گوناگون 20:14 - 17 مهر 1394
پرونده جنایت در فرحزاد که در آن مردی بر سر جای پارک خودرو کارگر رستورانی را به قتل رسانده بود با تکمیل تحقیقات به دادگاه فرستاده شد.

نخستین برگ از این پرونده جنایی که گزارش فوت مردی به نام معین بود روز 13شهریور‌ماه سال92 در یکی از بیمارستان‌های غرب پایتخت تکمیل شد. این مرد ساعتی قبل به‌دلیل جراحت و خونریزی شدید به آنجا انتقال یافته بود اما آنچه باعث شد مسئولان بیمارستان با پلیس تماس بگیرند، آثار ضربات چاقو بر بدن قربانی بود. با حضور مأموران و بازپرس جنایی در بیمارستان معلوم شد متوفی که کارگر رستورانی در فرحزاد بود بامداد همان روز هدف حمله مرد ناشناسی قرار گرفته و مجروح شده بود.

تحقیقات اولیه نشان می‌داد این درگیری مرگبار ساعت2 بامداد رخ داده و جوانی که سوار بر یک دستگاه خودروی ال90 به رستوران رفته بود عامل این جنایت است. با اینکه شاهدان زیادی چهره قاتل را دیده بودند اما هنوز هویت او برای پلیس معلوم نشده بود. اما بررسی دوربین‌های مداربسته‌ای که در آن اطراف نصب شده بود نخستین سرنخ‌ها را در اختیار پلیس گذاشت. مأموران با بررسی شماره پلاک خودروی ال90 صاحب آن را شناسایی و دستگیر کردند.

این مرد وقتی تحت بازجویی قرار گرفت گفت که از این جنایت اطلاعی ندارد و شب حادثه خودرواش را به یکی از دوستانش به نام سیامک داده بود. با شناسایی عامل این جنایت ماموران راهی محل زندگی او شدند اما خانواده‌اش اعلام کردند از مخفیگاه وی اطلاعی ندارند. با وجود این، تجسس‌های افسران آگاهی برای دستگیری قاتل ادامه یافت اما چون هیچ ردی از او وجود نداشت این تحقیقات به درازا کشید تا اینکه 22‌ماه بعد از این جنایت قاتل به شعبه هفتم بازپرسی دادسرای امور جنایی رفت و خودش را تسلیم کرد.

او گفت: من ناخواسته مرتکب قتل شدم و از کرده‌ام پشیمانم. در این مدت توانستم اولیای دم را شناسایی کرده و با پرداخت دیه از آنها رضایت بگیرم. به این ترتیب وی بازداشت شد و در توضیح آنچه رخ داده بود به بازپرس سعید احمدبیگی گفت: شب حادثه قصد داشتم خودروام را پارک کنم که مقتول مانع‌ام شد. از این کار او خیلی عصبانی شدم و از او کینه به دل گرفتم. با این حال بعد از صرف شام از آنجا رفتم و چند ساعت بعد در شرایطی که هنوز عصبانیتم فروکش نکرده بود برگشتم و کارگر رستوران را با چاقو زدم و فرار کردم. در ادامه روند تحقیقات متهم صحنه جنایت را بازسازی کرد و سرانجام تحقیقات با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به پایان رسید و قرار است با توجه به اعلام رضایت اولیای دم، متهم به‌زودی در دادگاه کیفری به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شود.


7183583
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است