علمی فناوری 16:53 - 21 مرداد 1399
وزیر علوم در اختتامیه جشنواره بین‌المللی حرکت:
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت گفت: دانش‌جویان دانشگاه‌ها باید با توجه به نیازهای روز جامعه و با هدف رفع مشکلات تربیت شوند.

دانشجویان با توجه به نیازهای روز جامعه تربیت شوند

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی در این آیین که امروز (سه‌شنبه) به صورت مجازی در محل دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد، با اشاره به رشد جشنواره بین المللی حرکت در چند سال اخیر اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی حرکت زمینه خوبی را برای کارهای مشترک و گروهی علمی در جهت یک موضوع خاص برای دانشجویان فراهم کرده و در این راستا باید به سمت انجام امور علمی گروهی و مشترک در دانشگاه‌ها نیز حرکت کنیم زیرا وقتی دانشگاه‌های مختلف در کنار هم قرار می‌گیرند در حل مشکلات کشور، جامع‌نگری بیشتری پیدا می‌کنند.



وی افزود: این جشنواره زمینه‌های خوبی برای توجه به کاربست دانش و همچنین فعالیت‌های مشترک علمی، بین‌المللی فراهم کرده است.



وزیر علوم با اشاره به حمایت دانشگاه‌ها از انجمن‌های علمی دانشجویی در سال‌های اخیر گفت: حضور دانشجویان در قالب انجمن‌های علمی در سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و با این اوصاف هم نسل جدیدی از دانشگاه را پیش رو داریم و هم دانش‌آموخته‌هایی که باید منطبق با نیازهای روز تربیت شوند.

وزیر علوم بیان کرد: خود دانشگاه‌ها هم باید در قالب رفع نیازهای جامعه تلاش کنند که این حرکت در سال‌های اخیر در کشور اتفاق افتاده و دانش‌آموخته‌های ما در شرکت‌های دانش‌بنیان، یافته‌های خود را به خوبی کاربردی کرده و با استفاده از دانش خود مسیر رفع نیازها را طی می‌کنند؛ بنابراین نسل بعدی دانش‌آموخته‌ها باید با دانش بیشتر در این مسیر حضور پیدا کنند.



 غلامی با بیان اینکه جشنواره حرکت به علاقه‌مندی دانشجویان جهت می‌دهد و دانشجویان می‌توانند انگیزه خود را بیشتر و بهتر پیگیری کنند، افزود: بخش بین‌المللی این جشنواره وجه ارزشمندی است که باعث ارتباطات گسترده بین دانشگاه‌ها در سطح جهانی می‌شود.



وی در ادامه گفت: حضور دانشجویان از کشورهای مختلف در این جشنواره بین‌المللی از طریق شبکه‌های مجازی می‌تواند مقدمه‌ای برای ارتباطات بین‌المللی در آینده باشد. امروز زمانی نیست که دانش بشری در محدوده جغرافیایی خاص محصور باشد همان گونه که همه تلاش می‌کنند دستاوردهای علمی خود را در ایده‌های مختلف منتشر کنند، بهره‌گیری از این دستاوردها نیز یکی از نتایج این اشتراک گذاری‌هاست.



وزیر علوم، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در سطح جهان گفت: این بیماری البته مشکلاتی را ایجاد کرد، اما همه کشورها به یک ظرفیت جدیدی در این شرایط دست پیدا کرده و از روش‌های سنتی خود خارج شدند که این دستاورد بزرگی است و استفاده از آموزش مجازی یکی از این ظرفیت‌هاست.



غلامی در پایان با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره، ابراز امیدواری کرد که این بیماری به زودی ریشه‌کن شود و شاهد حضور دوباره دانشجویان در دانشگاه‌ها باشیم.



بر اساس اعلام وزارت علوم، در حاشیه این آیین، سامانه محاسبات سریع سورنا که با حمایت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه الزهرا (س) و توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان، با هدف راه‌اندازی آزمایشگاه محاسبات سریع و ارائه سرویس محاسباتی به استادان و دانشجویان این دانشگاه و همچنین سایر دانشگاه‌ها طراحی و اجرا شده است، با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس دانشگاه الزهرا (س) افتتاح شد.

انتهای پیام


10662777
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دفترچه سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد و کلید اولیه سوالات نیز از سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) در دسترس خواهد بود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ تابستان امسال دستگاه‌های پوشیدنی جدیدی را معرفی خواهد کرد که احتمالاً هوش مصنوعی نقش مهمی در آنها ایفا می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در فاصله ۵۰ تا ۶۰ میلیون سال نوری از زمین، انفجار‌های ستارگانی مرموزی در کهکشان NGC ۴۳۸۳ رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» موجودات فضایی و جستجو برای حیات فرازمینی منبع دائمی کنجکاوی برای انسان‌ها به طور کلی و دانشمندان به طور خاص بوده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» هنگامی که سن افزایش می‌یابد، کاهش تدریجی سرعت و چابکی بدن ما غیرعادی نیست. خواه قدم زدن آرام در اطراف محله باشد یا دستیابی به کنترل تلویزیون، حرکات ما با افزایش سن کاهش می‌یابد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان برای تعیین زمان شکل‌گیری میدان مغناطیسی زمین، سنگ‌های باستانی حاوی آهن را در گرینلند بررسی کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام کرده است که ربات انسان‌نمای اپتیموس شرکت تسلا احتمالا از سال ۲۰۲۵ فروش خود را آغاز می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی راس ساعت ۸ صبح شروع شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است