استانی 15:51 - 31 فروردین 1398
سال گذشته انجام شد:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: در سال گذشته هزار و 752 نفر اتباع غیر مجاز فاقد مجوز کار در استان شناسایی شده اند.

شناسایی 1752 نفر اتباع غیر مجاز فاقد مجوز کار در استان مرکزی

محمدتقی آبایی در گفت‌وگو با ایسنا، از ثبت تعداد 5 هزار و 632 دادخواست کارگری در طول سال 97 در این اداره کل خبر داد و افزود: در سال گذشته 7 هزار و 393 دادنامه در راستای رسیدگی به دادخواست های واصله صادر شده است و تعداد 2 هزار و 22 پرونده نیز پس از صدور رای در هیات تشخیص بنا به اعتراض طرفین دعوی به رای صادره، در هیات حل اختلاف مورد بررسی و صدور مجدد دادنامه انجام گرفته است.

وی با اشاره به پرداخت مقرری بیمه کارگری به 6 هزار و 391 نفر در سال 97، گفت: در سال گذشته به منظور اجرای قانون کار و ارتقاء ایمنی، تعداد 12 هزار و 500 مورد بازرسی از واحدهای صنعتی، ساختمانی و صنوف توسط بازرسان کار استان صورت گرفت.

آبایی با بیان این‌که در سال گذشته تعداد هزار و 752 نفر، اتباع غیر مجازِ فاقد مجوز کار، شناسایی شده‌اند، تصریح کرد: در پایان سال 97 و در راستای اجرای اصل سه جانبه گرایی، تعداد شوراهای اسلامی کار استان به 43 شورا، انجمن صنفی کارفرمایی به 45 انجمن، انجمن صنفی کارگری به 29 مورد و نماینده کارگری به 83 نماینده ارتقاء یافته است و تعداد 53 اعتبارنامه نیز برای تشکل های مختلف تجدید اعتبار شده است.

وی به بررسی 3 هزار و 75 درخواست بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور که منجر به صدور هزار و 800 حکم بازنشستگی از سوی تامین اجتماعی شده است، اشاره کرد و افزود: در پایان سال 97 تعداد واحدهای دارای حقوق معوق 62 واحد بوده است که 9 هزار و 552 کارگر را شامل می شود.

انتهای پیام


10107651
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است