اجتماعی 17:05 - 08 شهریور 1394
متهم پس از مواجه حضوری با مالباختگان ، صراحتا به دهها فقره کلاهبرداری در تهران و همچنین سایر شهرها و استان های کشور همچون کرج ، اسلامشهر ، قزوین ، رباط کریم ، اهواز ، پاکدشت ، اصفهان ، خوزستان و ... و همچنین نحوه شناسایی مالباختگان از طریق سایت های فروش اینترنتی اعتراف کرد.

سرقت در مقابل چشم اعضای سایت "دیوار" +تصویر

به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، فردی با مراجعه به دادسرای ناحیه 31 تهران و طرح شکایتی عنوان داشت که از طریق سایت فروش اینترنتی دیوار قصد فروش یک دستگاه گوشی تلفن همراه را داشته که شخصی تحت عنوان خریدار با او تماس و در ادامه اقدام به کلاهبرداری از وی نموده است .



پرونده در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ : 

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور شعبه اول دادیاری داسرای ناحیه 31 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 



اظهارات مالباخته : 

مالباخته پس از حضور در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " از طریق سایت دیوار قصد فروش یک دستگاه گوشی تلفن همراه مدل ... به قیمت یک میلیون و 700 هزار تومان را داشتم که شخصی ناشناس به عنوان خریدار با من تماس گرفت ؛

 

این شخص پس از گرفتن نشانی محل سکونت بنده در محدوده اتوبان ارتش به در منزل مراجعه و پس از رؤیت گوشی تلفن همراه و سایر لوازم جانبی آن از قبیل کارتن گوشی تلفن همراه و ... ، از من درخواست نمود تا بهمراه وی جهت دریافت پول به دستگاه خودپرداز مراجعه نمایم .

 

بهمراه این شخص ، به یک دستگاه خودپرداز در شهرک شهید محلاتی رفته و این شخص ، به ظاهر شروع به واریز و انتقال پول به حساب بنده نمود و پس از دقایقی عنوان نمود که پول را به حساب بنده واریز نموده است ؛ من نیز  گوشی تلفن همراه را بهمراه کارتن و ... به ایشان تحویل و به منزل مراجعه نمودم غافل از اینکه منتظر تأیید واریز پول ازطریق سیستم پیامک بانکی شده و یا حتی درخواست برگه رسید تراکنش مالی را از این شخص نمایم !! .

 

پس از مراجعه به منزل ، به سراغ گوشی تلفن همراه خود رفته و هرچه پیامک های داخل آنرا بررسی کردم ، پیامکی در خصوص واریز مبلغ فروش گوشی تلفن همراه را پیدا نکردم ؛ فردای آنروز به بانک مراجعه و در بررسی تراکنش مالی مشخص شد که هیچگونه واریزی به مبلغ یک میلیون و 700 هزار تومان صورت نگرفته است " .

 

شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگان : 

با بررسی شکایت های مشابه ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی شدند که همگی آنها بدین شیوه و شگرد و زمانی که قصد فروش گوشی های تلفن همراه خود را داشتند ،مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند . 



تمامی این مالباختگان در اظهارات خود عنوان کردند که توسط جوانی حدودا 35 ساله و پس از انتشار آگهی فروش گوشی های تلفن همراه خود در سایت های اینترنتی بویژه سایت دیوار مورد کلاهبرداری قرار گرفتند . 



دستگیری متهم سابقه دار : 

با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری که طی آن فرد جوانی به محل های اعلامی از سوی مالباختگان و در ادامه بهمراه آنها به شعبات بانکی مراجعه کرده بود ، انجام چهره نگاری از مالباختگان و همچنین بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته بانکی در دستور کار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و نهایتا یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت و کلاهبرداری بنام "هدایت . ر" ( متولد 1359 ) شناسایی ، در مخفیگاهش واقع در خیابان ولی عصر دستگیر و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد . 

 



متهم پس از مواجه حضوری با مالباختگان ، صراحتا به دهها فقره کلاهبرداری در تهران و همچنین سایر شهرها و استان های کشور همچون کرج ، اسلامشهر ، قزوین ، رباط کریم ، اهواز ، پاکدشت ، اصفهان ، خوزستان و ... و همچنین نحوه شناسایی مالباختگان از طریق سایت های فروش اینترنتی اعتراف و در اظهاراتش عنوان داشت : " به خاطر آنکه در زمان کلاهبرداری [ و در واقع سرقت گوشی تلفن همراه ] ، تمامی لوازم جانبی گوشی های بویژه کارتن های آنها را سرقت می کردم ، در زمان مراجعه به مراکز خرید و فروش گوشی های تلفن همراه و بدون هیچگونه مشکلی موفق به فروش تمامی گوشی ها می شدم " . 



سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی ، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر گفت : " بهره گیری از "سیستم پیامک بانکی" و یا "تماس با شعبات بانکی جهت اطمینان از واریز و یا انتقال پول" یکی از مطمئن ترین و در عین حال راحت ترین روش های ممکن جهت جلوگیری از وقوع کلاهبرداری است که متأسفانه با وجود آموزش ها و اطلاع رسانی های مکرر صورت گرفته همچنان شاهد آن هستیم که بسیاری از شهروندان محترم همچنان از این خدمات بانکی در دسترس ، بهره برداری و استفاده نمی کنند !!! " . 



سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی ، در پایان این خبر گفت : "با توجه به اعتراف صریح متهم به دهها فقره کلاهبرداری به شیوه و شگرد فوق ، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر شکات و مالباختگان در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است ؛ لذا از کلیه شهروندان محترم که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند " . 

 

2009


6981220
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آخرین جزییات از دوره جدید کالابرگ فجرانه را عنوان کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج بوده‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جنوب و جنوب شرق آسیا طی هفته گذشته درگیر موج گرما بودند و دما در این مناطق تا ۴۵ درجه سانتیگراد نیز بالا رفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل دادگستری استان تهران به ارائه گزارشی از روند تعیین تکلیف خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های رسوبی در توقف‌گاه‌های زیر نظر فراجا در استان تهران پرداخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به منظور حفظ ایمنی مسافران، اعزام قطار‌های تندرو عصرگاهی در خط ۵ مترو از ایستگاه تهران به سمت ایستگاه گلشهر، امروز (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) انجام نمی‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بوستان «بهشت مادران» واقع در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد با هدف اهمیت و لزوم مشاور برای همه، مشاوره‌های انفرادی و گروهی همراه با کارگاه‌های آموزشی را با عنوان «روانشناسی خودمانی» برگزار می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» متهمی که در خیابان گاندی زنی را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، با هوشیاری کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهر گرگان دستگیر شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: با همکاری و هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امکان تبادل الکترونیک پرونده‌های بیماران فراهم شده است که این امکان از اطاله دادرسی در رسیدگی‌ها جلوگیری می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور از تصویب مشخصات خودرو‌های برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی در یکصد و نود و دومین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه ما در قوه قضائیه نسبت به افکار عمومی به هیچ‌وجه بی‌توجه نیستیم، گفت: تابع فضاسازی‌ها تصمیم قضائی نمی‌گیریم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است