بین‌الملل 22:27 - 01 مهر 1393
رسانه های معتبر خبری :
نیویورک -ایرنا- منابع معتبر خبری با انعکاس مواضع ، دیدگاه ها و اظهارات روز سه شنبه رییس جمهوری اسلامی ایران در جمع مدیران رسانه های آمریکایی در نیویورک اعلام کردند: دکتر حسن روحانی حملات هوایی آمریکا به سوریه را غیر قانونی و دیدار با اوباما را منتفی دانست.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در خبری نوشت: رییس جمهوری ایران حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش در سوریه را غیر قانونی خواند.



خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی دیدگاه رییس جمهوری ایران در مورد روابط تهران با عربستان را برجسته کرد و گزارش خود را به مناسبات میان تهران و ریاض اختصاص داد و به نقل از روحانی نوشت: روابط دو کشور شایسته بهبود است.



روزنامه های واشنگتن پست ، دیلی تلگراف و گلف نیوز نیز اظهارات رییس جمهوری کشورمان را در جمع شماری از خبرنگاران و اصحاب رسانه و مصاحبه با شبکه ان بی سی پوشش دادند و شبکه المیادین و پایگاه خبری الیوم السابع بخشی از اظهارات رییس جمهوری کشور ایران را در خصوص حمله نظامی آمریکا به سوریه را منعکس و بازتاب دادند.



شبکه خبری المیادین در پوشش اظهارات رییس جمهوری کشور ایران نوشت: روحانی در اظهارتش اشاره کرد که هیچ برنامه ای برای دیدار با رییس جمهوری آمریکا ندارد.



به گزارش المیادین رییس جمهوری ایران افزود که شایسته است که روابط ایران با عربستان بهتر شود و مواضع عربستان بیشتر از قبل به ایران نزدیک شده است.



المیادین می افزاید: رییس جمهوری ایران عملیات نظامی آمریکا در سوریه را به دلیل عدم موافقت شورای امنیت و کسب رضایت دمشق، غیر قانونی خواند.



پایگاه خبر ی مصری الیوم السابع نیز گزارش داد که حسن روحانی در اظهاراتش به حملات هوایی ائتلاف بین المللی ضد داعش در سوریه انتقاد کرده و آن را غیر قانونی و فاقد مشروعیت خوانده است.



وی همچنین هر گونه برنامه قبلی برای دیدار با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک را رد کرد.



پایگاه اینترنتی المانیتور در گزارشی با عنوان 'ابراز خوشبینی روحانی برای رسیدن به توافق هسته ای' نوشت: حسن روحانی رییس جمهوری ایران که روز سه شنبه 23 سپتامر خطاب به گروهی از مدیران ارشد خبری و خبرنگاران در اولین برنامه مهم خود در حاشیه نشست امسال سازمان ملل سخن می گفت ، همچنین درباره احتمال رسیدن به توافق بلند مدت هسته ای ابراز خوشبینی کرد و گفت که اگر بتوان به چنان توافقی دست یافت ، روابط بین آمریکا و ایران کاملا متفاوت خواهد بود.



اما بر خلاف برخی از گزارش های رسانه ای مبنی بر اینکه ایران امتیاز دادن آمریکا در مورد ظرفیت غنی سازی ایران را به همکاری علیه داعش پیوند می دهد ، روحانی چنین پیوند آشکاری ذکر نکرد.



روحانی همچنین گفت که اگر تا تاریخ 24 نوامبر توافق هسته ای به دست نیاید ، ایران و آمریکا به خصومت های پیش از ریاست جمهوری او باز نمی گردند.



المانیتور افزود: روحانی در بخش دیگری از سخنانش گفت که حملات هوایی آمریکا و اعراب علیه گروهی که خود را 'دولت اسلامی' می نامد در سوریه، هیچ پایه حقوقی و قانونی ندارد و بر ضرورت همکاری با 'دولت مرکزی' سوریه علیه تروریسم تاکید کرد.



روحانی در اولین روز از گردهمایی مجمع عمومی سازمان ملل در دیدار با گروهی از سردبیران ارشد خبری ، تاکید کرد که ایران گروه داعش را محکوم می کند هر چند که بطور مشخص از این گروه نام نبرد و بطور کلی به 'تروریست ها' اشاره کرد.



وی گفت که ایران برای کمک به مبارزه با تروریسم آماده است.



روحانی در عین حال گفت که سیاست آمریکا آشفته است و برای مخدوش کردن دولت بشار اسد رییس جمهوری سوریه نیز تلاش می کند.



برخی دیگر از رسانه های آمریکایی همچون 'سیاتل تایمز' و 'ای بی سی نیوز' نیز در گزارش هایی ، اظهار نظر روحانی در خصوص غیر قانونی بودن حملات هوایی تحت رهبری آمریکا به سوریه را برجسته سازی کردند.



رسانام**9329** 9234**1078** 5981

انتهای پیام /*


4783827
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع امنیتی در تشریح حمله به میدان گازی شمال عراق گفتند: بمباران میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه با موشک کاتیوشا، تلفات انسانی برجای گذاشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک پهپاد ام کیو ۹ریپر به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار این هفته در سواحل یمن سقوط کرد که احتمالاً توسط انصارالله سرنگون شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه المسیره یمن جمعه شب گزارش داد که عربستان، روستا‌های مرزی در شمال یمن را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری جمعه شب اعلام کردند که ۲ تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اثر حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی در شرق لبنان، ۲ تن به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان انگلیسی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها و قطع ارتباط با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو در اعتراض‌های اخیر در دانشگاه‌های این کشور به دلیل جنگ اسرائیل در غزه سکوت کرد، اما مدعی شد که این اعتراض‌ها نشانه دموکراسی آمریکایی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است