بین‌الملل 00:29 - 03 مرداد 1396
نشست خبری «مسجدالاقصی، اولویت اسلامی و استمرار مقاومت»؛
در نشست خبری بررسی اتفاقات اخیر در مسجدالاقصی، ادامه راه مقاومت برای نجات مسجدالاقصی، توطئه‌های نظام سلطه علیه فلسطین به سرکردگی آمریکا و اهمیت مسجدالاقصی به عنوان نماد فلسطین مورد بررسی قرار گرفت.

ابوشریف: می‌خواهند یکی مثل حفتر را به فلسطین تحمیل کنند/اکبری: فلسطین نماد توان جبهه مقاومت برای مقابله با نظام سلطه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نشست خبری «مسجدالاقصی، اولویت اسلامی و استمرار مقاومت» روز گذشته (دوشنبه) به همت خبرگزاری قدس در دفتر جمعیت دفاع از فلسطین برگزار شد. «ناصر ابوشریف» نماینده جهاد اسلامی، «خالد قدومی» نماینده حماس و «حسین اکبری» رئیس مرکز مطالعات و پژوهشهای مجمع جهانی بیداری اسلامی سه سخنران این نشست بودند.

نماینده جهاد اسلامی

ابوشریف در ابتدای سخنان خود ضمن درود بر کل ملت فلسطین، به موضوع گیت‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در ورودی‌های مسجدالاقصی پرداخت و گفت: طرح رژیم صهیونیستی به گیت‌های هوشمند محدود نمی‌شود بلکه راهبرد این رژیم سیطره بر کل فلسطین و قدس است؛ برای تحقق این استراتژی از راه‌های مختلفی وارد شده که اقدامات اخیر در مسجدالاقصی یکی از آنهاست، این رژیم می‌خواهد تمام فلسطین و خصوصا قدس را یهودی‌سازی کند.

وی افزود: ما نباید غافل باشیم، آنها می‌خواهند بر تمام مسجدالاقصی و قبةالصخره مسلط شوند تا بنای موسوم به هیکل سلیمان را جایگزین آن کنند و حتی ماکت‌هایی به این منظور آماده‌ کرده‌اند.

ابوشریف در ادامه به «قرارداد یا معامله قرن» پرداخت که طرح سازش با رژیم صهیونیستی را مطرح می‌کند، وی گفت: همه شاهدند طرح‌های محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شکست خورده است و «معامله قرن» طرحی صهیونیستی است که از سوی آمریکا ارائه شده است.

نماینده جهاد اسلامی سپس تصریح کرد: ما معتقدیم که اقدام اخیر در مسجدالاقصی می‌تواند مسأله فلسطین را دوباره دوباره به روند طبیعی خود بازگرداند. در کنفرانس ریاض که به ریاست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برگزار شد کاملا آشکار مسأله فلسطین تسویه شد؛ آرمان فلسطین در رتبه آخر قرار داده شد و مشخص بود می‌خواهند این مساله را حذف کنند.

ابوشریف گفت: ما باید این فرصت را به یک طرح ملی فلسطینی تبدیل و جایگزین تمام طرح‌های قبلی کنیم. ما باید با قدس شروع کنیم تا در ادامه به آزادسازی کل فسلطین بیانجامد و این موضوع نیازمند همه امت اسلام است. مردم فلسطین باید به این پایداری‌ها و اعتراض‌ها ادامه دهند اما با توجه به فشارها و محاصره کنونی، به کمک امت اسلامی نیاز دارند؛ مردم فلسطین نمی‌توانند به تنهایی موفق شوند.

