهران، مهندس علی ابراهیمی ورکیانی از ستاد و دبیر کارگروه، فاطمه سفیدکن و محمد حسین لباسچی از موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور، مجتبی پالوچ از وزارت جهاد کشاورزی، محمدرضا حاج سیدهادی از دانشگاه آزاد رودهن، محمود خدیوی کاشانی از شرکت دانش بنیان باریج اسانس، علی محمد عمویی و ناصر نوروزی از سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و محمدباقر رضایی از انجمن گیاهان دارویی از جمله حاضران در این دوره از کارگروه بودند.

انتهای پیام


5088692
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رقابت بیش از یک میلیون نفر از داوطلبان ۵ گروه آزمایشی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ امروز پایان یافت، کنکوری‌ها نیمه اول مردادماه منتظر نتیجه اولیه آزمون خود باشند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گروهی از متخصصان در مؤسساتی از جمله دانشگاه «هوکایدو»‌ ژاپن می‌گویند بنابر نتایج یک مطالعه گسترده، باکتری‌های مقاوم به دارو ممکن است از جامعه انسانی به محیط‌های آبی و حیات وحش منتقل شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سندرم ناخن زرد یک بیماری نادر است که ناخن‌های دست و پا را درگیر می‌کند و معمولا افراد بالای ۵۰ سال به این عارضه دچار می‌شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نوعی نانوحباب مغناطیسی موسوم به اسکایرمیون، به عنوان گزینه آتی برای تولید بیت‌های کامپیوتر‌ها است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دفترچه سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد و کلید اولیه سوالات نیز از سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) در دسترس خواهد بود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ تابستان امسال دستگاه‌های پوشیدنی جدیدی را معرفی خواهد کرد که احتمالاً هوش مصنوعی نقش مهمی در آنها ایفا می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در فاصله ۵۰ تا ۶۰ میلیون سال نوری از زمین، انفجار‌های ستارگانی مرموزی در کهکشان NGC ۴۳۸۳ رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» موجودات فضایی و جستجو برای حیات فرازمینی منبع دائمی کنجکاوی برای انسان‌ها به طور کلی و دانشمندان به طور خاص بوده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است