اقتصادی 18:35 - 10 اردیبهشت 1396
سازمان تأمین اجتماعی دستورالعمل یک ساله شدن بازرسی شرکت‌های بخشی خصوصی را به واحدهای مربوط ابلاغ کرد.

دستورالعمل یک ساله شدن بازرسی شرکت‌های خصوصی ابلاغ شد

به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس یکی از مشکلات مطرح شده توسط فعالان بخش خصوصی بازرسی دفاتر 10 ساله آنها توسط سازمان تأمین اجتماعی بود. 

براساس این گزارش، در پی درخواست‌های متعدد بخش خصوصی در رفع این معضل و پیگیری اتاق بازرگانی تهران در جلسات پایان هر ماه اتاق از دولت، در آخرین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در سال 95 این مسئله از سوی فعالان بخش خصوصی مطرح شد و در آن جلسه مصوب شد که سازمان تأمین اجتماعی مطابق قانون، مدت زمان بازرسی از مدارک و دفاتر شرکت‌های بخش خصوصی را به یکسال کاهش دهد. 

مصوبه مذکور توسط اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور به سید تقی نور بخش مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ شد و سازمان مذکور هم در راستای اجرای مصوبه دستورات مقتضی را صادرکرده است. 

این گزارش می‌افزاید، سید تقی نوربخش رئیس سازمان تأمین اجتماعی با ارسال نامه‌ای در مورخ 1396.2.7 به جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی نوشته است: با عنایت به نام‌گذاری سال 96 به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، در اجرای فرامین مقام معظم رهبری، تأکیدات ریاست جمهوری و رهنمود حضرتعالی در جلسه مورخ 95.12.23 ستاد اقتصاد مقاومتی، این سازمان به منظور همراهی بیشتر با صاحبان صنایع و شرکت‌های خصوصی دستورات لازم را در جهت انجام بازرسی از مدارک و دفاتر شرکت‌های بخش خصوصی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال صرفا در آخرین سال مالی مورد عمل صادر نمود، تا از انجام بازرسی در سالهای گذشته خودداری شود. 

مزید استحضار اینکه آراء و تصمیمات مراجع قضایی و شبه قضایی و درخواست کتبی ادعای سابقه اشخاص طبق ماده 148 قانون کار و سایر مقررات مربوطه و مستندات کتبی مبنی بر عدم رعایت ماده 38 قانون تأمین اجتماعی طبق تشخیص مدیرعامل و شرکت‌های در حال تصفیه و انحلال از شمول این تصمیم مستثنی خواهند بود. 

در این نامه آمده است: همچنین با عنایت به نامه شماره 1000.95.13790 مورخ 95.12.23 به حضرتعالی به منظور تسریع در امور کارفرمایان و کارآفرینان محترم و ایجاد پنجره واحد خدمت و یکسان‌سازی اطلاعات دستمزدی و بهبود رتبه ایران در فضای کسب و کار، خواهشنمند است دستور فرمائید امکان دسترسی به اطلاعات سازمان امور مالیاتی کشور موضوع ماده 3 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور( که مقدمات آن توسط هر دو دستگاه فراهم شده است) برای این سازمان فراهم شود تا بدون نیاز به بازرسی مجدد مبنای اقدام عمل این سازمان نیز قرار گیرد.

براساس این گزارش: بازرسی 10 ساله سازمان تأمین اجتماعی از اصناف در حالی اتفاق می‌افتد که طبق نص صریح قانون بازه زمانی بازرسی 6 ماه است. 


9057993
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، سالانه برای واردات ذرت و کنجاله سویا ۸ میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شود که مسئولان با جایگزینی نهاده دامی و کشت گیاهان کم آب بدنبال کاهش وابستگی و خروج ارز از کشور هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت گفت: در بخش‌هایی که امکان همکاری ما با آفریقا بیشتر است، ۲۰۰ تاجر در حوزه‌های مختلف شناسایی شده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در واکنش به مباحث مطرح شده اخیر، مدیریت رشد نقدینگی در اقتصاد کشور در دوره اخیر را در وضعیتی کاملا با ثبات دانست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر صمت گفت: تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی هم در حوزه صادرات و هم واردات دوبرابر خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل پشتیبانی امور دام گفت: با شیب ۲۷ درصدی طی یک‌ماه گذشته، روزانه خرید حمایتی مرغ به هزارتن رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته کاری که گذشت چهار روز شاهد ورود نقدینگی بودند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه به ۲۳.۵۱ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با افزایش ۴.۳۶ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت: خوشبختانه در حوزه لاستیک خودرو‌های سواری کمبودی نداریم و این صنعت امسال ۳۰۰ میلیون یورو ارز برای تولید نیاز دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و وضعیت مناسب دما، شرایط مطلوبی پیش روی کشاورزان دیم کار است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است