نماینده جهاد اسلامی تاکید کرد: هیچ طرحی جایگزین مقاومت نیست و تمام طرح‌های جایگزین «صهیونیستی» هستند. طرح رژیم صهیونیستی سیطره بر کل مسجدالاقصی است. در حال حاضر 60 درصد کرانه باختری تحت سیطره اسرائیل است، قدس به صورت کامل از بقیه مناطق جدا شده‌ است. توطئه‌ای در راه است؛ می‌خواهند «حفتر»-ی (مانند لیبی) بر فلسطین تحمیل کنند اما جزئیاتش مشخص نیست و کسی نمی‌داند.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های مجمع جهانی بیداری اسلامی

«حسین اکبری» رئیس مرکز مطالعات و پژوهشهای مجمع جهانی بیداری اسلامی دومین سخنران جلسه گفت: اقداماتی که برای فلسطین انجام می‌شود نشان می‌دهد ما در صحنه بین‌المللی چقدر توان برای مقابله با نظام سلطه داریم. رژیم صهیونیستی زمانی شروع به توسعه‌طلبی می‌کند که حس می‌کند ضعفی وجود دارد؛ به عنوان مثال داعش و تکفیر یک فرصت برای توسعه‌طلبی اسرائیل و حامیان آن بود اما مقاومت همانطور که در مقابل رژیم صهیونیستی خوب عمل کرد در مقابل تکفیر هم خوب ایستاد و پیروزی مقاومت در برابر تکفیر به نوعی تهدید برای اسرائیل قلمداد می‌شد.

وی افزود: امروز مسلمان‌ها و غیرمسلمان‌های دنیا دریافته‌اند که با اتکای به مردم و بدون کمک طرف‌های بین‌المللی می‌توان پیروزی کسب کرد. اما درباره فلسطین در زمان حاضر باید به چند مساله اشاره کرد: رژیم صهیونیستی همیشه در انتفاضه‌های قبلی، اراضی اشغالی 1948 را برای خود امن می‌دانست. اینکه در این منطقه انتفاضه مسلحانه (اشاره به عملیات اخیر در مسجدالاقصی) شروع شده نشان می‌دهد همه جای فلسطین برای این رژیم ناامن شده است.

دوم: همانطوری که امام خمینی (ره) فرمودند مذاکره‌ راه‌حل فلسطین نیست بلکه جهاد و مبارزه و مقاومت راه‌حل فلسطین است و عملکرد مقاومت نشان داد این نظریه، نظریه درستی است؛ مقاومت توانست مسیر مقاومت را عوض کند.

سوم: نگاه مقام معظم رهبری به مساله فلسطین است. ایشان فرمودند کرانه باختری باید مسلح شود و این نشان می‌دهد هیچ کجای منطقه برای رژیم صهیونیستی امن نیست.

چهارم: همه می‌دانند رژیم صهیونیستی بر خلاف اقتداری که در گذشته‌ها نشان داد در اوج ضعف امنیتی خود قرار دارد به نحوی که امروز موج مهاجرت معکوس از اراضی اشغالی شروع شده است.

پنجم: نگاه به موضوع فلسطین از منظر سیاسی است؛ ملتی که تحت ستم و ظلم 70 ساله قرار گرفته‌اند و به آن توجهی نمی‌شود؛ متاسفانه امروز پس از 70 سال مقاومت مردم فلسطین شاهد آن هستیم که کشورهای عربی در حال آشکار کردن روابط پنهان خود با رژیم صهیونیستی هستند و برای آن مسابقه می‌دهند؛ در میان آنها برخی کشورها هستند که داعیه ام‌القرای اسلامی را دارند و فکر می‌کنند امنیت آنها در سرسپردگی به آمریکا و غرب است.

ششم: نگاه به فلسطین از منظر مذهبی است. مسجدالاقصی نقطه‌ای مقدس برای همه مسلمانان است و آنچه باعث شده مسلمانان به خاطرش وارد صحنه نشوند موانع قدرت‌های استکباری است. امروز برخی کشورها بدون دلیل و منطق و فقط به دلیل نیاز مالی در صفی قرار می‌گیرند که با آرمانهایشان مغایر است اما جبهه مقاومت ثابت کرد در تمام صحنه‌ها و فقط با اتکای به خداوند و پشتوانه مردمی می‌توان صحنه را تغییر داد.

نماینده حماس

سخنران سوم نشست مذکور خالد قدومی بود. وی سخنان خود را با این سوال آغاز کرد: در صحنه بین‌المللی و منطقه‌ای شاهد چه اتفاقی در قبال فلسطین هستیم؟ ما شاهد خیره‌سری و گستاخی از جانب نظام جهانی به سرکردگی آمریکا هستیم. متاسفانه موضع برخی کشورها در قبال فلسطین به عنوان مهمترین مسأله جهان اسلام است که باعث شرمندگی است؛ مجموع عواملی که گفته شد، باعث شد رژیم صهیونیستی فرصت را برای هدف نهایی خود یعنی تسلط بر مسجدالاقصی مناسب ببیند.

