علمی فناوری 19:00 - 06 مرداد 1394
عدم شناسایی یک بیماری سبب تغییر شکل بسیار نادر دندان‌های یک زن و ترس و واهمه اطرافیان او شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، یک زن 49 ساله اهل کشور انگلستان به نام Charlotte Bateman به دلیل تشخیص دیر هنگام بیماری لثه خود، پریودنتال با تغییر شکل و نا‌هنجاری بسیار عجیبی در دندان‌های فک بالایی مواجه شده است.





گفتنی است، بیماری پریودنتال خانم Bateman در سال 2011 تشخیص داده شده است اما در طی مدت عدم تشخیص به دلیل پوسیدگی شدید لثه‌های فک بالا و بیرون‌زدگی استخوان‌ها دندان‌های نیش او شبیه به دندان‌های خون آشام‌ها به نظر می‌رسیده است.





بررسی‌ها نشان می‌دهند، او بطور مرتب به دندانپزشک مراجعه می‌کرده اما دندانپزشکان مشکل او را تشخیص نمی‌دادند و دندان‌های او رفته به رفته دچار تغییر شکل و خروج از موقعیت اصلی خود می‌شدند. او که از رو به رو شدن با اجتماع به خاطر برخورد مردم دچار استرس شده بود مجبور به ترک شغل خود و خانه‌نشینی برای چندین سال شده بود.





در نهایت پزشکان با انجام عکسبرداری اشعه ایکس در سال 2011 و بیماری بسیار شدید و پیشرفته Periodenatal را در او تشخیص داده و مجبور به انجام ارتودنسی برای بازگرداندن دندان‌ها به فرم اولیه شده‌اند.



این مادر همچنین موفق به گرفتن خسارت برای درمان اصلاح فرم دندان‌های خود پس از یک نبرد قانونی برای چندین سال به میزان 35 هزار پوند شده است.





سرانجام در سال 2014 پس از 11 ماه این زن خسارت خود را گرفته موفق به اصلاح دندان‌ها و تثبیت موقعیت لثه‌های خود شده است. بیماری لثه پریودنتال نوعی بیماری بسیار شایع است که در اثر آن لثه‌ها متورم شده دچار التهاب، درد و مستعد به انواع آلودگی‌ها می‌شوند.



این بیماری به میزان گسترده در بزرگسالان شایع است اما می‌تواند در کودکان نیز با درصد کمی بروز کند.



متاسفانه پزشکان اعلام کرده‌اند در مورد خانم Bateman به دلیل پیشرفت بیماری راهی جز کشیدن دندان‌ها و نصب پروتز ایمپلنت وجود ندارد

.



انتهای پیام/

6825931
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل قصد دارد به‌زودی جزئیات کامل اندروید ۱۵، اندروید TV و ور او اس ۵ را اعلام کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدتی پس از گوشی گلکسی A54، حالا یک به‌روزرسانی غیرمنتظره برای A35 نیز منتشر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رقابت بیش از یک میلیون نفر از داوطلبان ۵ گروه آزمایشی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ امروز پایان یافت، کنکوری‌ها نیمه اول مردادماه منتظر نتیجه اولیه آزمون خود باشند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گروهی از متخصصان در مؤسساتی از جمله دانشگاه «هوکایدو»‌ ژاپن می‌گویند بنابر نتایج یک مطالعه گسترده، باکتری‌های مقاوم به دارو ممکن است از جامعه انسانی به محیط‌های آبی و حیات وحش منتقل شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نوعی نانوحباب مغناطیسی موسوم به اسکایرمیون، به عنوان گزینه آتی برای تولید بیت‌های کامپیوتر‌ها است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سندرم ناخن زرد یک بیماری نادر است که ناخن‌های دست و پا را درگیر می‌کند و معمولا افراد بالای ۵۰ سال به این عارضه دچار می‌شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دفترچه سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد و کلید اولیه سوالات نیز از سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) در دسترس خواهد بود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ تابستان امسال دستگاه‌های پوشیدنی جدیدی را معرفی خواهد کرد که احتمالاً هوش مصنوعی نقش مهمی در آنها ایفا می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در فاصله ۵۰ تا ۶۰ میلیون سال نوری از زمین، انفجار‌های ستارگانی مرموزی در کهکشان NGC ۴۳۸۳ رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» موجودات فضایی و جستجو برای حیات فرازمینی منبع دائمی کنجکاوی برای انسان‌ها به طور کلی و دانشمندان به طور خاص بوده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است