قدومی افزود: مردم ما آگاهند؛ موضوع امروز، صرف برگزاری نماز در مسجدالاقصی نیست. اگر روزی صدها نفر در مسجدالاقصی جمع می‌شدند امروز با اقدامات رژیم صهیونیستی هزاران نفر در ورودی‌های این مسجد جمع می‌شوند.

نماینده حماس گفت: مسجدالاقصی از سال 1967 تحت نظارت و مدیریت اوقاف اسلامی- مسیحی است که وزارت اوقاف اردن سرپرستی آن را برعهده دارد، 800 نفر از کارمندان وزارت اوقاف اردن در اینجا شاغل هستند که نیمی از آنها مسئولیت خطیر مراقبت را بر عهده دارند. مشکل رژیم صهیونیستی «گیت و دوربین کنترل» نیست بلکه این رژیم در صدد اشغال یا تحمیل واقعیت‌های جدید است.

قدومی در ادامه توضیحاتی درباره عملیات استشهادی در مسجدالاقصی داد و گفت: این عملیات در خارج از مسجد انجام شد اما 3 مجری عملیات به این فکر بودند که مسجدالاقصی جایگاهی مقدس است امکان دارد جان آنها حفظ شود، اما نظامیان رژیم صهیونیستی در برابر چشم همه مردم و دوربین‌ها وارد مسجدالاقصی شدند و این 3 جوان را به شهادت رساندند.

نماینده حماس در پایان تصریح کرد مسجدالاقصی نیاز به نمازگزار ندارد نیاز به کسی دارد که نجاتش دهد.

تحلیلگر مسایل منطقه

«حسین رویوران» تحلیلگر مسایل منطقه نیز در پایان نشست سه سوال زیر را مطرح کرد و به آنها پاسخ داد:

اول: چرا اسرائیل این اقدامات امنیتی را در مسجدالاقصی انجام داد؟

دوم: چرا ملت فلسطین اینگونه جانانه برای مسجدالاقصی جانفشانی می‌کند؟

سوم: تکلیف ما چیست؟

پاسخ سوال اول: رژیم صهیونیستی همواره بر اساس وجود یک دشمن خارجی وحدت خود را حفظ کرده است اما اکنون شکاف‌هایی در داخل جامعه این رژیم به وجود آمده و بنابراین سعی می‌کند با مطرح کردن موضوع مسجدالاقصی، وحدت جامعه خود را بازگرداند.

پاسخ سوال دوم: 3 مجری عملیات مسجدالاقصی از اراضی اشغالی 1948 بودند؛ اینها احساس می‌کنند مسجدالاقصی، هویت است و بدون آن چیزی از فلسطین باقی نمی‌ماند و این نشان می‌دهد مردم فلسطین درک درستی از مسجدالاقصی دارند.

پاسخ سوال سوم: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در قبال مسجدالاقصی مطرح می‌شود معراج پیامبر (ص) است که شیعه و سنی آن را قبول دارند و تکلیف مهم ما را یادآوری می‌کند.

انتهای پیام/

 

 


9291048
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع امنیتی در تشریح حمله به میدان گازی شمال عراق گفتند: بمباران میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه با موشک کاتیوشا، تلفات انسانی برجای گذاشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک پهپاد ام کیو ۹ریپر به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار این هفته در سواحل یمن سقوط کرد که احتمالاً توسط انصارالله سرنگون شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه المسیره یمن جمعه شب گزارش داد که عربستان، روستا‌های مرزی در شمال یمن را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری جمعه شب اعلام کردند که ۲ تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اثر حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی در شرق لبنان، ۲ تن به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان انگلیسی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها و قطع ارتباط با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو در اعتراض‌های اخیر در دانشگاه‌های این کشور به دلیل جنگ اسرائیل در غزه سکوت کرد، اما مدعی شد که این اعتراض‌ها نشانه دموکراسی آمریکایی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است